• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • frkmaria

    Ett tips är att kolla in palleo-kost, "stenålderskost". Tror det finns en blogg som heter under vårt skafferi eller nåt som sägs vara bra. Där utesluter man mejeriprodukter och istället för man äta frukt osv. Ska ätas ekologiskt också. 

  • frkmaria

    Så var man nere på 98.4 igen.. har jag TUR så kanske jag kan gå ner några hekto till innan vägdagen på måndag... Ville ju vara på 97 när veckan är slut men det kan jag ju nog glömma ser det ut som.. Åh.. Typiskt! Men. Får hålla tummarna. Har ju 3 dagar på mig även om det är helgdagar! 

  • lommila86

    Nu har jag vaknat igen:) nytt viktrekord på 74.6 igår! ( -0,1 sen i lördas...yihhi men allt räknas ju;))

    Jag är med på bröd och bulle utmaningen. Bröd äter jag knappt, kanske nån gång i veckan så de  borde inte vara ngt problem.. men bullar och kex:S nå lite tufft skall det ju vara!

    Jag är borta på kurs hela häljen, så få se vad det blir med dieten nu. Måste skärpa mig då alla andra bullar till det;)
    Har köpt med nutrilettstänger om maten blir får dålig, så jag får knapra dom istället då.

    Men mitt större ilandsproblem är att vi sticker på charter i 1 ½ v, med halvpension, nästa fredag. Förra våren gick jag upp 2 kg på en sån resa...
    Förutom frullen lär det ju bli en del alkholsliskiga drinkar etc dagligen.. vilket ju inte är med i ngn diet direkt...

    Hotellet har ett  gym men jag tvivlar på att jag har ryggrad att vara där nån timme var dag.
    har nån några kloka ord på vägen( vågen)?

  • KimOchKjell

    Det är verkligen peppande att se hur ni alla kämpar!

    Frukost problemet består, sitter just nu och försöker få i mig en musli. Men känns mest som om den växer i munnen.
    Till lunch blir det keso (smaksatt), tonfisk och en tomat. Enkelt, gott och hälsosamt.

    Jag har svårt att motionera dom dagarna jag jobbar då jag jobbar 14hpass, någon som har tips på nått som inte tar så många minuter?

  • KimOchKjell
    lommil­a86

    Ett litet tips till nästa gång du ska köpa nutrilett-bars, det är ju supersmidigt att ha med sig! Men prova Questbar, dom finns på dom flesta gym och i vissa mataffärer. Dom är grymma! Och dom är inte lika torra som nutrilett och med massa spännande smaker =)

    Ang resan, jag vet inte vad du går på för diet. Men mycket frukt och vatten rekommenderar jag! kanske att du bestämmer dig för att äta och dricka hälsosamt fram till middagen. Att du till lunch käkar en god sallad, äter frukt och yoghurt till frukost och att du sen på middagen beställer söta paraplydrinkarr och ruskigt god mat. Så gjorde jag senast jag var utomlands och i värmen så gick jag ner fem kilo på tre veckor :O Helt chockad när jag vägde mig hos läkaren efteråt.
  • Puyo
    frkmaria skrev 2014-03-20 19:05:23 följande:

    Halva kilot jag gått upp har jag gått ner igen. Men största fasan.. ingen nergång denna veckan! :S haha. ambivalent var ordet. 
    Igår åt jag ändå choklad. Idag har jag skött mig exemplariskt. Får se om det gör susen! :P  

    Så utmaningen i april månad = inget bröd/fikabröd/kakor/mjöl?! :)

    Blir att proppa i sig ägg i påsk mao! :) Och choklad....  ;)


    Jag tycker det är en bra utmaning :)
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-20 21:27:49 följande:

    Jag vägde mig idag och resultatet var -0,4kg den här veckan. Det känns riktigt bra att det fortsätter nedåt.

    Idag har jag varit så fruktansvärt sugen på allt möjligt så det har gått åt 15 av mina 49 bonuspoints.
    Jag åt först lunch på stan och när jag kom hem drack jag kaffe och då blev det först en chokladbit och sen en smörgås med marmelad. Till middag åt jag soppa och sen våfflor med glass och blåbär o hallon.
    Oj oj, det får bli en lång promenad imorgon.


    Bra jobbat!! :) 

    jag känner förövrigt att min VLCD börjar kännas av nu, levt på 500kcal sen 1 februari nu och mår väl si sådär, så idag blir det att äta lite mer. Otroligt orkeslös känner jag mig och snurrig.. :/ 
  • Puyo

    84,8kg stod vågen på idag!! har mina mät & vägdagar på måndagar men kände mig smalare så ville väga mig, 85,6 vägde jag i måndags. :) Nu när vågen smyger sig fram så har det blivit längre promenader med mina hundar så det är väl därför kanske! :D

  • ViktoriaStefan
    Puyo skrev 2014-03-21 08:58:43 följande:
    jag känner förövrigt att min VLCD börjar kännas av nu, levt på 500kcal sen 1 februari nu och mår väl si sådär, så idag blir det att äta lite mer. Otroligt orkeslös känner jag mig och snurrig.. :/ 
    Tack!

    Förstår att du känner av det, jag körde det för några år sen och jag klarade drygt en månad för jag blev precis som du beskriver helt orkeslös och kände mig yr väldigt lätt.
    Även om det är effektivt så tror jag att kroppen behöver lite mer för att orka.
  • Puyo
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-21 12:33:43 följande:
    Tack!

    Förstår att du känner av det, jag körde det för några år sen och jag klarade drygt en månad för jag blev precis som du beskriver helt orkeslös och kände mig yr väldigt lätt.
    Även om det är effektivt så tror jag att kroppen behöver lite mer för att orka.
    Ja, jag tänker det också.. Men det är bara denna diet som funkat på mig :/ så får se hur jag gör, försöker öka vissa dagar i varje fall tänkte jag
  • Pia88

    Här händer det på 2 dagar..

    Vikten: oförändrad 70,1kg.. Hoppas på under 70 till söndag.. En skillnad har jag märkt.. Arbetsrockarna känns lite lösare kring baken =) hoppas det beror på mindre vikt istället för en stor rock ;)

    Maten: har haft studerande på jobbet och hon var sista dagen idag så de blev 3 bitar konfekt (fazer choklad). en halv müsli brödskiva igår...  stod även över glassen till efterrätt *stolt* och svärfar frågade om jag inte äter något längre :p  svarade att jag har lämnat bort det goda... ;)

    Motionen: det har blivit gym i måndags, långpromenad tisdag och onsdag.. igår och idag gick jag från jobbet.. ca 20 minuters rask promenad.. samåker med min sambo och går sen efter jobbet för att snabbare komma iväg hemåt.. Ikväll blir det nog en lat-dag.. Här har både regnat och snöat idag så jag ser verkligen inte fram emot vädret längs länkrutten....

    Utmaningen: kan bli problem.. min müssli innehåller vetemjöl.. (Kellog's Myslix) får ta mig en funderare på den... ska annars till Haparanda nästa vecka så då kan jag köpa Pauluns (?) grötar.. ser goda ut i reklamen iaf och här är det ju flera som pratat gott om dem =) men jag e me =)


    lommila86 skrev 2014-03-21 07:36:40 följande:

    Yee =) lite neråt =) kursen klarar du galant =) oftast finns det ju alternativ men maten och fikat..  Så det ska nog inte bli nåt problem =)  Annars med chartern så låter KimOchKjells  förslag bra.. Frukter och lite lättare på dagen och sen unnar man sig lite till kvällarna =)

    Maria: Vet lite hur det känns när vikten pendlar.. Gick själv upp 0,5kg här i veckan.. sen 2 dagar senare var det borta igen =) nu har det stått stilla några dagar....

    Alla andra är förstås oxå duktiga =)
Svar på tråden Viktnedgångspepp!