• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Pia88
    Trattkantarellen skrev 2014-04-22 21:31:44 följande:
    Själv har jag gått ner hela 2,2kg sedan imorse, men det beror tyvärr på att jag har fått magsjuka :p Har kräkts och haft diarée om vartannat hela dagen, vid kl 17 drack jag ett halvt glas vatten, kl 19 drack jag andra halvan. Vid kl 20 fick jag i mig lite kycklingbuljong som min snälla sambo fixade åt mig. Feber har jag haft till och från hela dagen, växlat från att ligga fullt påklädd under två täcken och frysa, till att ligga och svettas med kall handduk på pannan...
    Jag som skulle passa på att röra på mig nu när det är så himla fint väder etc... Ne, så blev det ju inte..
    Har värk på bägge sidor bak på ryggen, typ från njurarna, och ont i varenda muskel i kroppen... Att sitta här vid datorn och skriva lite är ganska plågsamt :p
    Ska gå och lägga mig nu och hoppas på en bttre dag imorgon...

    Usch, nej.. Inte magsjuka.. Tyvärr fins det nog inget annat än att vänta ut den.. :(  men om man ska försöka se det positiva.. Vikten rasar ;) Kanske inte det bästa sättet, men absolut effektivt..

    Krya på dig =)
  • Trattkantarellen
    Pia88 skrev 2014-04-23 08:53:29 följande:
    Usch, nej.. Inte magsjuka.. Tyvärr fins det nog inget annat än att vänta ut den.. :(  men om man ska försöka se det positiva.. Vikten rasar ;) Kanske inte det bästa sättet, men absolut effektivt..

    Krya på dig =)
    Mmm, ungefär så kände jag också... Känner mig lite bättre idag, sitter med ett glas nyponsoppa som jag sakta, sakta får i mig. Fortfarande ont i hela kroppen och noll energi, men det är ju inte så konstigt. Tur att man kan roa sig med att läsa här på bröllopstorget under tiden
  • Asinya

    Och här har det gått ytterligare 13 dagar och jag har gått ner hela 1.4 kilo. 
    Yay -_- 

    Men det kommer - det går ju åt rätt håll i alla fall :p 

  • Trattkantarellen

    Idag har jag ätit riktig mat igen!
    Det går väldigt segt och långsamt, och jag har inte så mkt energi, men sakta men säkert börjar jag nu må normalt.

    -2,8kg på två dygn också, men antar att jag kommer få tillbaka lite av det nu när jag faktiskt börjar äta.

    I övrigt så känner jag mig nu sjukt motiverad att komma igång, hoppas bara att jag har varit sjuk så det räcker för i år... Av 48 arbetsdagar på nya jobbet har jag varit sjuk 15, det är 31%... Herregud...

  • Pia88

    Vikten stampar.. Vägdag i söndags.. Men om man ser bakåt till januari så har jag tappat 4 kg =)

    Choklad suget som stanat kvar efter påskk.. Bara orken nu kommer tillbaka och huvudet lättar efter gårdagens stegring så blir det igen mera promenader.. Har just nu blivit ganska lite av dom..

  • CoG

    Hej


     


    Jag har inte hängt i den här tråden och tänkte inte börja egentligen...men visst får man smita in med ngt litet tips om man ramlar över ett ute i cyberrymden?


    Ni kanske redan vet allt om allt, men jag fick tips om Psylliumfrön.


    Det ska vara lite mer mättande och passar bra i frukostgröten eller yoghurten. Man kan ta en matsked i vatten ca 15 min före en måltid för att minska hungern lite.


     

  • Trattkantarellen
    Pia88 skrev 2014-04-29 06:52:40 följande:

    Vikten stampar.. Vägdag i söndags.. Men om man ser bakåt till januari så har jag tappat 4 kg =)

    Choklad suget som stanat kvar efter påskk.. Bara orken nu kommer tillbaka och huvudet lättar efter gårdagens stegring så blir det igen mera promenader.. Har just nu blivit ganska lite av dom..


    Yey! 4kg är inte illa! 
    Haha, ja det har en tendens att stanna kvar sånt där.. Bara att kämpa på!
  • Pia88

    Och förkylningen som envist hänger kvar i form av stegring och värk i ryggen...
    Har inte tid.

    Imorgon kommer grävmaskinen tillbaka och börjar fylla i sand i grunden... Vill ju så klart vara med även om jag bara kan se på... men om huvudet är så tungt som det är så vet jag inte hur det ska gå =(
    blev visst lite allmänt gnäll nu...

  • sandrahs

    Nu var det länge sen jag svarade i tråden.

    Men jag har haft en liten paus, gick inte upp något under tiden men viktminskningen stannade av. Jag väger idag ca 69,5-70,0 kg och det är -10 kg sedan jag började. Men nu är det bara 5 ½ vecka kvar tills bröllopet så jag har börjat komma igång igen!

    Behöver gå ned ca 2 kg till för att klänningen ska sitta bra, det borde inte vara omöjligt. Jag har börjat springa nu också och det går jättebra, förbättrar min tid hela tiden!

    Men det som känns jobbigt är att även om jag inte kört stenhårt på att äta lite kalorier under min "paus" så har jag ändå legat under vad jag behöver för att hålla vikten... Och nu när jag sprungit, gått och ridit mycket de senaste två veckorna visar det inget på vågen. Visar sig inte ens på måttbandet. Man blir lite less, måste man svälta sig för att gå ned i vikt? Man hör ju ofta att vissa hamnar på en "viktplatå" och att det är svårt att komma ned från den. Hur har ni upplevt det? Hur ska jag göra? Ska jag köra stenhårt med shakes en vecka eller två?

    Man tycker ju att man borde gå ned lite grann iaf om man äter ca 1200 kcal/dag och samtidigt motionerar.

    Ibland är motivationen inte på topp!

    För klänningens skull är det bara ryggfettet som behöver minskas lite grann, annars passar den bra ;)

  • yennie

    Hej

    minus 1,3 den här veckan, känns gött!

    klänningen skall sys om på tisdag, vill egentligen ha gått ner 1,3 till till dess men vi får se. Mindre än två månader till bröllopet nu, spännande!

Svar på tråden Viktnedgångspepp!