• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • mtep

    En vecka kvar här med. Känner mig inte så nervös men det beror nog på att jag inte fattat att bröllopet är om en vecka!!!

  • Kotten

    Jag är gift. Det var fantastiskt trots massor av katastrofer. Dragkedjan i min klänning gick sönder så jag blev insydd i min klänning, det går det också.

    Men vi hade en fantastisk dag med vänner och familj. Idag återstår städning men det känns fasiken inte ens jobbigt.

  • AnnaHJ

    Grattis Kotten!

    6 dagar kvar och jag är hyperstressad! Har några saker kvar att handla, har inte pratat med kantorn än och har inte fått ihop ett schema för själva dagen än så att alla vet vad dom ska göra. Gud!

  • Stjärnebo

    Men gud så roligt att läsa om alla andra som också ska gifta sig nu snart! :D


    Jag gifter mig den 8:e aug också som många av er tydligen ska också.
    Stressigt och nervöst är det. Mest för att jag inte vill glömma något och vill att gästerna inte ska bli uttråkade. 
    Men allt kommer nog gå bra sedan.. 


    Någon som har tips på vad man kan underhålla gästerna med?
    Vi ska nog ha en tipspromenad tror jag men vi har svårt att komma på bra frågor...

  • stresso

    jag gör min sista arbetsdag idag och så gifter vi oss på lördag. just nu känns det bara som att jag behöver sova kommande fyra dagar och det hinns ju inte med men det ska bli skönt när det väl är lördag och det "bara" är att flyta med och hoppas att all planering gått vägen

  • AnnaHJ

    Nu är bröllopsveckan här! Mycket börjar falla på plats. Pratade med kantorn på förmiddagen, otroligt hjälpsam! Vi hade sen innan bestämt oss för Höga Gärdet ur Änglagård som ingångsmusik men var osäkra på utgångsmusiken. Kantorn tyckte Gotländsk brudmarsch passade bra så den tar vi. Solosången blir Have a little faith in me - John Hiatt och kantorn kompar på piano.

    Nu ska vi träffa prästen om en timme och ikväll gör vi schemat för bröllopsdagen och skickar till alla inblandade.

    Om fem dagar står vi vid altaret!

  • AnnaHJ
    Stjärnebo skrev 2015-08-02 20:42:22 följande:

    Men gud så roligt att läsa om alla andra som också ska gifta sig nu snart! :D

    Jag gifter mig den 8:e aug också som många av er tydligen ska också.

    Stressigt och nervöst är det. Mest för att jag inte vill glömma något och vill att gästerna inte ska bli uttråkade. 

    Men allt kommer nog gå bra sedan.. 

    Någon som har tips på vad man kan underhålla gästerna med?

    Vi ska nog ha en tipspromenad tror jag men vi har svårt att komma på bra frågor...


    Vi skippar helt annan underhållning än musik. Jag tror att gästerna är fullt nöjda med att dricka bubbel och mingla innan middagen. Det skulle i alla fall jag vara :)
  • bride2B
    Stjärnebo skrev 2015-08-02 20:42:22 följande:

    Men gud så roligt att läsa om alla andra som också ska gifta sig nu snart! :D


    Jag gifter mig den 8:e aug också som många av er tydligen ska också.
    Stressigt och nervöst är det. Mest för att jag inte vill glömma något och vill att gästerna inte ska bli uttråkade. 
    Men allt kommer nog gå bra sedan.. 


    Någon som har tips på vad man kan underhålla gästerna med?
    Vi ska nog ha en tipspromenad tror jag men vi har svårt att komma på bra frågor?


    Vi kommer inte ha någon direkt underhållning, utan det blir mer som en lite extra trevlig middag med mingel.


    Till tipspromenaden skulle jag föreslå roliga frågor om er. Hur ni träffades, vad ni gillar, roliga händelser/anekdoter ur ert gemensamma liv osv. Ni kommer säkert på något bra!

  • bride2B

    Jag börjar blir riktigt nervös över klänningen nu. När jag beställde den (i början av mars) sa de att den skulle komma i början av sommaren. Ringde dem förra veckan, och fick till svar att den skulle komma torsdag eller fredag, de skulle höra av sig. Ingen ringde. Stängt i söndags, så jag ringde igen direkt när de öppnade idag. Då säger de senast imorgon. Hoppas verkligen att det stämmer! Tänk om den inte passar!? Känns som väldigt lite tid att fixa det på isf, men det får de väl helt enkelt lösa? 

  • AnnaHJ
    bride2B skrev 2015-08-03 21:17:00 följande:

    Jag börjar blir riktigt nervös över klänningen nu. När jag beställde den (i början av mars) sa de att den skulle komma i början av sommaren. Ringde dem förra veckan, och fick till svar att den skulle komma torsdag eller fredag, de skulle höra av sig. Ingen ringde. Stängt i söndags, så jag ringde igen direkt när de öppnade idag. Då säger de senast imorgon. Hoppas verkligen att det stämmer! Tänk om den inte passar!? Känns som väldigt lite tid att fixa det på isf, men det får de väl helt enkelt lösa? 


    Och du gifter dig nu på lördag??
Svar på tråden Bröllop augusti 2015