• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennyal

    Hej!

    Jag har till 99% bestämt mig för att beställa min drömklänning från ebay. Jag har sett fyra olika snarlika modeller och har två alternativ.

    1. Jag kan beställa från en säljare som är baserad i Storbrittanien men som säkerligen beställer via Kina. Plus är ju att ma slipper tullkostnad och man dealar direkt med en engelskspråkig person vilket kan underlätta Denn a ebay-affären har funnits sen 2009 och har bara positiv feedback, varav två den senaste månaden är på just en av de tre klänningen jag sett hos denna säljare. Priset är ju högre än om man beställer direkt från Kina.Här finns tre av de modeller jag sett och kostar från £185-199, dvs runt ca 200-2500 SEK med frakt.
    Länk till säljarens ebay store.
    www.ebay.com/usr/allfordress2006

    2.Det andra stället har över 250 positiva omdömen och många på klänningar liknande den jag sett. Här kommer klänningen direkt från Kina och det är en modell jag sett där och den kostar totalt med frakt $132, vilket är strax under 800kr! 
    Länk till säljarens ebay store:
    www.ebay.com/usr/roses.888

    Jag undrar om någon vet vad man kan förväntas betala i tullavgift på varor från Kina??
    Funderinar och feedback tack!  Andra tankar?? Lite ångestladdat att beställa men bröllopet är inte förrän i slutet av augusti så jag har tid att fixa backup om det så att säga 'skiter sig'

    Tusen tack alla brudar  

  • Sommarbrud87

    Hej! Jag beställde min klänning på jenny Joseph.com . Dem svarar fort på mejl och är väldigt service mindes. Jag är i strl 44-44 och beställde en sjöjungfru dröm i spets champange färgad. Jag är så lycklig över min klänning. När den kom var den väldigt lik modellens bild och jag är så glad att jag vågade beställa på nätet. Det tog 2 veckor för mig och jag betalade 2600 kr med tull avgift på 1101 men det var d värt då klänningen är så vacker!

    Har. Bra kontakt med jenny Joseph än idag . Då det är trevliga att ha och göra med kommer att beställa där i från igen garanterat!

    Bilder ska ja lägga upp i mitt galleri nu:)

  • carola78
    jennyal skrev 2014-04-03 13:35:00 följande:

    Hej!

    Jag har till 99% bestämt mig för att beställa min drömklänning från ebay. Jag har sett fyra olika snarlika modeller och har två alternativ.

    1. Jag kan beställa från en säljare som är baserad i Storbrittanien men som säkerligen beställer via Kina. Plus är ju att ma slipper tullkostnad och man dealar direkt med en engelskspråkig person vilket kan underlätta Denn a ebay-affären har funnits sen 2009 och har bara positiv feedback, varav två den senaste månaden är på just en av de tre klänningen jag sett hos denna säljare. Priset är ju högre än om man beställer direkt från Kina.Här finns tre av de modeller jag sett och kostar från £185-199, dvs runt ca 200-2500 SEK med frakt.
    Länk till säljarens ebay store.
    www.ebay.com/usr/allfordress2006

    2.Det andra stället har över 250 positiva omdömen och många på klänningar liknande den jag sett. Här kommer klänningen direkt från Kina och det är en modell jag sett där och den kostar totalt med frakt $132, vilket är strax under 800kr! 
    Länk till säljarens ebay store:
    www.ebay.com/usr/roses.888

    Jag undrar om någon vet vad man kan förväntas betala i tullavgift på varor från Kina??
    Funderinar och feedback tack!  Andra tankar?? Lite ångestladdat att beställa men bröllopet är inte förrän i slutet av augusti så jag har tid att fixa backup om det så att säga 'skiter sig'

    Tusen tack alla brudar  


    Tull betalar man när värdet är över 1300kr, moms ska man alltid betala men inte alla som får betala moms. 
    När gifter du dig? Jag beställde en klänning från en säljare i kina, lång leveranstid och jag fick aldrig klänningen. Ebay har pengarna tillbaka garanti och jag fick mina pengar tillbaka på några dagar. Beställde sedan en klänning via dino, har ännu inte fått den men bör få den inom ngr veckor.

    Svårt att säga vilket alternativ som är bäst, det är omdömmen man får kolla på vad gäller ebay. Känns som hugget och stucket vad gäller dessa två alternativ.  
  • jennyal
    carola78 skrev 2014-04-03 14:16:21 följande:
    Tull betalar man när värdet är över 1300kr, moms ska man alltid betala men inte alla som får betala moms. 
    När gifter du dig? Jag beställde en klänning från en säljare i kina, lång leveranstid och jag fick aldrig klänningen. Ebay har pengarna tillbaka garanti och jag fick mina pengar tillbaka på några dagar. Beställde sedan en klänning via dino, har ännu inte fått den men bör få den inom ngr veckor.

    Svårt att säga vilket alternativ som är bäst, det är omdömmen man får kolla på vad gäller ebay. Känns som hugget och stucket vad gäller dessa två alternativ.  
    Tack för svaret Carola! Jag gifter mig den 23:e augusti så jag har gott om tid.
    Jag är ute efter en kort klännig i 50-tals stil med spets och det finns tyvärr begränsat med sådana på de 'stora' sidorna. Jag får väl chansa helt enkelt oc hoppas på det bästa! Det är ju bra med ebay att de har pengarna tillbaka. Betalning sker ju vi paypal så känns bra. 
  • carola78

    ojojoj, NU är min klänning levererad från leverantör! Blir några pirriga dagar, kanske jag fått den till nästa vecka?? :)

  • Maj12

    En fråga hur har ni gjort när ni sålt era kinaklänningar (innan eller efter bröllopet) skriver man måtten i annonsen eftersom jag inte kan skriva stl??

    Om jag beslutar mig att sälja min klänning som är för stor utan att sy om den, vad skriver jag för mått då?? För dom måtten jag lämnade till säljaren stämmer ju inte.

    Är det så att man lägger klänningen ut och in och tar mått rakt över?? Alltså inte runt. Och sen är det ju snörning i ryggen tar man måtten när snörningen är hårt åtdragen??

    Kanske dumma frågor men ville ha råd och hjälp av någon som kan.

  • carola78
    Maj12 skrev 2014-04-04 10:32:25 följande:

    En fråga hur har ni gjort när ni sålt era kinaklänningar (innan eller efter bröllopet) skriver man måtten i annonsen eftersom jag inte kan skriva stl??

    Om jag beslutar mig att sälja min klänning som är för stor utan att sy om den, vad skriver jag för mått då?? För dom måtten jag lämnade till säljaren stämmer ju inte.

    Är det så att man lägger klänningen ut och in och tar mått rakt över?? Alltså inte runt. Och sen är det ju snörning i ryggen tar man måtten när snörningen är hårt åtdragen??

    Kanske dumma frågor men ville ha råd och hjälp av någon som kan.


    Bra fråga, har jag tänkt på oxå. Man kanske kan skriva M om man är en S. Vet faktiskt inte hur jag tänker göra, måste först vänta och se om jag kan ha min klänning.....blir så orolig nu :/ Var den mkt stor?
  • Maj12
    carola78 skrev 2014-04-04 10:58:32 följande:

    Bra fråga, har jag tänkt på oxå. Man kanske kan skriva M om man är en S. Vet faktiskt inte hur jag tänker göra, måste först vänta och se om jag kan ha min klänning.....blir så orolig nu :/ Var den mkt stor?


    Nästan 2 storlek för stor. När den va hårt åt knuten så kunde jag dra ut 3cm på vardera sida av klänningen.
  • Rin
    Maj12 skrev 2014-04-04 10:32:25 följande:

    En fråga hur har ni gjort när ni sålt era kinaklänningar (innan eller efter bröllopet) skriver man måtten i annonsen eftersom jag inte kan skriva stl??

    Om jag beslutar mig att sälja min klänning som är för stor utan att sy om den, vad skriver jag för mått då?? För dom måtten jag lämnade till säljaren stämmer ju inte.

    Är det så att man lägger klänningen ut och in och tar mått rakt över?? Alltså inte runt. Och sen är det ju snörning i ryggen tar man måtten när snörningen är hårt åtdragen??

    Kanske dumma frågor men ville ha råd och hjälp av någon som kan.


    Jag skulle nog skriva "I vanliga fall har jag storlek XX, denna klänningen passar kanske någon som är två storlekar större" och sedan svara mer specifikt om mått och sånt när någon frågar.
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!