• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • carola78
    augusti skrev 2014-04-04 17:39:28 följande:

    jätte fin klänning!

    Vad härligt att det blev över förväntan. 


    Ja förutom min hemska bakgrund så är jag nöjd, hade lagt nivån på "bara jag har ngt till den stora dagen" men den sitter riktigt bra. Trodde det skulle vara mer B nivå på den än det visade sig, jag är mkt nöjd!
  • carola78
    Tokbubbla skrev 2014-04-04 19:05:36 följande:

    Skitsnyggt Carola78!! :)


    Tack, känns bra att jag tordes ta något annat :)
    Släpet hade jag inte orkat med en hel kväll, det känner jag redan nu :) 
  • Janda
    augusti skrev 2014-04-04 19:12:10 följande:

    oj man ser ju inget....


    Jag förstår precis hur du menar och tycker bilderna är tydliga men då bilderna lätt blir små så kanske det är bra att göra texten större. Jag kunde läsa den när jag zommade, men det var precis.

    Hoppas klänningen blir bra, fick hem min i förra veckan och jag var supernöjd.
  • daniiel
    augusti skrev 2014-04-04 19:05:33 följande:

    Jag ska skicka min önskan till kina nu, Alltså, jag är sämst på detta märker jag ju. vill verkligen få tips av er. Förstår ni vad jag menar med detta? Eller verkar det bara jätte konstigt så att de inte kommer fatta vad jag vill.


    Vad är det du vill förmedla med bilderna? Vad är det viktiga? Vad på första, andra och tredje bilden är det du vill ha? För som det är just nu, så är det dessvärre lite svårt att förstå och lite för mkt text. 
  • Tuvalie88

    Carola87: när beställde du din klänning? Jag har för mig att det inte var så länge sen, verkar ha gått fort! Skickade de mejl först och sa att den var klar? Superfin på dig!

  • daniiel
    Tuvalie88 skrev 2014-04-04 22:59:56 följande:

    Skickade de mejl först och sa att den var klar? Superfin på dig!


    Nu vet jag inte hur dom gjorde för henne, men jag kan svara att generellt sett så får man ingen förvarning om att klänningen är skickad. Det blir en trevlig överraskning ;)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!