• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Pia88
    lommila86 skrev 2014-04-08 17:09:41 följande:

    Nu e jag hemma från vår resa:) fet men lycklig. Blev en hel del godsaker dagligen:/ Men inget bröd. dock frukostcrossanter ( nått måste man ju äta, varför inte mjöl och smör då:P)

    Vågen har jag undvikit. Dock har jag haft diare till och från så jag tänker att de väger upp. ( intresseklubben antecknar)

    Har ni som fuskat varit noggranan med era straff sen då?


    Välkommen hem =)
    Bygget har dragit igång för vår del.. I fredags kämpade vi me en skottkärra och de blev en del traskande omkring på tomten då vi mätte ut huset (för 50-11 gången :p ) sen i lördags var jag först i jobb (sjukskötare på bäddavdelning) och sen högg jag lite ved vid tomten.. Så nåt har jag nog gjort för min havtorskräm och mina smulor ;)

    Nu har det blivit 2 långlänkar och så hoppade jag på utmaningen med Jennie1414 och hennes handbollslag.. Dag 2 avklarad ;)
  • Pia88

    Känns som jag spammar.. Nåja.
    Efter att jag lämnade bort min morgonmüsli så har vikten fortsatt rasa men i samma takt har magen blivit allt trögare.. Beslöt nu att börja med endera havregrynsgröt eller müslin på mornarna.. Så.. räknas det som fusk eller inte.. men jag mår bättre av det då magen inte krampar lika ofta och den fungerar bättre...

  • Jennie1414

    Jag startar dagen med havregrynsgröt (fullkorn) lite kanel och äpplemos på det.

    Fick ett "dietschema" utav en kompis

    Viktigaste att tänka på är att äta var 3:e timma , små portioner och inga kolhydrater efter 12.     Iaf enligt det schemat jag fick. Nu går inte jag slaviskt efter detta ... men vill eiaf dela med mig! :)

    Lever en del på Kvarg med Fun light ... Å middag & Lunch består utav nötfärs (150 g)
    En ätardag i veckan , dock inte dom två första veckorna!

       

  • lommila86

    I mårse tog jag tjurern vid hornen o ställde mig på vågen, beredd på en dödstöt. Men 73.4 kg! Minus alltså 1.2 kg på typ 2.5 v. kanske inte så mycke men jag e skitnöjd:)

    Pia88, jag tror gröt är lättare än Musli?

  • Sally Bowles

    Hej alla! Duktiga ni är!

    Idag lämnade jag min karl ihop med två snoriga ungar och gick och tränade. Gött var det!

    Blev 25 minuter på crosstrainer och löpband, sen öite rodd och så styrketräning av rygg och mage.

    Ska gympa på lördag också :)

  • Pia88
    lommila86 skrev 2014-04-09 18:30:24 följande:

    Pia88, jag tror gröt är lättare än Musli?


    Det kan nog hända.. Gott var det oxå ;) Elovena med äppel och kanel =)

    Blev ett fusk idag. Men hade knappt något val. Makaronigryta eller svälta var det som gällde ikväll.. Tog lite makaroner och vräkte på med sallad istället...

    Straffet tog jag ut i "förskott". Har varit 8½ timme vid bygget idag och släpat bräder och rör, kastat björkved och gjort hål i marken för pinnar... Och byggt en "terass" .. imorgon blir det jobb.. så då jämnar det ut sig lite till...
  • Puyo

    Hej förlåt för att jag varit inaktiv, min mor har fått cancer så har tyvärr varit på sjukhuset hela tiden.

    Utmaningen går bra! och jag väger nu 83,6kg så är nöjd! :) 

  • Asinya

    Mjaha, det går fan inte bra här inte - från 86 till 85 på två veckor. Tar jag ett glas vatten går jag upp det igen - nu jag skulle haft lite pepp - LCHF har alltid funkat snabbt och effektivt för mej, så jag vet inte vad det är för fel den här gången :/ 

    PMS möjligen, för då brukar jag gå upp en hel del vattenvikt. Men nej, det här kändes inte kul nu :/ 

  • Trattkantarellen

    Så duktiga alla är!

    Jag har haft mkt att stå i nu, men var på LCHF-kryssning och lyssnade på massa intressanta föreläsningar och blev inspirerad :)
    Kör på med min cykling till och från jobbet och bra kost, så hoppas att det syns på vågen på måndag när jag ska väga mig. 

  • Pia88
    Puyo skrev 2014-04-10 00:17:47 följande:

    Hej förlåt för att jag varit inaktiv, min mor har fått cancer så har tyvärr varit på sjukhuset hela tiden.

    Utmaningen går bra! och jag väger nu 83,6kg så är nöjd! :) 


    Oj nej =( styrka åt allihopa att klara sjukdomstiden =)
    Men bra att vikten går ner =)
    Asinya skrev 2014-04-10 09:40:28 följande:

    Mjaha, det går fan inte bra här inte - från 86 till 85 på två veckor. Tar jag ett glas vatten går jag upp det igen - nu jag skulle haft lite pepp - LCHF har alltid funkat snabbt och effektivt för mej, så jag vet inte vad det är för fel den här gången :/ 

    PMS möjligen, för då brukar jag gå upp en hel del vattenvikt. Men nej, det här kändes inte kul nu :/ 


    Försök se det positiva =) det går ju iaf neråt=) sen, PMS, det rasar av sen när mensen är över =) försök istället vara glad åt dom små sakerna, som att "jag avstod från bullen eller tårtan".. ;)


    Kör på med samma som tidigare.. Lite svårt att hitta mjölfri frukost då favoriterna är müsli, bröd eller cherioos... har blivit mycket yogurt sista tiden :p
Svar på tråden Viktnedgångspepp!