• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • frkmaria

    Härligt jobbat! :)

    Ikväll blir det milen-promenaden för mig. :) Vågen stod på samma som igår (eller ja, 0.1 över men åandra sidan vägde jag mig halv elva igår och vid sju imorse.. lite skillnad kan tänkas ändå.. men jag skriver 98.3). Sen förra veckan är det alltså 1.6kg och sen starten för 3 veckor sen 5.5kg. Känns skönt! Skulle också mätt mig nu..men väntar tills nästa delmål eftersom jag nådde första delmålet så snabbt. Har ju bara 3-4kg mellan varje delmål. ;) 
    Nu strävar jag efter 96 och lyckas jag innan påsklovet blir det någon getaway då! =)  

  • lommila86

    På tal om BHs ooch sånt. själv drar jag 75 E och det är som tidigare nämnt ett helvete att hitta BH. Vägrar ha samma BH som dom på långvården... Därför dras jag med de några jag har som är helt uttvättade och med noll stöd-
    Blir främst sportbhs om man inte behöver lufta axlarna

    Var har ni era kilon annars? E dom jämt fördelade eller är det nån speciellfläsk plats?
    Själv drar jag mina kilon kring höfterna..känns som man kunde hyvla bort 10 kg per lår

  • lommila86
    20110519 skrev 2014-03-17 13:39:13 följande:

    Wow, nu har chocken lagt sig efter att jag fick hjälp att mäta min kropp i morse. Både jag och sambon blev chockade över var måttbandet visade. 
    Det är en bit kvar till mitt mål, men är på god väg. I helgen ska jag dessutom snabbprova klänningen och se om den passar i ryggen eller inte. Lite nyfiken.m 
    Så här blev mina mått efter 5 veckor.

     


    Duktigt:) om du tappar så mycket i cm så borde det ju inte alls vara något problem med klänningen!
    Själv har jag inte vågat mäta om ifall det int hänt ngt... På kläderna märks det tyvärr inget:/
  • Puyo

    frkmaria: tror du kommer lyckas innan lovet!! :) kämpa på!! 

    lommila86: Runt höfterna, brösten, rumpan sitter mitt fett :P ... 

  • Pia88
    frkmaria skrev 2014-03-17 17:12:46 följande:
    Det klarar du galant =)
    lommila86 skrev 2014-03-17 18:34:35 följande:

    Var har ni era kilon annars? E dom jämt fördelade eller är det nån speciellfläsk plats?
    Själv drar jag mina kilon kring höfterna..känns som man kunde hyvla bort 10 kg per lår


    De e nog ganska jämna plågor om man säger så.. Men magen e den jag lider mest av och höften-låren. Jobbigt att hitta jackor som sitter bra över min breda bak. Den som sitter bra upptill är förliten över baken..

    Bakslag i dieten. Förkylning på g.. Ont i halsen och trött. Vila och varm saft på agendan nu..
    Gymträningen gick ändå bra idag.
  • 20110519
    lommila86 skrev 2014-03-17 18:35:45 följande:
    Duktigt:) om du tappar så mycket i cm så borde det ju inte alls vara något problem med klänningen!
    Själv har jag inte vågat mäta om ifall det int hänt ngt... På kläderna märks det tyvärr inget:/
    På mina kläder syntes det inte heller någonting. Men ville ändå prova och mäta nu när det hade gått en månad. 
  • frkmaria

    Vi får hoppas! Kom hem från milen nu, så jävla gött även om det bränner i låren... :P 

    Mitt fett är väldigt jämt fördelat, har timglasfigur och ganska många säger att jag bara ser mullig ut och inte ens "tjock". På vissa kort ser jag det på andra kort ser jag ut som en valross.. haha. Men mage, bröst, armar, lår/vader, höfter/rumpa..så ja.. överallt. ;)  Sen så får jag ju skylla på en kraftig benstomme också.. den väger ju en del. Alltså. Jag säger inte att jag inte är tjock. bara att jag är väldigt proportionerlig. :)

    Pia, jag har också dragit på mig en förkylning så vet vad du menar, men vi får kämpa vidare! Drar ju på mig dem hela tiden men försöker låtsas som ingenting! ;) hehe. 

  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-03-16 18:57:31 följande:

    Azra M, missade ditt inlägg innan. Härligt att du börjat träna! :) 

    Trattkantarellen. Vilken underbar dag, vad gick notan på? 6h promenad är grymt bra. Jag är nöjd att jag fick en timmes backig skogsterräng-promenad idag.. :)  


    5.000kr :p Köpte liggunderlag och 50kg väskor inför fjällvandring i sommar, och hörlurar och datormus som drog upp en del.. Men fick ändå ihop 3 kassar, ryggsäckarna fick klara sig utan kasse.
    Puyo skrev 2014-03-17 14:08:47 följande:

    VIlka härliga resultat på så kort tid!! bra jobbat!! :)

    jag tycker en månad utan bröd vore super bra, inga bakverk eller kakor, kortsagt ingenting som hör till den kategorin? :) choklad klarar jag mig inte utan tyvärr :( 


    Haha, tja då kan jag hänga på er utmaning utan problem iaf, har inte ätit bröd och kakor sen nyår

    Är lite orolig inför imorgon, ska på tvådagars kurs, så då är det frukost, fm-fika, lunch, em-fika, hotellmiddag, hotellfrukost, fm-fika, lunch, em-fika :p
    Kommer bli svårt att hålla dieten då eftersom de där fikastunderna brukar bestå av kaffe och någon kaka, som oftast innehåller choklad :s

    Annars kör jag på med mitt cyklande till och från jobbet, väntar fortfarande på att backarna ska börja kännas lite lättare, är nog en bit kvar dit  

  • frkmaria

    Försök äta lagom. I helgen var vi på sconesbuffé och jag smakade allt - men väldigt lite. Det gick jättebra! :) 

    Haha. Jag kom just på - även om jag tycker bröd/kakor osv-utmaningen är bra.. när vi beställer matkasse. Ibland så är det ju burgare eller burrito och då är ju brödet en del av måltiden.. burgarbrödet låter jag gärna bli.. men.. burrito-tortillan räknas väl också va? :/ suck.  

Svar på tråden Viktnedgångspepp!