• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • carola78
    daniiel skrev 2014-04-04 22:05:26 följande:
    Okej :)
    Ska prova klännningen riktigt idag, blev en väldigt hastig provning igår. Tycker du att jag ska ha underkjol och vilken modell i så fall?
  • carola78
    Tuvalie88 skrev 2014-04-04 22:59:56 följande:

    Carola87: när beställde du din klänning? Jag har för mig att det inte var så länge sen, verkar ha gått fort! Skickade de mejl först och sa att den var klar? Superfin på dig!


    Jag beställde den 18/3 på eftermiddagen. Igår hade de ändrat status på ordern till levererad och idag dök bara Jetpack upp. Dom hade sagt att den skulle vara klar den 25:e, jag mailade den 27:e och frågade om klänningen lämnat dem och då var den inte riktigt klar. Så jag tycker ändå det gått väldigt fort. Skulle jag beställt från tex eBay så skulle klänningen kommit tidigast den 27:e Maj vid samma beställningsdatum. 
  • vallmoo
    daniiel skrev 2014-04-04 23:39:37 följande:

    Postade för snabbt, tänkte också skriva att om du kikar noga, så heter den andra diDobridal, inte diNobridal.


    Aha, det såg jag inte :)
  • Helena1990

    Är det någon som har beställt klänning från dressilyme.com? Jag är ute efter erfarenhet av tyll/balklänning. Har tidigare sett andra klänningar därifrån som varit jätte fina & välsydda men som sagt undrar över just hur deras tyll är :)

  • Kileane
    carola78 skrev 2014-04-04 14:28:47 följande:

    Nu har min klänning kommit och jag är nöjd. 


    Så vacker klänningen blev och så roligt att du är nöjd! Den passar dig jättebra tycker jag :) Snabbt gick det ju också!

    Augusti; jag ser, och tycker du är tydlig i beskrivningen!
  • jennyal
    carola78 skrev 2014-04-05 06:39:36 följande:
    Jag beställde den 18/3 på eftermiddagen. Igår hade de ändrat status på ordern till levererad och idag dök bara Jetpack upp. Dom hade sagt att den skulle vara klar den 25:e, jag mailade den 27:e och frågade om klänningen lämnat dem och då var den inte riktigt klar. Så jag tycker ändå det gått väldigt fort. Skulle jag beställt från tex eBay så skulle klänningen kommit tidigast den 27:e Maj vid samma beställningsdatum. 
    Åh vad glad jag blev för din skull Carola78 att du blev så öjd! Jag har tänkt beställe en kläning från Dino men vill att de ändrar lite på längden och har ett smalare band i midjan än orginalet. Jag har mejlat dom och de svarar att ''all our dresses are hands work ,we can do it as you want''. Att de sedan verkar snabba är ju bra
    Jag tänkte 'safea' och beställa min drömklänning nr1 från ebay (från Kina med leverans maj-juni) och beställa en från Dino också, men som är drömklänning nr 2. Blir en underkjol från Dion med. De två klännngarna jag sett är båda så billiga och en av dom borde ju vara ok! Hoppas sen ev kunna sälja den som jag inte kommer att använda. Tänkte beställa skor från jjshouse. Någon som gjort det? Hur är de i storlekarna? Jag tar alltid 37 i skor köpta i Sverige, men i England och USA har jag fått ta både större och mindre storlekar. Hur har ni gjort?
    Tack alla för en superbra och informativ diskussion i tråden!

     
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!