• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Pia88

    Har ännu inte kommit på nån belöning.. Men som Puyo sa så gör kroppen det istället..

    Började må mycket bättre när jag minskade på kolhydraterna =) hade innan problem med magen.. Måde ofta illa och var uppkörd.. Nu är det så gott som borta och byxorna bara växer ;)

  • frkmaria

    Jag brukar försöka belöna med sånt jag ändå måste köpa.
    Behöver jag nya byxor - ja då har jag en morot till att köpa dem (dessutom blir det ju roligare för de sitter bättre och man får på sig mindre storlekar ju mindre fläsk man har på fel ställe! ;) ).  


    1 augusti 2015
  • frkmaria

    Jag brukar försöka belöna med sånt jag ändå måste köpa.
    Behöver jag nya byxor - ja då har jag en morot till att köpa dem (dessutom blir det ju roligare för de sitter bättre och man får på sig mindre storlekar ju mindre fläsk man har på fel ställe! ;) ).  


    1 augusti 2015
  • ViktoriaStefan

    Igår torsdag var det vägdag igen och den här veckan hade jag gått ner 1,2kg!!!
    Jag är så imponerad av mig själv och jag är väl medveten om att mina utökade promenader har hjälpt till en hel del.

    Början på den nya veckan går inget vidare, idag har jag varit så otroligt godissugen så till mellanmål idag blev det två stora smörgåsar med marmelad till mellanmål och min veckobonus är nästan uppäten...
    Imorgon är det barndop med tårta och på söndag är det kalas så då är det tårta igen. Det får bli långpromenader både lördag och söndag.

    Total viktnedgång är nu -11,8kg.

  • Pia88

    Vägdag: +200g denna vecka.. Men vet precis var skon klämmer.. har haft 3 dagar med fusk och dåliga mattider.. Men nu blir det ny start =)

  • Asinya

    Hoppar fasen in här jag. 

    Lyckades gå ner från 103 till 76  med hjälp av LCHF för ett år sedan - efter det har jag dock blivit sambo (upp till 81) och slutat röka (upp till 86) och jag är inte glad alls.

    Därför har jag nu skaffat gymkort (stillasittande jobb med långa dagar och uselt betalt, så det var det bästa jag kom på som ändå är motiverande - dvs "har jag lagt pengar så ska jag fan gå dit också" - det funkar bra hittills, för jag går verkligen dit 4 dagar i veckan - men på vågen står det stilla, hittills) 

    Jag vill verkligen ner till 76 igen - jag tycker inte det är för mycket begärt - jag är 169 lång, så det är fortfarande mycket i överkant, men jag Trivdes på 76. Nu känner jag mej bara fet och hemsk och orkar inte med mejsjälv. 

    Så jag går tillbaka till LCHF nu och hoppas det funkar - och så skuttar jag in här, så jag kan få mej lite pepp :) 

    Kan tillägga att här är min motivation: whiterunway.com.au/scarlet-dress.html

    Jag SKA köpa den - och se BRA ut i den - till Juli 2015!  

  • Trattkantarellen
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-28 17:25:07 följande:

    Igår torsdag var det vägdag igen och den här veckan hade jag gått ner 1,2kg!!!
    Jag är så imponerad av mig själv och jag är väl medveten om att mina utökade promenader har hjälpt till en hel del.

    Början på den nya veckan går inget vidare, idag har jag varit så otroligt godissugen så till mellanmål idag blev det två stora smörgåsar med marmelad till mellanmål och min veckobonus är nästan uppäten...
    Imorgon är det barndop med tårta och på söndag är det kalas så då är det tårta igen. Det får bli långpromenader både lördag och söndag.

    Total viktnedgång är nu -11,8kg.


    Wiee!
    Grattis!
    Hoppas du klarar frestelserna bra, är ju bra väder för långpromenader iaf :)
    Pia88 skrev 2014-03-30 16:08:21 följande:

    Vägdag: +200g denna vecka.. Men vet precis var skon klämmer.. har haft 3 dagar med fusk och dåliga mattider.. Men nu blir det ny start =)


    Så kan det ju gå ibland. Nya tag.
    Asinya skrev 2014-03-30 16:37:32 följande:

    Hoppar fasen in här jag. 

    Lyckades gå ner från 103 till 76  med hjälp av LCHF för ett år sedan - efter det har jag dock blivit sambo (upp till 81) och slutat röka (upp till 86) och jag är inte glad alls.

    Därför har jag nu skaffat gymkort (stillasittande jobb med långa dagar och uselt betalt, så det var det bästa jag kom på som ändå är motiverande - dvs "har jag lagt pengar så ska jag fan gå dit också" - det funkar bra hittills, för jag går verkligen dit 4 dagar i veckan - men på vågen står det stilla, hittills) 

    Jag vill verkligen ner till 76 igen - jag tycker inte det är för mycket begärt - jag är 169 lång, så det är fortfarande mycket i överkant, men jag Trivdes på 76. Nu känner jag mej bara fet och hemsk och orkar inte med mejsjälv. 

    Så jag går tillbaka till LCHF nu och hoppas det funkar - och så skuttar jag in här, så jag kan få mej lite pepp :) 

    Kan tillägga att här är min motivation: whiterunway.com.au/scarlet-dress.html

    Jag SKA köpa den - och se BRA ut i den - till Juli 2015!  


    Hej, välkommen!
    Jag kör också LCHF, kul med fler på samma diet :)
    Snygg klänning! 
  • Jomsan

    Ingen LCHF för mig, jag äter en blandning av allt i mindre portioner. Försöker dock hålla mig till de nyttigare alterantiven när det finns möjlighet (mer fibrer osv).

    76,5 är min vikt idag
    -0,8 sedan förra måndagen
    -2,5 sedan jag startade för två veckor sedan på 79 kg

    Väldigt nöjd med resultaten eftersom jag slarvat lite i helgen. Det jag är väldigt nöjd över att jag inte frossade i allt onyttigt eftersom "nu är dagen ändå förstörd" utan bara tog en kaka ner det erbjöds. Men det var så otroligt svårt!

  • 20110519

    Måndag och ny vägdag. 
    Har slarvat lite under istortsett hela veckan. Men jag har mått bra.
    Vågen visade nu 99,8 kg så nu är jag äntligen under 100 kg igen.
    Det innebär minus 0,5 kg sen förra måndagen. Men när jag vägde mig i torsdags hade jag gått upp från måndagens 100,3 till 100,6 kg. Så från torsdag har jag gått ner 0,8 kg. Men räknar från måndag. 

    Dagens vikt 99,8 kg
    Viktnedgång sen i måndags 0,5 kg
    Total viktnedgång 6,1 kg.

    Jag äter LCHF, till viss mån. Men blandar lite med min egen diet. Men använder tänktet lite från lchf. Men annars har jag minskat portionerna rejält, utesluter de mesta kolhydrater, men äter ltie frukt som mellanmål (inte all frukt men viss).
     


    Planerar bröllop. fjarilkarin.blogg.se
  • Trattkantarellen
    Jomsan skrev 2014-03-31 10:13:31 följande:

    Ingen LCHF för mig, jag äter en blandning av allt i mindre portioner. Försöker dock hålla mig till de nyttigare alterantiven när det finns möjlighet (mer fibrer osv).

    76,5 är min vikt idag
    -0,8 sedan förra måndagen
    -2,5 sedan jag startade för två veckor sedan på 79 kg

    Väldigt nöjd med resultaten eftersom jag slarvat lite i helgen. Det jag är väldigt nöjd över att jag inte frossade i allt onyttigt eftersom "nu är dagen ändå förstörd" utan bara tog en kaka ner det erbjöds. Men det var så otroligt svårt!


    Bra jobbat! -2,5 på 2v är ju skitbra!
    Starkt att stå emot där och bara ta en, men det är precis så man får tänka, om man ska klara det i längden tror jag :)
    20110519 skrev 2014-03-31 13:50:35 följande:

    Måndag och ny vägdag. 
    Har slarvat lite under istortsett hela veckan. Men jag har mått bra.
    Vågen visade nu 99,8 kg så nu är jag äntligen under 100 kg igen.
    Det innebär minus 0,5 kg sen förra måndagen. Men när jag vägde mig i torsdags hade jag gått upp från måndagens 100,3 till 100,6 kg. Så från torsdag har jag gått ner 0,8 kg. Men räknar från måndag. 

    Dagens vikt 99,8 kg
    Viktnedgång sen i måndags 0,5 kg
    Total viktnedgång 6,1 kg.

    Jag äter LCHF, till viss mån. Men blandar lite med min egen diet. Men använder tänktet lite från lchf. Men annars har jag minskat portionerna rejält, utesluter de mesta kolhydrater, men äter ltie frukt som mellanmål (inte all frukt men viss).
     


    Tänk på att man kan variera nästan 2-3kg i vikt bara under en enda dag, så väg dig inte för ofta :p En gång i veckan tycker jag är ganska lagom.
    Grattis till viktnedgången :)


Svar på tråden Viktnedgångspepp!