• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • iurochskur
    augusti skrev 2014-03-31 21:12:06 följande:

    Vad heter din säljare?

    Hur kan jag söka på den klänningen specifikt?

    Får kolla för jag är så kär i den!


    Jag tror inte min säljare hade just den, jag hade nog sökt "lace", "beading" och kanske även "mermaid", det är de sökningarna jag gjort därför jag snubblat över din.

    Annars heter min säljare "bridefashion" dom har en liknande den du vill ha iaf där man även ser hur deras variant ser ut men den har mycket mer pärlor men det kan man be dem utesluta. Min säljare ska skicka extra broderad spets från en annan klänning gratis.

    Men sök runt med de sökorden så kommer du hitta exakt din och kolla omdömen jättenoga.

    Jag har valt en ganska komplicerad klänning så jag är väl medveten om att dne kan se konstig ut men jag chansar :D 
  • Lavin

    Vilket tyg tror ni den här klänningen är gjord av? Vad ska jag skriva i beställningen till dino?

  • Maj12

    Här kommer bilderna....
    Är verkligen jätte nöjd med utseendet av klänningen men som ni ser så är klänningen förstor och för lång som jag skrev tidigare, men hoppas verkligen att vi kan sy in den min mamma ska titta på den i dag. Sömmarna går på båda sidorna så det borde gå. Annars får jag nog lägga ut den till försäljning tyvärr, känner att jag kan inte lägga tusenlappar på att sy in den hos en sömmerska när jag faktiskt redan har en klänning sen tidigare. Då kör jag på min "korta" klänning istället som jag också tycker väldigt mkt om.


     

  • iurochskur

    Maj12: Jättefin spets, det är det jag är lite orolig för ska se konstigt ut, kul att se att din blev så bra! Förstår ditt resonemang och tror denna blir lättsåld om du inte kan sy in den. Du är jättefin i din korta också! Ska själv ha en kort att byta till om jag inte toookälskar den långa.

  • Kileane

    maj12: Vilken vacker klänning och den passar dig bra! Hoppas det ska gå att göra ändringarna, jag funderar också på hur man på bästa sätt lägger upp / kortar av en klänning som har spetskant nertill...det går ju inte bara att klippa av spetsen!

  • Kileane

    Förresten undrar jag hur man ska våga lita på att allt sköts "moraliskt riktigt" av alla dessa Kinaföretag... Jag vill ju inte köpa min klänning av någon som tvingar sina sömmerskor till 14-timmars dagar med usel lön, och sånt skriver de ju inte direkt ut på sina hemsidor.

    Vissa företag med helt sjukt billiga klänningar (under 100 ?) får mig verkligen att fundera. Hur har ni andra resonerat, är det något ni tänker på?

  • Maj12
    Tuvalie88 skrev 2014-04-02 10:59:39 följande:

    Maj12: jättefin klänning! Hoppas att ni kan sy in den, borde ju gå! Är det spetstyg eller spetsapplikationer?


    Tack så mycket!

    Jag är ju kass på det här men det är liksom ett "nät" tyg som ligger över det andra tyget (hänger löst) och på "nät" tyget så är det sytt/broderat in olika blommönster. Hahaha jag låter helt knäpp i min beskrivning hoppas du fattar :)
  • Maj12
    iurochskur skrev 2014-04-02 11:59:20 följande:

    Maj12: Jättefin spets, det är det jag är lite orolig för ska se konstigt ut, kul att se att din blev så bra! Förstår ditt resonemang och tror denna blir lättsåld om du inte kan sy in den. Du är jättefin i din korta också! Ska själv ha en kort att byta till om jag inte toookälskar den långa.


    Tack! Jag blev verkligen super nöjd trist bara med storleken men så är det :) Det är ju alltid en chansning att handla så här.

    Kan väl erkänna att hjärnan går på högvarv nu :) Blir det snyggt att sy in den? Är det bättre att sälja den? Har köpt skit snygga skor (enligt mig) som kommer bäst till sin rätt med den korta klänningen eftersom jag då visar upp dom, och då blir det lite tuffare och det passar nog mig som person bättre :) Men i min "dröm" som jag haft om den dagen jag skulle gifta mig så har jag ju sett lång klänning för det är ju det man ska ha.

    Vad är det med din långa klänning som du inte känner dig bekväm i??
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!