• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Trattkantarellen

    Vägde mig nyss för första gången sedan innan min 2 veckors sjukskrivning, har ju känt själv att kläderna absolut inte sitter lösare, men vågen visade 82kg! Var nere på 79,5kg precis innan jag blev sjuk, mitt mål är 68kg.

    Usch vad man tappar motivation i ett sånt här läge, är sjuk sugen på att gå och köpa en stor chokladkaka och trycka i mig för att det är så synd om mig :S Men det ska jag inte!

    Jag ska fortsätta med operation storstädning som vi just nu kör här hemma, sen kanske passa på att cykla ut till IKEA och köpa en ny matta till köket, det är strålande väder ute och det blir 17,5km fram och tillbaka...

    Jag försöker verkligen tänka på vad jag äter, har börjat cykla ToR jobbet (9,5km enkel sträcka) men det händer ändå ingenting... Ska skaffa nytt gymkkort nu strax (köper via sambons jobb till bättre pris) så då tänkte jag försöka lägga in iaf 2 pass i veckan där också...  

    Usch vad motivationen är i bott, just nu vill jag krypa tillbaka ner i sången och dra täcket över huvudet...  

  • frkmaria

    Jag förstår din känsla trattkantarellen!
    Det är så jäkla deppigt.

    Men du klarar det. Har du mätt dig? Verkar ju verkligen som att du måste få motionen du behöver så då är det väl bara att äta mindre. Börja räkna dina kalorier i din lchf-kost för att se hur mycket intag du gör.. det är ju trots allt det de hänger på i slutändan! 

    Själv hackade jag ner ett steg igår men hoppade upp det igen imorse.. Så tycker också det är segt. Det enda jag "unnade" mig igår var en korv på ikea.. men.. åt ju mindre de andra portionerna. jaja. Idag ska jag fika på stan med en vän - det blir en kopp te eller lightläsk och max en mörk choklad-ruta. Men vi får se! :) Hoppas jag klarar dt.. hon är en sån som brukar unna sig en stor kaka till fikat. 

  • Pia88

    Trattkantarelen: Äsch då.. Ett bakslag. Nå, snart svänger det igen =)

    Yes. Klarade målet =) sprände 70 idag =D vågen visade 69,7kg =) vilken motivation att fortsätta =)

    Har dessutom fått klart alla inbjudnigar idag =) nu iväg till jobbet..

  • Jomsan

    Heja Pia88, jag längtar också tills att min våg visar under 70, men det dröjer nog ett tag

    Trattkantarellen, du får inte ge upp! Det måste vända om du börjar röra på dig mer och försöker hålla dig till de nyttigare alternativen.

    Puyo - hur sjutton kan du leva på vlcd så länge? Superimponerad av att du kan hålla dig ifrån annan mat. Jag mår verkligen fysiskt dåligt om jag inte äter ordentligt EN dag.

    Såg till min fasa att vågen lagt av, jag som ska väga mig imorrn - första vägningen sen jag tog tag i min viktminskningsresa. Måste fixa det snarast så jag får se om det hänt något

  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-03-23 10:01:40 följande:

    Jag förstår din känsla trattkantarellen!
    Det är så jäkla deppigt.

    Men du klarar det. Har du mätt dig? Verkar ju verkligen som att du måste få motionen du behöver så då är det väl bara att äta mindre. Börja räkna dina kalorier i din lchf-kost för att se hur mycket intag du gör.. det är ju trots allt det de hänger på i slutändan! 

    Själv hackade jag ner ett steg igår men hoppade upp det igen imorse.. Så tycker också det är segt. Det enda jag "unnade" mig igår var en korv på ikea.. men.. åt ju mindre de andra portionerna. jaja. Idag ska jag fika på stan med en vän - det blir en kopp te eller lightläsk och max en mörk choklad-ruta. Men vi får se! :) Hoppas jag klarar dt.. hon är en sån som brukar unna sig en stor kaka till fikat. 


    Mmm, har inte hänt ett dugg med måttbandet heller tyvärr :p

    Idag blev mina intag: 
    Totalt: 1692Kcal
    Kh: 12g
    P:80g
    f: 149g

    Passade på att cykla ut till IKEA och köpa den där mattan, och gick dessutom in på XXL Sport&Vildmark och tröstköpte ett par nya Asics löparskor, mkt snygga och bekväma! Så blev det ju 17,5km på cykeln också :)

    Hoppas det gick bra på fikastunden!
    Pia88 skrev 2014-03-23 11:36:41 följande:

    Trattkantarelen: Äsch då.. Ett bakslag. Nå, snart svänger det igen =)

    Yes. Klarade målet =) sprände 70 idag =D vågen visade 69,7kg =) vilken motivation att fortsätta =)

    Har dessutom fått klart alla inbjudnigar idag =) nu iväg till jobbet..


    Ja, vi får hoppas det
    Bra jobbat! Jag längtar också tills jag kommer under 70, bara 12kg kvar
    Jomsan skrev 2014-03-23 15:58:34 följande:

    Heja Pia88, jag längtar också tills att min våg visar under 70, men det dröjer nog ett tag

    Trattkantarellen, du får inte ge upp! Det måste vända om du börjar röra på dig mer och försöker hålla dig till de nyttigare alternativen.

    Puyo - hur sjutton kan du leva på vlcd så länge? Superimponerad av att du kan hålla dig ifrån annan mat. Jag mår verkligen fysiskt dåligt om jag inte äter ordentligt EN dag.

    Såg till min fasa att vågen lagt av, jag som ska väga mig imorrn - första vägningen sen jag tog tag i min viktminskningsresa. Måste fixa det snarast så jag får se om det hänt något


    Nejdå, det gör jag inte, behövde bara få skriva av mig lite.
    Har ätit bra mat idag och dessutom cyklat 17,5km och köpt nya löparskor

    Ojdå, tänk på att olika vågar kan visa väldigt olika, så om du inte kan laga den gamla får du ta första vägningen på nya med en nypa salt


  • lommila86

    Tillbak från kurshelgen. +0,8 kg från minimi. Jaja.. Får ta nya tag efter vår semesterresa. Har svårt att tänka mig en solsemster där jag bara räknar kalorier
    Blev både en hel chokladkaka, ett besök på burgerking och kex unde heljen, så inte undra på...

    Ja tackar för tipsen gällande fruktfrukost osv. Jag får göra mitt bästa. Dvs undviak oliver, ostar och sånt som jag älskar.. Iaf inte äta mig mätt på dem;)

    har köpt sockerfri saft till jobbet nu. slut på maskinkakao... småsteg men endå;)

    Gymmet ikväll var det ja...

  • Pia88
    lommila86 skrev 2014-03-24 08:06:26 följande:

    småsteg men endå;)


    Små steg är alltid nåt =)  var för några veckor sedan på en weekend till Helsingfors med min syster.. Det kom lite extra under den helgen, men det försvann lika fort =)
  • Puyo
    Jomsan skrev 2014-03-23 15:58:34 följande:

    Heja Pia88, jag längtar också tills att min våg visar under 70, men det dröjer nog ett tag

    Trattkantarellen, du får inte ge upp! Det måste vända om du börjar röra på dig mer och försöker hålla dig till de nyttigare alternativen.

    Puyo - hur sjutton kan du leva på vlcd så länge? Superimponerad av att du kan hålla dig ifrån annan mat. Jag mår verkligen fysiskt dåligt om jag inte äter ordentligt EN dag.

    Såg till min fasa att vågen lagt av, jag som ska väga mig imorrn - första vägningen sen jag tog tag i min viktminskningsresa. Måste fixa det snarast så jag får se om det hänt något


    Jag hade det jätte svårt i början men efter två veckor så blev det lättare :)

    Vågen stod still på 84,8 idag men det gör inte mig nåt :) 14,8kg kvar då :D känns skönt, när jag började min viktresa i november förra året stod vågen på 98,8 så är nöjd med varenda litet gram eller om jag står kvar :) 
  • frkmaria

    Själv gick jag bara ner 0,5 denna veckan.. suck. Ska kolla en vecka till, för vi struntade i 500-dagarna. Går jag ner så sakta då också ska jag testa med 500-dagar igen. Kan ju vara att det avtagit också! Men iaf är jag nere på 97.9. Så det känns ganska okej.


    1 augusti 2015
  • Jomsan

    Frkmaria - inte så bara, 0,5 är ju jättebra! Det går åt rätt håll

    Rapport från min första "viktvecka":

    Har tyvärr åkt på en rejäl förkylning och känt mig riktigt hängig och har inte kunnat träna som mycket som planerat. Började dock veckan med ett löppass och har kunnat gå några lugna promenader.

    Jag vägde mig precis 77,3 kg (-1,7 kg sedan förra måndagen).
    Har säkert mest förlorat vätska, men det är bara att kämpa på så fettet också försvinner

    Fortsätter skriva in kosten på Lifesum och målet är tre träningspass per vecka.

Svar på tråden Viktnedgångspepp!