• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tuvalie88

    Vallmoo: jag kommer få hem min klänning från dino i veckan, får se om det är en till nöjd då eller inte! Så nervös men det är ju billigt och värt att chansa. Vilken typ av klänning vill du beställa?

  • vallmoo
    Tuvalie88 skrev 2014-04-20 22:58:41 följande:

    Vallmoo: jag kommer få hem min klänning från dino i veckan, får se om det är en till nöjd då eller inte! Så nervös men det är ju billigt och värt att chansa. Vilken typ av klänning vill du beställa?


    Jag har hur många klänningar som helst i mina favoriter på de olika sidorna, bara det är svårt att välja. Jag gillar hjärtformade klänningar gärna satäng.
  • vallmoo
    Tuvalie88 skrev 2014-04-20 22:58:41 följande:

    Vallmoo: jag kommer få hem min klänning från dino i veckan, får se om det är en till nöjd då eller inte! Så nervös men det är ju billigt och värt att chansa. Vilken typ av klänning vill du beställa?


    Ska bli spännande och se hur din blir! Den ser jättefin ut på bilden tidigare i tråden. Hur ser den ut nedtill?
  • Euphoriaa

    Är det någon som har beställt denna ? 

    Funderar på den till mina tärnor, men vill ta bort det mörkblåa och ha turkost istället. 

    Sen istället för dragkjedja bak så funderar jag på snörning skulle det se dumt ut ? Mest bara för att det verkar mer praktiskt med snörning :)

  • vallmoo
    daniiel skrev 2014-04-20 22:56:57 följande:

    Du kan ju skicka in bilder till Dino, på en bild/bilder du hittat själv, och få något uppsytt. Då behöver du inte bry dig om bilderna på deras hemsida, utan fokusera bara på att hitta en klänning du tycker om - oavsett vart den är ifrån!

    Jag förstår att det känns läskigt att beställa, för det är ju en chansning. Har du varit runt i butiker och kikat? Ibland har dom ju reaklänningar till väldigt bra pris. Eller kikat på begagnade? 


    Det känns läskigt att beställa begagnade på tradera eller härifrån. Måtten stämmer ju aldrig med min konstiga kropp ;)
  • Tuvalie88
    vallmoo skrev 2014-04-20 23:07:28 följande:

    Ska bli spännande och se hur din blir! Den ser jättefin ut på bilden tidigare i tråden. Hur ser den ut nedtill?


    Den ska se precis ut som på bilderna även nedtill men utan släp, men vi får se om de fattade det :-P jag försöker ha väldigt låga förväntningar så kanske det blir bra jag är nog mest nervös över spetsen och storleken, även om jag beställt en 36 så har jag förstått att det ibland inte stämmer alls. Jag hoppas att det är ett glatt inlägg jag får skriva här till veckan och med fina bilder!
  • daniiel
    vallmoo skrev 2014-04-20 23:10:31 följande:
    Det känns läskigt att beställa begagnade på tradera eller härifrån. Måtten stämmer ju aldrig med min konstiga kropp ;)
    Nej, jag tänkte att ibland går det ju fynda på hemmaplan, så man kan åka och pröva klänningarna först :) 

    Men visa gärna bilder här i gruppen på klänningar du funderar på, skriv ner vad du tycker om/inte tycker om med respektive klänningar osv. Så kan vi andra kanske hjälpa dig lite i att komma framåt :)

    När gifter ni er? Jag tänker hur bråttom du har :P
  • vallmoo
    Tuvalie88 skrev 2014-04-20 23:11:26 följande:

    Den ska se precis ut som på bilderna även nedtill men utan släp, men vi får se om de fattade det :-P jag försöker ha väldigt låga förväntningar så kanske det blir bra jag är nog mest nervös över spetsen och storleken, även om jag beställt en 36 så har jag förstått att det ibland inte stämmer alls. Jag hoppas att det är ett glatt inlägg jag får skriva här till veckan och med fina bilder!


    Ja, nu såg jag hela klänningen! Såg först bara bilden på överdelen. Den ser gudomligt fin ut! Kanske ett alternativ för mig! Jag vill måttbeställa efter mina mått, känns säkrast så. Hoppas att jag får se bild på dig i resultatet sen :).

    Jag önskar att man kunde välja att se alla bilder i tråden utan att behöva bläddra igenom all text..vore lättare att hitta något att inspireras av.
  • iurochskur

    Tuvalie88: Så spännande att få se din klänning, jag har också beställt med en massa spets, jag tänker som du, bäst att ha låga förväntningar men om det blir bra så måste det bli himla fint.

    Min klänning har status skickad nu, står att det tar mellan 12-23 dagar :D

  • WesternCape

    Nu har jag sammlat mod i vad som känns som en evighet och idag så beställde jag denna skapelse från Landybridal.

    Lägger upp bilder så fort den anländer. Tycker de har varit väldigt tålmodiga och förstående såhär långt.

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!