• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Himla
    jennyal skrev 2014-04-07 10:28:50 följande:
    Nu har jag köpte min ena klänning från ebay! Hoppas att den blir ok och att den dyker upp ffa! Jag har mejlat med säljaren i helgen och hon har jättemånga positiva omdömen, inte minst på likanande klännngar. Blir en lång väntan nu.. 
    Jag ska även mejla Dino om en av deras under dagen!
    För er som undrar hur min drömklänning ser ut så kommer bild här! 

     
    Jättefin klänning :)
  • angelika81

    Varför går det inte att hå in på jjshouse om jag klickar på länkar eller skriver in adressen så kommer jag till en annasida som har m före den vanliga adressen

  • daniiel
    Kileane skrev 2014-04-07 13:47:24 följande:
    Jag tror att bandet i midjan döljer en skarv, det verkar så på denna bild:

    Men ja, i kommentarerna påpekas hur viktigt det är att beställa rätt längd...och när jag googlar "how to shorten a lace hem" blir jag ju inte direkt lugnare - det verkar superkrångligt och väldigt dyrt!

    Kanske får jag ta en annan klänning istället och slippa oroa ihjäl mig över spetsen. Jag gillar den andra klänningen jag visade mycket också, men där är istället "problemen" att det är "cap straps" som sitter långt ut - jag har smala axlar och är rädd att de halkar ner, och sen verkar den ha så mycket pärlor och paljetter också...vet inte om jag gillar det. Åh dessa beslut!
    Ja, det är ju det som är knepigt med spets och på sätt och vis.. om du kan tänka dig en klänning som inte har spetskjol, så kanske det är bättre att satsa på en sådan? Om du inte beställer från Jenjen, utan från tex Dino eller Landy, så kan du ju skicka in bilder på en klänning och få den uppsydd. Du kan ju också be att få den utan pärlor och paljetter och även axelbanden går att ändra.
  • jennyal
    a ring on my finger skrev 2014-04-07 15:24:55 följande:
    Åh vilken underbar klänning. Hur mycket fick du betala för den??

    Jag har köpt en alldeles för dyr klänning och hade då helt tänkt om ang att byta till en kort klänning på kvällen.
    Men denna är så himla fin så om inget annat kan man kanske ha den på bruchen dagen efter...och under någon fin middag på bröllopsresan. (försöker intala mig själv att det är värt att spräcka budgeten ännu mer)
    Tack så mycket 'a ring on my finger' och Himla. Jag blev helt såld på just denna när jag såg den första gången
    Jag betalade $132 med frakt från Kina, så det blir runt 860-870SEK. Jag hoppas nu bara att det är en seriös säljare och att den faktiskt dyker upp! Håll tummarna för mig. Jag sökte på '50s 60s short wedding dress' på ebay och då får man fram massa olika söta klänningar i denna stilen. Sen gäller det ju att välja en säljare som har bra omdömen och hoppas på det bästa!
    Lycka till  
  • teres77

    Nu har jag beställt två klänningar och två underkjolar... Det är betalt och klart så nu är det bara vänta. Självklart får ni se dem på när de kommit! Håll nu tummarna för att de passar. Jag har två sömmerskor som står stand by ifall det måste justeras, men det bästa vore om de passade direkt. 

    Det blev de här...

    Till vigseln:
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-ivory-wedding-dresses-h2pn0113.html

    med underkjol från Jenjen:
    www.jenjenhouse.com/Women-Nylon-Tulle-Netting-3-Tiers-Petticoats-037024157-g24157

    Till festen och dansen, fast med mörklila spets ist för svart:
    www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Strapless-Tea-Length-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Lace-Sash-Beading-002011609-g11609 

    Med denna underkjol (som ska klippas av lite på längden):
    www.jenjenhouse.com/Women-Tulle-Netting-Taffeta-Floor-Length-3-Tiers-Petticoats-037031009-g31009 

    Betalade 2309:- för klänningen från Landy och 1408:- för resten.
    Har inte räknat ur vad det blir i tull och moms men det kommer ju en räkning från fraktbolaget sen, så det löser sig.  

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!