• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Sally Bowles
    Puyo skrev 2014-04-10 00:17:47 följande:

    Hej förlåt för att jag varit inaktiv, min mor har fått cancer så har tyvärr varit på sjukhuset hela tiden.

    Jag beklagar angående din mamma. Hoppas att hon blir frisk och att ni får det stöd ni behöver. Kram

    Utmaningen går bra! och jag väger nu 83,6kg så är nöjd! :) 


  • Asinya
    Pia88 skrev 2014-04-10 20:30:00 följande:
    Men bra att vikten går ner =)
    Asinya skrev 2014-04-10 09:40:28 följande:

    Mjaha, det går fan inte bra här inte - från 86 till 85 på två veckor. Tar jag ett glas vatten går jag upp det igen - nu jag skulle haft lite pepp - LCHF har alltid funkat snabbt och effektivt för mej, så jag vet inte vad det är för fel den här gången :/ 

    PMS möjligen, för då brukar jag gå upp en hel del vattenvikt. Men nej, det här kändes inte kul nu :/ 


    Försök se det positiva =) det går ju iaf neråt=) sen, PMS, det rasar av sen när mensen är över =) försök istället vara glad åt dom små sakerna, som att "jag avstod från bullen eller tårtan".. ;)
    Jo, du har rätt - bara jag som blir otålig, men jag antar att poängen är att man ska må bra, inte springa runt och ha ångest. 

    Vi har haft tur och varit lediga samtidigt i två dagar nu, jag och hanen, så vi har vandrat runt och utforskat hemstaden (Cork, Irland) i timtal - och bestämt oss för att skaffa cyklar. Dessutom har karln börjat lära sej hur LCHF funkar (han älskar att laga mat - jag Hatar det, så det underlättar mer än jag väntat mej att han hjälper till där) 

    Och så landade våra ringar i Irland igår (beställda från USA - det tog ett tag) så vi får se om några dagar om de passar eller om jag måste ner mer först.

    Bra jobbat av alla i tråden - jag blir både impad och avundsjuk :) 
  • Palleh90

    Jag vill hoppa på! 91 dagar till bröllopet och vill gå ner ca 5-10 kg (centimetrarna är viktigare för mig). Inte hetsa men ner iallafall.. Så en slags 90 dagars utmaning!

    Det svåraste är på jobb tycker jag. Man äter ju men barnen som förskollärare utom de dagarna man jobbar sent (9.00-16.30 eller senare) för då får

    Man sen rast vid 12.30, och kan då äta medtagen lunch.

    Vill knte hoppa på massa olika bokstavskombinationsdieter utan håller mig till att äta nyttigare (egentligen knte maten som är problemet för mig ..) och komma igång och TRÄNA!! Har blivit så lat.

    Förra året satte jag och en tjejkompis igång med träningen på allvar och på 2 månader lyckades jag gå ner från 70 till 64. Fast nu är jag där igen 70.1. Ångest såhär nära bröllopet ju.

    Kämpa!!!

  • Trattkantarellen
    Palleh90 skrev 2014-04-12 08:34:40 följande:

    Jag vill hoppa på! 91 dagar till bröllopet och vill gå ner ca 5-10 kg (centimetrarna är viktigare för mig). Inte hetsa men ner iallafall.. Så en slags 90 dagars utmaning!

    Det svåraste är på jobb tycker jag. Man äter ju men barnen som förskollärare utom de dagarna man jobbar sent (9.00-16.30 eller senare) för då får

    Man sen rast vid 12.30, och kan då äta medtagen lunch.

    Vill knte hoppa på massa olika bokstavskombinationsdieter utan håller mig till att äta nyttigare (egentligen knte maten som är problemet för mig ..) och komma igång och TRÄNA!! Har blivit så lat.

    Förra året satte jag och en tjejkompis igång med träningen på allvar och på 2 månader lyckades jag gå ner från 70 till 64. Fast nu är jag där igen 70.1. Ångest såhär nära bröllopet ju.

    Kämpa!!!


    Välkommen!

    Det är en av de absolut bästa sakerna med den här tråden, man får följa precis vilken diet eller kosthållning man vill, och träna precis hur man vill, det lägger sig ingen i. Istället finns här likasinnade som strävar mot samma mål, men alla tar sin egen väg dit. Underbart tycker jag :)

    Jag var och hämtade ut mitt nya gymkort igår, får se om jag hinner inviga det innan påsk, har ganska ont i halsen och eftersom vi ska iväg och åka skidor över påsk vill jag inte riskera att jag sätter igång något... Cyklar ju en hel del dock, sålänge det inte regnar. Prognosen visar på fint väder mån-ons iaf, så det innebär 2mil cykling om dagen (Till och från jobbet) samt nästan en mil extra på onsdagen då vi ska iväg och träna Beachvolleyboll, som ligger lite off.
  • Palleh90

    Aa härligt, funderar på vilken sorts träning jag ska hålla på med bara. Gymmet här i hålan jag hamnat i (för kärlekens skull....) är inte det bästa. I Malmö var gymmet bra och jag kände mig pepp där inne - det gör jag inte här. Känns mer instängt med dåliga crosstrainers. Vet inte om promenader räcker dock.

  • Trattkantarellen
    Palleh90 skrev 2014-04-12 12:20:16 följande:

    Aa härligt, funderar på vilken sorts träning jag ska hålla på med bara. Gymmet här i hålan jag hamnat i (för kärlekens skull....) är inte det bästa. I Malmö var gymmet bra och jag kände mig pepp där inne - det gör jag inte här. Känns mer instängt med dåliga crosstrainers. Vet inte om promenader räcker dock.


    Börja med löpning kanske? :)
  • Palleh90
    Trattkantarellen skrev 2014-04-12 13:42:42 följande:
    Börja med löpning kanske? :)
    ja, skulle man kunna göra men orkar nog bara typ 100 meter :( haha... konditionen är superkass. Men raska promenader och hemmaträning har funkat innan så får väl göra lite varje dag så bör det fungera!
  • Trattkantarellen
    Palleh90 skrev 2014-04-12 19:05:49 följande:
    ja, skulle man kunna göra men orkar nog bara typ 100 meter :( haha... konditionen är superkass. Men raska promenader och hemmaträning har funkat innan så får väl göra lite varje dag så bör det fungera!
    Man får börja smått helt enkelt :)
Svar på tråden Viktnedgångspepp!