• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • augusti

    Är dino och landy ok då?
    Ska maila dem och kolla....

    Har en vän som beställd en klänning från jj house. Den var för stor trots att hon mätte sig, sen gick den inte att sy in för det var mkt detaljer på den, så det skulle kostat skjortan och bli fult sa skräddarna hon gick och kolla hos. är lite rädd att råka ut för samma sak, iom att jag vill ha mkt detaljer på min klänning....
    Det verkar som att de flesta får en fin klänning, men det är ju riktigt tråkigt att ha betalat för en klänning, plus tull o frakt o sen måste slänga den... 

  • Maj12

    I dag har min efterlängtade klänning äntligen kommit!!

    www.ebay.com/itm/New-White-Lace-Bride-Wedding-dresses-Prom-Evening-Gowns-Us-2-4-6-8-10-12-14-16-/130805518215&var=430107113638&hash=item1e749dcf87

    Nr1

    Tyvärr är den för stor över rumpan och höfterna men med lite hjälp från min kära mor tror jag vi kan fixa det :) men över bysten sitter den perfekt!! Jag är så nöjd över hur min klänningen ser ut och hur den känns. Mkt finare än vad jag tänkt mig. Sen visst är det en annan kvalité mot en klänning du köper här "hemma" men det bryr inte jag mig om. Och eftersom jag redan har min korta bröllopsklänning som jag köpt tidigare även den från Ebay så har jag något att använda om det inte funkar att sy in den. Helt sjukt att jag betalat 1170:- för två klänningar!!

    Har försökt att flera gånger att lägga upp mina bilder men det går inte :( Fattar inte varför det inte fungerar? Funkade alltid på gamla sidan. Ska självklart fortsätta försöka.

    Hur vet man om man måste betala moms??

  • daniiel
    augusti skrev 2014-03-30 15:19:12 följande:

    Är dino och landy ok då?
    Ska maila dem och kolla....

    Har en vän som beställd en klänning från jj house. Den var för stor trots att hon mätte sig, sen gick den inte att sy in för det var mkt detaljer på den, så det skulle kostat skjortan och bli fult sa skräddarna hon gick och kolla hos. är lite rädd att råka ut för samma sak, iom att jag vill ha mkt detaljer på min klänning....
    Det verkar som att de flesta får en fin klänning, men det är ju riktigt tråkigt att ha betalat för en klänning, plus tull o frakt o sen måste slänga den... 


    Både Dino och Landy hör till dom mer välanvända och rekommenderade sidorna. Det finns ju trots aldrig några garantier.

    Vad var det för specialklänning hon beställt? Jag har under flera år i princip aldrig hört om en klänning som inte gått att sy in nämlingen. En gång var det en klänning som var knepig att lägga upp, men utöver det.. så näe. 
  • WesternCape

    Hello!

    Jag har hittat min drömklänning i tre olika klänningar så jag tänkte skicka in bilder och sy upp klänningen efter dem. Är det någon som har erfarenhet av detta?? Har sett att Milly bridal syr upp klänningar från bilder. Någon som vet om de är bra eller har något annat förslag?

    Tack!

  • Rin

    Nu känner jag mig helt uppgiven. Känns som om kommunikationerna har brutit samman och språkbarriären är för stor.
    Dino har sagt att de kan göra klänningen med gröna detaljer, so far so good. Men när jag frågade första gången om en bild på baksidan fick jag inget svar. Andra gången ställde jag frågan i samma mail som jag frågade hur mycket det skulle kosta med grönt och övriga ändringar. Enda svaret jag får är "ok can do".
    Jag vill tro att detta betyder "ja vi kan skicka en bild på baksidan" och att en sådan kommer att dyka upp, men det känns ärligt talat inte så.
    Jag vågar inte beställa om jag inte är hundra procent säker på att de förstår vad jag menar.
    Nu känns det som om det är bättre att välja en klänning som "as picture" och inte krångla till det. 

  • iurochskur

    augusti: Den klänningen har jag sett på ebay och tror även dhgate, de har så man kan välja att bara se annonser som har bilder av deras variant (dhgate). Jag har beställt en från dhgate av en säljare som har svarat direkt och fått många jättebra omdömen. Sen är det ju en chansning men jag känner att för de priserna så är vinsten så stor om man är nöjd och förlusten ganska ringa. Lite spännande också :) Superfin klänning btw!
     

  • augusti

    Vad heter din säljare?

    Hur kan jag söka på den klänningen specifikt?

    Får kolla för jag är så kär i den!

  • AnnaEllinor

    Hej!

    Det verkar som att de allra flesta är nöjda med sina klänningar från jjshouse, roligt!

    Jag undrar dock hur det är med korsettlivet när man beställer hos dem? har hört att kinaklänningar ofta inte är tillräckliga "stela" för att få en bra korsetteffekt. All feedback uppskattas :)

  • Tuvalie88

    Ni som beställt från Dino, hur lång tid har det tagit från att ni lagt beställningen tills ni har fått hem klänningen? Skickar de först en bild på mejl hur klänningen blev?

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!