• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennyal

    Förresten Carola78, hur gjorde du när du beställde din klänning från Dino? La du en order på hemsidan och mejlade sedan dina bilder när du hade order numret? aAg vill veta för jag sitter här och vet inte hur jag ska göra?
    Jag vill ju att Dino tar en befintlig modell och justerar lite på den. Man vill ju att det ska bli så rätt som möjligt! Tusen tack  

  • carola78
    jennyal skrev 2014-04-05 19:48:44 följande:

    Förresten Carola78, hur gjorde du när du beställde din klänning från Dino? La du en order på hemsidan och mejlade sedan dina bilder när du hade order numret? aAg vill veta för jag sitter här och vet inte hur jag ska göra?

    Jag vill ju att Dino tar en befintlig modell och justerar lite på den. Man vill ju att det ska bli så rätt som möjligt! Tusen tack  


    Jag mailade in mina bilder och förklarade så gott jag kunde med min knagliga skolengelska hur jag ville ha klänningen och bad om ett pris. Vi hade sedan en kortare konversation och de la sedan upp klänningen på hemsidan, skickade länken till mig och jag kunde genomföra köpet. Det enda de missuppfattade mig om var att jag ville ha snörning i ryggen. Det ville jag ha för att jag var så orolig för att den skulle bli för stor men nu passar den bra, tack och lov :)

    Måste medge att klänningen blev över förväntan! Nu ska bara en underkjol köpas in men vet inte vilken modell. Vill nog ha lite mer volym på klänningen.

    Jag hade sån otur i början då jag beställde från ebay, väntade 2mån och fick pengar tillbaka och ingen klänning. Kan verkligen rekommendera dino, de har verkligen träffat bra på mina mått och mina önskemål!
  • daniiel
    carola78 skrev 2014-04-05 06:35:04 följande:
    Ska prova klännningen riktigt idag, blev en väldigt hastig provning igår. Tycker du att jag ska ha underkjol och vilken modell i så fall?
    Jag tycker det ser ut som att kjolen skulle få lite bättre volym och fall med en liten underkjol :) Jag skulle gissa att en med 2-4 lager tyll och utan ringar skulle passa bra. Den tar du ju bara av sen när du "tar av" kjolen så att säga :)
  • carola78
    jennyal skrev 2014-04-05 19:02:53 följande:

    Åh vad glad jag blev för din skull Carola78 att du blev så öjd! Jag har tänkt beställe en kläning från Dino men vill att de ändrar lite på längden och har ett smalare band i midjan än orginalet. Jag har mejlat dom och de svarar att ''all our dresses are hands work ,we can do it as you want''. Att de sedan verkar snabba är ju bra

    Jag tänkte 'safea' och beställa min drömklänning nr1 från ebay (från Kina med leverans maj-juni) och beställa en från Dino också, men som är drömklänning nr 2. Blir en underkjol från Dion med. De två klännngarna jag sett är båda så billiga och en av dom borde ju vara ok! Hoppas sen ev kunna sälja den som jag inte kommer att använda. Tänkte beställa skor från jjshouse. Någon som gjort det? Hur är de i storlekarna? Jag tar alltid 37 i skor köpta i Sverige, men i England och USA har jag fått ta både större och mindre storlekar. Hur har ni gjort?

    Tack alla för en superbra och informativ diskussion i tråden!

     


    Tack:) min klänning fanns inte i Dinos sortiment men de sydde upp dem efter mina önskemål. Själv har jag beställt skor från ebay och får dem i slutet av april. Får se hur de kommer bli :) skräddargjorda de med!
  • augusti

    Tack för all respons!
    HAr gjort lite större, och skickat iväg, får se vad de svarar.
    HAr annars idag varit o provat klänningar, ifall de inte fattar vad jag vill . Men fotografering var förbjuden. JAg misstänker att de kanske har fattat att man kan ta bilder och skicka till kina företagen haha 

  • carola78
    daniiel skrev 2014-04-05 21:43:49 följande:

    Jag tycker det ser ut som att kjolen skulle få lite bättre volym och fall med en liten underkjol :) Jag skulle gissa att en med 2-4 lager tyll och utan ringar skulle passa bra. Den tar du ju bara av sen när du "tar av" kjolen så att säga :)


    Jag tror det med, du vill inte länka på en sådan? Underkjolar är jag värdelös på
  • jennyal
    carola78 skrev 2014-04-05 21:40:35 följande:
    Jag mailade in mina bilder och förklarade så gott jag kunde med min knagliga skolengelska hur jag ville ha klänningen och bad om ett pris. Vi hade sedan en kortare konversation och de la sedan upp klänningen på hemsidan, skickade länken till mig och jag kunde genomföra köpet. Det enda de missuppfattade mig om var att jag ville ha snörning i ryggen. Det ville jag ha för att jag var så orolig för att den skulle bli för stor men nu passar den bra, tack och lov :)

    Måste medge att klänningen blev över förväntan! Nu ska bara en underkjol köpas in men vet inte vilken modell. Vill nog ha lite mer volym på klänningen.

    Jag hade sån otur i början då jag beställde från ebay, väntade 2mån och fick pengar tillbaka och ingen klänning. Kan verkligen rekommendera dino, de har verkligen träffat bra på mina mått och mina önskemål!
    Tack för svaret! Då ska jag mejla dom bilden på deras klänning med mina ändringar och se vad de ger mig för pris och hoppas att det blir lika bra som det den befintliga har
    Hoppas dina skor blir bra! Jag ska nog beställa ett par jag sett på jj. Ska bara fundera på storlek. De är också skräddarsydda. Man kan välja klackhöjd vilket är bra för man vill ju inte ha för höga så att man kan ha dom hela kvällen!  
  • carola78
    carola78 skrev 2014-04-06 07:19:58 följande:
    Jag tror det med, du vill inte länka på en sådan? Underkjolar är jag värdelös på
    En sån här eller?

    Den eller


    Den?
     
  • daniiel
    carola78 skrev 2014-04-06 15:11:32 följande:
    En sån här eller?

    Den eller

    Den?
    Vill du ha med ringar? Jag tänkte att det skulle bli finare fall på kjolen, mjukare, om du har en underkjol utan ringar.

    Jag tänker mer något sånt här.
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fullt-klanning-4-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166181.html
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-fullt-klanning-balklanning-3-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165641.html
     
  • Rin

    Jag bryter snart ihop. Jag har försökt kommunicera med Dino om klänningen som jag tidigare visat i tråden. Nedan är min konversation med dem (läs nerifrån och upp, det började med att jag skrev typ "går det att få det som är rött på klänningen i mörkgrönt".

    Jag vet inte om jag kommer våga beställa när det är så här. Jag är så himla rädd att det ska bli helfel. Så klart vet jag att jag ska räkna med att allt kanske inte blir som jag tänkt mig, men jag är typ rädd att det ska bli en helt annan klänning.
    Är jag överkänslig? Hur ska jag uttrycka mig för att de ska förstå? Jag har verkligen försökt använda enkel engelska men det verkar inte räcka.

    Hjälp, uppmuntran, goda råd och möjligen virtuell choklad mottages tacksamt...


    2014-04-07 10:13 GMT+02:00 yongxin yuan <dinobridal@gmail.com>:
    what do you like ? zipper or lace up ?
    2014-04-05 18:21 GMT+08:00 Lisa Andersson
    Hello,
    What does the back of the dress look like?
    Best regards
    Lisa
    2014-03-31 9:27 GMT+02:00 yongxin yuan <dinobridal@gmail.com>:
    ok can do ,
    2014-03-29 20:18 GMT+08:00 Lisa Andersson 
    Hello,
    How much would the changes cost?
    Do you have a picture of the back of the dress?
    Best regards
    Lisa Andersson
    2014-03-25 6:38 GMT+01:00 yongxin yuan <dinobridal@gmail.com>:
    ok we can do it for you 
    2014-03-25 2:37 GMT+08:00 Lisa Andersson 
    Hello,
    No, I would still like the dress in white. Only the parts that are red to be in green. See the attached picture.
    I would also like shoulderstraps, not halterneck. Is that possible?
    I also want lacing in the back instead of buttons. Does that work?
    Best regards
    Lisa Andersson
    2014-03-22 9:25 GMT+01:00 yongxin yuan <dinobridal@gmail.com>:
    hi andersson
    you want the wedding dress all color dark green ? we can do for you ,here send our color chart to you to choose  
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!