• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • vallmoo

    Maj12, var köpte du din långklänning? Tittade tillbaka i tråden och såg att den var jättefin! Vilka mått har den?

    Den korta är också jättefin!!

  • Lemyr



    ÄLSKAR min klännig från jjs, den var en aningen stor men den sitter uppe.


    Det var svårt att ta en bra bild på klänningen själv också, men den är verkligen jättefin och välsydd, det enda negativa är att den luktar! Beställde 1/4, den kom 16/4 :)


    Innan leveransen fick jag ett sms om att jag skulle betala 883 kr i importavgift, det skulle betalas kontant eller med kort till den som levererade men han tog aldrig betalt? När jag pratade med kundtjänst så var kontant och kort det enda som fanns. Ska jag förvänta mig att det kommer en faktura ändå eller? :S

  • Blivande frugann
    Lemyr skrev 2014-04-17 10:47:28 följande:

    Innan leveransen fick jag ett sms om att jag skulle betala 883 kr i importavgift, det skulle betalas kontant eller med kort till den som levererade men han tog aldrig betalt? När jag pratade med kundtjänst så var kontant och kort det enda som fanns. Ska jag förvänta mig att det kommer en faktura ändå eller? :S


    Det låg en faktura för momsen i mitt paket eller i en plastficka på den, eller gav han mig den...? Var så fokuserad på paktet och att jag inte minns riktigt. HA ha
  • jennyal
    kärleken skrev 2014-04-16 07:49:10 följande:

    Nu har min klänning! Snälla ge lite feedback! Sitter den snyggt? jag har egentligen mindre omfång på midjan lite längre ner, men kanske hade inte kjolen hängt lika bra om midjan varit där nere? Sitter överdelen tillräckligt tait? Ser mina axlar breda ut? (jag har breda axlar, så vill ju inte markera det allt för mycket...)
    Något som kan ändras?

    Först kommer förebilder och sedan mig i den :)
    (jag beställde en lång chiffongkjol istället för kort i tyll..)


    Jättefin och den sitter jättefint tycker jag. Att det är lite plats kvar i midjan är ju bara bra för man ska ju kunna sitta ner bekvämt och ha plats för lite mat och tårta
    Du har absolut inte breda axlar. Vad gäller underkjol så kan du ju testa en lång utan ringar med två lager tyll? Då kommer den bara bli lite vidare nertill och inte allt för stor. Gå till en bröllopsbutik och se om du kan få 'låna hem' en underkjol för att se hur det blir? Sen kan du ju hyra alternativt beställa en från kina? Jag har beställt en från jjs och den gick på 93kr! Den har inte kommit ännu. Lycka till!
  • Lemyr
    Blivande frugann skrev 2014-04-17 11:09:56 följande:
    Det låg en faktura för momsen i mitt paket eller i en plastficka på den, eller gav han mig den...? Var så fokuserad på paktet och att jag inte minns riktigt. HA ha

    Det var en plastficka på men inget som jag uppfattade som faktura?


    Det stog bara klänningens värde :S
    Den här lappen var på engelska, var din det med?

  • Maj12
    vallmoo skrev 2014-04-17 10:25:32 följande:

    Maj12, var köpte du din långklänning? Tittade tillbaka i tråden och såg att den var jättefin! Vilka mått har den?

    Den korta är också jättefin!!


    Köpte den på Ebay av denna säljaren: www.ebay.com/itm/New-White-Lace-Bride-Wedding-dresses-Prom-Evening-Gowns-Us-2-4-6-8-10-12-14-16-/130805518215&var=430107113643&hash=item1e749dcf87 Nr1.

    Måtten är ju så svåra att säga eftersom jag beställde efter mina egna mått men det blev ju jätte fel. Jag är en 36/38 och skulle gissa att den är en 40 kanske??? Från armhålan ner till spetsen slutar är den 136cm. Den är 43cm (mått rakt över klänningen) under bysten på bandet när jag håller den ute på max. Och eftersom det är snörning så vet jag inte vad den är som minst. Åh vad svårt!!!! Över rumpan, precis under där snörningen har slutat är den 53cm (mått rakt över klänningen)

    Behöver hjälp kan man skriva så i en annons??????
  • Blivande frugann
    Lemyr skrev 2014-04-17 11:51:42 följande:

    Det var en plastficka på men inget som jag uppfattade som faktura?


    Det stog bara klänningens värde :S
    Den här lappen var på engelska, var din det med?


    Nej, det var en lapp till. Tror inte den var på engelska. Då har du nog inte fått den helt enkelt. 
  • daniiel
    Maj12 skrev 2014-04-16 23:21:50 följande:

    Själv har jag efter sååå mycket velande nu bestämt mig för att sälja min långa brudklänning. Kände att det blev ett för stort projekt att sy in den :( men känner mig jätte nöjd med min knäkorta klänning och att den passar mig mer som person!

    WOW jag har bestämt mig!!!!


    Vad skönt att du fattat ett beslut och att du känner dig nöjd med det. Det är ju huvudsaken! Din korta klänning är jättefin, speciellt med bandet i midjan :)
  • daniiel
    Lemyr skrev 2014-04-17 10:47:28 följande:

    ÄLSKAR min klännig från jjs, den var en aningen stor men den sitter uppe.


    Det var svårt att ta en bra bild på klänningen själv också, men den är verkligen jättefin och välsydd, det enda negativa är att den luktar! Beställde 1/4, den kom 16/4 :)


    Innan leveransen fick jag ett sms om att jag skulle betala 883 kr i importavgift, det skulle betalas kontant eller med kort till den som levererade men han tog aldrig betalt? När jag pratade med kundtjänst så var kontant och kort det enda som fanns. Ska jag förvänta mig att det kommer en faktura ändå eller? :S


    Den ser jättefin ut! Vad roligt att du känner dig så nöjd :) Gällande importavgiften, så kan det nog mkt väl vara så att du får en faktura senare. Vänta ca en vecka och om du inte fått någon, så ring och kolla med dom vad som har hänt. Bättre det än att det blir något strul ännu senare.
  • Maj12
    daniiel skrev 2014-04-17 23:08:53 följande:

    Vad skönt att du fattat ett beslut och att du känner dig nöjd med det. Det är ju huvudsaken! Din korta klänning är jättefin, speciellt med bandet i midjan :)


    Tack så mycket :)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!