• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • LillaLi

    Hej!
    Hur funkar det när man beställer från JJsHouse och vill göra ändringar.
    Någon som har erfarenhet om hur klänningen blir om jag väljer att få den gjord utan släp?
    Ska man även skriva sina önskemål i beställningen?
    Går de med på att tex ta bort saker som blommor i midjan?
    Jag tänker måttbeställa isf... något annat jag ska tänka på?...
    Så himla mycket info i den här tråden, men omöjligt att gå tillbaka och läsa allt..

  • teres77

    Wohoooo!!! Min ena klänning (den från Jenjen) är klar och ska skickas nu. Har fått tracking number.... Nu gick allt pulsen upp!! 

  • haps

    Hej!

    Har precis beställt min förhoppningsvis blivande brudklänning! Det blev denna:



    Beställde den från DHgate.com, hoppas verkligen den är lika fin i verkligheten! Är så nervös =) Säljaren hette honesty_dress, nån som känner till den säljaren? Verkade ha fått bra omdömen iallafall.

    Lovar att lägga in bild när klänningen kommit :)

  • vallmoo
    haps skrev 2014-04-19 20:28:22 följande:

    Hej!

    Har precis beställt min förhoppningsvis blivande brudklänning! Det blev denna:

    Beställde den från DHgate.com, hoppas verkligen den är lika fin i verkligheten! Är så nervös =) Säljaren hette honesty_dress, nån som känner till den säljaren? Verkade ha fått bra omdömen iallafall.

    Lovar att lägga in bild när klänningen kommit :)


    Den ser jättefin ut!! Vad kostar den? Vill du länka?
  • haps

    Klänningen heter Sincerity 3777 (eller originalet iaf, min är ju en kopia), ifall du vill googla :)

  • daniiel
    haps skrev 2014-04-19 20:28:22 följande:

    Hej!

    Har precis beställt min förhoppningsvis blivande brudklänning! Det blev denna:

    Beställde den från DHgate.com, hoppas verkligen den är lika fin i verkligheten! Är så nervös =) Säljaren hette honesty_dress, nån som känner till den säljaren? Verkade ha fått bra omdömen iallafall.

    Lovar att lägga in bild när klänningen kommit :)


    Jättefin! Håller tummarna att du ska lyckas bättre med DHgate än vad jag gjorde :P
  • Sannis1982
    LillaLi skrev 2014-04-18 22:33:17 följande:

    Hej!
    Hur funkar det när man beställer från JJsHouse och vill göra ändringar.
    Någon som har erfarenhet om hur klänningen blir om jag väljer att få den gjord utan släp?
    Ska man även skriva sina önskemål i beställningen?
    Går de med på att tex ta bort saker som blommor i midjan?
    Jag tänker måttbeställa isf... något annat jag ska tänka på?...
    Så himla mycket info i den här tråden, men omöjligt att gå tillbaka och läsa allt..


    Jag vet inte hur det är att beställa från JJsHouse. Det bästa är nog att maila med dom först så du får svar på dina frågor innan du lägger beställningen. Annars går Dinobridal med på mycket ändringar och man kan även skicka in bilder på klänningar som inte finns på deras hemsida, så syr dom upp enligt dina önkemål. Dom flesta är väldigt nöjda med sina klänningar därifrån. 
  • vallmoo

    Åh, jag velar och velar..vet inte om jag vågar och var jag ska beställa brudklänning från. Men jag känner att jag inte har råd att köpa i butik i Sverige. Dinos bridals verkar vara omtyck här på btt. Men på webbsidan är det få och små bilder på klänningarna och inga omdömen skrivna. På jjs house är det fler bilder och många omdömen samt ibland bilder på nöjda kunders klänningar. Men jag får känslan av att flest nöjda har handlat från dinos...velar vidare..

  • daniiel
    vallmoo skrev 2014-04-20 22:44:17 följande:

    Åh, jag velar och velar..vet inte om jag vågar och var jag ska beställa brudklänning från. Men jag känner att jag inte har råd att köpa i butik i Sverige. Dinos bridals verkar vara omtyck här på btt. Men på webbsidan är det få och små bilder på klänningarna och inga omdömen skrivna. På jjs house är det fler bilder och många omdömen samt ibland bilder på nöjda kunders klänningar. Men jag får känslan av att flest nöjda har handlat från dinos...velar vidare..


    Du kan ju skicka in bilder till Dino, på en bild/bilder du hittat själv, och få något uppsytt. Då behöver du inte bry dig om bilderna på deras hemsida, utan fokusera bara på att hitta en klänning du tycker om - oavsett vart den är ifrån!

    Jag förstår att det känns läskigt att beställa, för det är ju en chansning. Har du varit runt i butiker och kikat? Ibland har dom ju reaklänningar till väldigt bra pris. Eller kikat på begagnade? 
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!