• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Puyo

    Okej vad roligt!! :) ja nu är det nära! jag längtar tills jag är nere på 70kg som är mitt mål :P 15kg kvar ^^ 

  • fruLjunggren

    Inga problem för mej.. Skippar redan såser, pasta, bröd, fikabröd, läsk godis osv osv.
    Jag är lite antingen eller.. Kör jag så kör jag det stenhårt. Tidigare hade jag att jag fick äta hur som helst på lördagar..men har känt att det pajjar för mycket för mej.
     Tidigare såg jag lite det här typ "jag går ner mina kilo sen kan jag börja leva igen" ..men nu känner jag att jag faktiskt trivs med livsstilen. Älskar träningen, känner mej mycket piggare fräschare och lagom mätt av maten. Känns bra just nu. :) 

  • frkmaria

    Vad skönt att du känner så! Det är väl det som gör att man klarar hålla det resten av livet! :)
    jag är lite deppig.. helt plöstligt har vågen hoppat upp ett kilo.. ? Jag har inte gjort något "fel" förutom att vi bestämde att strunta i våra "500" dagar (fast vi har ju ätit 700) så har jag ätit som vanligt. Får väl se om det är något tillfälligt i kroppen eller om jag står stilla hela veckan. Buuu. :( Jaja. Det löser ju sig men ändå.  

  • fruLjunggren
    frkmaria skrev 2014-03-19 07:41:19 följande:

    Vad skönt att du känner så! Det är väl det som gör att man klarar hålla det resten av livet! :)
    jag är lite deppig.. helt plöstligt har vågen hoppat upp ett kilo.. ? Jag har inte gjort något "fel" förutom att vi bestämde att strunta i våra "500" dagar (fast vi har ju ätit 700) så har jag ätit som vanligt. Får väl se om det är något tillfälligt i kroppen eller om jag står stilla hela veckan. Buuu. :( Jaja. Det löser ju sig men ändå.  


    Har du ätit mer kolhydrater eller så? Då samlar man ju på sej mer vätska..
     Men vet hur det känns. Det är tungt när man känner att man verkligen kämpar, och så går det iaf inte så fort som man tänkt eller tom bakåt.
    Du får försöka se till din totala resa..det är ju ingenting i det stora hela. Tycker du verkar kämpa på bra :)  
  • Puyo

    fruljunggren: vilken bra inställning! :) 

    frkmaria: Kan ju blivit massa vätska eller sådant i kroppen. Det försvinner ska du se :)  

  • KimOchKjell

    Hej, jag hoppar in här om det är okej :)

    Jag gifter mig den 5/7. Jag väger nu 63 och vill gärna gå ner till 55, men har satt 58 som ett "måste"

    Jag ridet två ggr i veckan, försöker motionera på morgonen innan frukost med bara en kopp kaffei magen. Joggar lite då och då, men har slarvat nu när jag vart sjuk. Jag försöker gå på en lågkolhydratskost och inte så mycket fett.

    Någon som har tips på frukost? Jag tycker näst intill att det är jobbigt att få i sig frukost, men om någon kanske har tips på något litet hälsosamt man kan få ner ?

    Föressten, läste igenom tråden och jösses vad duktiga ni alla är =D

  • Pia88
    frkmaria skrev 2014-03-19 07:41:19 följande:
    Det är nog säkert nåt tillfälligt =) snart svänger det igen och då med besked ;)
    KimOchKjell skrev 2014-03-19 08:29:03 följande:
    Hej och välkommen med i gänget =)
    Har nog inga bra tips på frukost.. Äter själv müsli med mjölk varje morgon så..

    Trots långpromenad igår står vågen stilla =( men.. sen när den far neråt så brukar de åka flera 100g i gången =) så inte ger jag upp hoppet ännu =) 2kg kvar till klänningsvikten och 6 kg kvar till drömmvikten =) men när jag ändå håller på.. varför inte 10kg.. ;)

  • Jomsan

    Hej allihopa!

    Startade en egen tråd men hoppar in här istället
    Har 18 veckor kvart tills mitt bröllop och vill gå ner 15 kg. Vägde i måndags 79 kg, mitt mål är att komma ner till 65. Första delmålet är att gå ner 5% till 75 kg.

    Äter en "vanlig" kost tillsammans med min familj men försöker ta mindre portioner. För in allt jag äter på Lifesum och ska enligt den äta 1300 kcal/dag.

    Målet är att träna minst 3 ggr/vecka och utnyttja så mycket som möjlig av vardagsmotionen genom att exempelvis gå till tåget istället för att ta bussen.

    Mitt frukosttips är att äta ägg, det håller jag mig mätt på längre. Jag tar det på en fullkornssmörgås tillsammans med lite smör och kaviar.

  • ViktoriaStefan
    KimOchKjell skrev 2014-03-19 08:29:03 följande:

    Någon som har tips på frukost? Jag tycker näst intill att det är jobbigt att få i sig frukost, men om någon kanske har tips på något litet hälsosamt man kan få ner ?


    Mitt frukosttips är Pauluns supergröt.
    Jag äter den som är med blåbär och hallon och har lättmjölk till. Den är supergod och dessutom väldigt mättande.
  • 20110519

    Eftersom jag ska åka bort idag över helgen, tänkte jag att jag skulle väga mig idag innan jag åker och se hur jag har klarat mig att hålla vikten medan jag är borta. Hade räknat med att jag skulle gå upp några gram eftersom jag fick mens igår. Brukar alltid gå upp när jag får mens för att sedan gå ner kraftigt när mensen är slut. Men i morse visade vågen minus 0,7 kg sen i måndags. 
    Helt förvånad. Men riktigt glad.

    Nuvarande vikt 100,6 kg
    Total viktnedgång 5,3 kg 
    Viktnedgång sen mån 0,7 kg 
    Nästa väg dag mån 24/3 

Svar på tråden Viktnedgångspepp!