• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • brud i augusti

    Hej!

    Jag har läst den här tråden fram och tillbaka och det känns så bra att majoriteten är nöjda med sina klänningar. Jag har kollat runt på nätet och hittat en klänning på dressilyme.com länken är förhoppningsvis till rätt klänning. http://www.dressilyme.com/p-elegant-tulle-satin-jewel-neckline-natural-waistline-a-line-wedding-dress-44388.html
    Jag vet dock inte om jag vågar beställa där ifrån eftersom jag har läst både positiv och negativ kritik om hemsidan. En person har bl.a. skrivit att alla positiva kommentarer är bluff mm.. och det gör mig väldigt osäker. Finns det någon annan som har erfarenheter från den här sidan? Vågar jag chansa?

    Jag tar ändå för givet att jag kommer behöva justera den när jag får den.

    Tack på förhand!

  • Skinkebiten
    sha skrev 2014-05-05 15:38:33 följande:

    helt rätt med att ett sent svar är bättre än inget alls, haha!

    Jag beställde min klänning den 22 april och sen dess har det stått "processing" på den och nu tycker jag det stått det lite väl länge!! Men då kanske jag kan vara lugn ett tag till, om din leverans tog längre tid än du trodde.
    Hoppas min klänning är bra:))


     


    Lägger du upp bild på din?:)


    Du kommer inte ha en aning att klänningen är på väg förän du får SMSet av DHL. När jag loggar in på Dino nu står det fortfarande "Processing" på min order trots att jag redan fått klänningen. Så det är nog bara is i magen som gäller.

    Jag har bara en halvtaskig bild där jag står lite konstigt, men den får duga så länge!


  • sha
    Skinkebiten skrev 2014-05-06 21:40:42 följande:
    Du kommer inte ha en aning att klänningen är på väg förän du får SMSet av DHL. När jag loggar in på Dino nu står det fortfarande "Processing" på min order trots att jag redan fått klänningen. Så det är nog bara is i magen som gäller.

    Jag har bara en halvtaskig bild där jag står lite konstigt, men den får duga så länge!

    Aha, ja det var ju skönt att höra. Hoppas jag får ett sms snart då:)) Hur lång tid var det det tog för dig?


     


    Fin klänning!!

  • iurochskur

    Skinkebiten: Den är superfin! Jag hade lätt velat ha den och då är jag ändå ganska kräsen tycker jag, men kanske beror på att jag beställt något liknande :)

  • daniiel
    Skinkebiten skrev 2014-05-06 21:40:42 följande:
    Jag har bara en halvtaskig bild där jag står lite konstigt, men den får duga så länge!

    Oj, så fin klänning! Jag kan ju säga att du förmodligen hade ångrat dig mer om du inte hade lagt på någon cm på måtten och klänningen hade varit för liten ;) Hur ser originalet ut?
  • September2014

    Hej! 
    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 
    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 

  • Himla
    September2014 skrev 2014-05-10 09:30:50 följande:

    Hej! 
    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 
    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 


    Strunta i Kina och beställ klänningen från vanliga svenska sidor eller Lilly som har fina reaklänningar på sin sida.
  • iurochskur
    September2014 skrev 2014-05-10 09:30:50 följande:

    Hej! 
    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 
    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 


    Jag har också beställt en i spets från DHgate, kanske blir helt fel för mig också då :o. Jag är också timglasformad och tänker iaf att jag vill visa min form så mycket som möjligt och ha en mermaid-klänning. Har tittat på mkt bröllopsprogram och tycker att det är finast om man är kurvig men det är ju min åsikt. Jag tänker också att jag bör ha en backup-plan om min beställda klänning är katastrof så blir intressant att höra hur du bestämmer dig att göra. Tänker om man går till bröllopsbutikernas rea eller går och provar vilken modell man bör ha och sen beställer?
  • augusti

    Om du bor i sthlm har Zelini snygga billiga klänningar. Om du inte vill läggaa ut mkt men få en snygg brudklänning


    September2014 skrev 2014-05-10 09:30:50 följande:

    Hej! 

    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 

    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 


  • Blivande frugann
    September2014 skrev 2014-05-10 09:30:50 följande:

    Hej! 
    Jag står nu och velar bland kinaklänningar och skulle behöva lite hjälp! Jag beställde en klänning för 2 månader sen via DHgate som bara var HELT FEL. Spetsen såg billig ut, siluetten var inte alls som bilden, sömmarna var snea, stenarna på såg både billigare ut och var typ tre gånger så många än på bilderna... Pga detta letar jag nu efter en ny klänning och är därför skiträdd för allt med spets, stenar, band i midjan osv där det finns en chans att det blir tokfel... Inte helt lätt att hitta en snygg "enkel" klänning som det fortfarande känns som att det händer något på. 
    Har fastnat för denna som jag känner kan ha en smickrande form till min timglasformade kropp. Några andra idéer eller tips? Något annat jag ska tänka på innan jag beställer? 


    Hej, Vad tråkigt! Vilken otur du haft.
    Jag har beställd min från Landy och den är delvis i spets. Den är inte som originale, som de flesta 85% lik, men i flera delar är den t.o.m. bättre sydd än originalet. 
    Så du behöver kanske inte vara rädd för alla spetsklänningar för den skull. 
    Hoppas att du hittar din klänning!
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!