• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Utvandrare

    Min klänning har kommit. Jag är lite ambivalent. Första intrycket var: Nej! den känns som ett täcke och ser jättebillig ut. Men den ser bättre ut på än på galgen.

    Det är absolut inget fel på detaljerna. Den är välskräddad, perfekt i storlek (tyvärr är jag jättesvullen idag, så det fattades en centimeter för att kunna dra igen dragkedjan ända upp - rädd att jag skulle förstöra den om jag försökte) och med skor på blev längden jättebra också. På bilden är jag barfota.

    Problemet är väl att jag har så svårt för kritvitt. Jag tycker alltid att det ser lite billigt ut (alltså budget, inte slampigt ;)). Hade en ivoryklänning på mig på vår borgerliga ceremoni som jag ibland bara ställer mig vid garderoben och beundrar. MEN, den blir inte alls lika fin på kort. Och Mr. U tycker inte om ivory alls. Hans enda önskemål var att brudklänningen skulle vara vit, och det kändes inte som någon kompromiss vid beställningen; just nu är jag inte lika säker... :)

    Jag hade hoppats känna mig lika himlastormande lycklig som jag gjorde när jag provade min halvlånga klänning (också från lightinthebox) första gången, och är väl lite besviken att den känslan inte kom. Här är bilden i alla fall:

  • Utvandrare

    Och såhär såg den ut på modellen: 

    Hon har storlek 2, jag har 16; och jag tycker att lightinthebox har gjort ett bra jobb med uppförstoringen. :)

  • Tuvalie88

    Utvandrare: Jag tycker att du är så fin i klänningen! Tror du inte att det vita känns bättre när du har en bukett och är utomhus med den? Nu vet jag ju inte när du gifter dig men jag kan tänka mig att det känns annorlunda då än nu hemma. Men jag tycker att du borde vara nöjd för klänningen är jättefin och klär dig verkligen!

  • daniiel
    Utvandrare skrev 2014-04-09 12:19:33 följande:
    Nämen... åååh, så fin klänning! Och du ser väldigt vacker ut i den må jag säga :) Jag kan förstå det där med färgen, då jag själv har lite svårt för kritvitt på mig själv. Jag valde därför ivory och min ser faktiskt väldigt vit ut på bilderna, och vad maken tyckte.. ptja, det struntade jag i ;) Jag har faktiskt aldrig frågat honom om den saken. Men, återigen, det ser ut att vara en väldigt fin klänning! :)

    (Och jag tycker inte den ser billig ut på bilden!)
  • kärleken

    Hej! Jag ahr beställt från en säljare från Kina. Gjorde det genom Etsy. Hur kommer paketet med klänningen? Till posten eller med en budfirma? Några erfarenheter?

    Går paketet ner i brevlådan hos mig eller har ni som fått er klänning hämtat det någonstans? Hur fick ni i så fall avvisering?

    Tack på förhand! 

  • daniiel
    kärleken skrev 2014-04-09 14:52:01 följande:

    Hej! Jag ahr beställt från en säljare från Kina. Gjorde det genom Etsy. Hur kommer paketet med klänningen? Till posten eller med en budfirma? Några erfarenheter?

    Går paketet ner i brevlådan hos mig eller har ni som fått er klänning hämtat det någonstans? Hur fick ni i så fall avvisering?

    Tack på förhand! 


    Det beror helt och hållet på. Jag har fått klänningar med både DHL och posten. Det står inget om frakten?, ibland står det om det är tex DHL. Jag skulle tippa på att klänningen körs ut och att dom knackar på dörren för att lämna det. Är du då inte hemma, så lämnar dom meddelande om att dom antingen kör ut det igen eller att du kan hämta det någonstans. Då kan man tex ringa och be att få det till jobbet istället om man inte är hemma dagtid, alltså om dom kommer köra ut det igen. Annars kan man ibland sätta en lapp (som dom lämnat) på dörren om att dom får lämna paketet där utan att man är hemma. Beror ju lite på hur man bor om man vill göra så.
  • Utvandrare

    Tack vad gulliga ni är Tuvalie och Daniiel! Jag blir riktigt rörd av era ord. Tänk så mycket osäkerhet som kan spöka för ett klädval. Ska nog sova på saken och prova klänningen i morgon igen. :)

  • Helena1990

    Utvandrare: Du är jätte vacker i din klänning, jag personligen älskar att den är så vit men kan förstå hur du tänker kring ivory. Tycker absolut inte att du ska känna dig missnöjd eller tänka att den ser billig ut för det gör den inte!!!!! Otroligt fint med alla blommor!!!!

  • daniiel
    Utvandrare skrev 2014-04-09 16:26:39 följande:

    Tack vad gulliga ni är Tuvalie och Daniiel! Jag blir riktigt rörd av era ord. Tänk så mycket osäkerhet som kan spöka för ett klädval. Ska nog sova på saken och prova klänningen i morgon igen. :)


    Det tycker jag definitivt att du ska göra! Och pröva den flera gånger.
  • Kakbakaren
    Utvandrare skrev 2014-04-09 12:19:33 följande:

    Min klänning har kommit. Jag är lite ambivalent. Första intrycket var: Nej! den känns som ett täcke och ser jättebillig ut. Men den ser bättre ut på än på galgen.

    Det är absolut inget fel på detaljerna. Den är välskräddad, perfekt i storlek (tyvärr är jag jättesvullen idag, så det fattades en centimeter för att kunna dra igen dragkedjan ända upp - rädd att jag skulle förstöra den om jag försökte) och med skor på blev längden jättebra också. På bilden är jag barfota.

    Problemet är väl att jag har så svårt för kritvitt. Jag tycker alltid att det ser lite billigt ut (alltså budget, inte slampigt ;)). Hade en ivoryklänning på mig på vår borgerliga ceremoni som jag ibland bara ställer mig vid garderoben och beundrar. MEN, den blir inte alls lika fin på kort. Och Mr. U tycker inte om ivory alls. Hans enda önskemål var att brudklänningen skulle vara vit, och det kändes inte som någon kompromiss vid beställningen; just nu är jag inte lika säker... :)

    Jag hade hoppats känna mig lika himlastormande lycklig som jag gjorde när jag provade min halvlånga klänning (också från lightinthebox) första gången, och är väl lite besviken att den känslan inte kom. Här är bilden i alla fall:


    Jag känner igen mig! När jag fick hem min klänning tänkte jag först "men vad är det jag har fått hem?" och jag provade den men någon häftig upplevelse uteblev. Jag hängde upp klänningen i sovrummet så att jag kunde se på den emellanåt. När den hängde där tyckte jag trots allt den var jättefin och nästa kväll provade jag med strumpbyxor och skor på och allt kändes genast mycket bättre! Tror det var lite bröllopsnerver som spökade för mig och den omedelbara skepsisen, men den försvann sedan :)

    Så mitt råd till dig är att också hänga upp den om det är möjligt, kolla på den lite ibland, och prova på nytt med skor ifall du inte redan har gjort det :) Jag tyckte i alla fall att klänningen såg väldigt fin ut på dig! :)

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!