• Anonym (TS / Tveksam)

    Ska jag kämpa eller inte?

    Jag och min fästman har varandras mailadresser så vi kan gå in och läsa varandras mail. Vilket har fungerat bra. Och vi har också en gemmensam mailadress.

    Idag gick jag in på hans Ipad. Och såg att han hade mail. Det står hur många nya mail man har på mail appen. Han läste mailet. Sen sa han:
    "Jag har fått mail av min arbetskamrat och hon vill gå ut och dansa med mig.
    Är det okej för dig?" Jag svarade att det var okej. Men frågade en del om henne.
    Och han svarade på allt som jag frågade. Vilket kändes bra.

    Men sen när jag i smyg (erkänner det, jag vet att det är fult att läsa andras mail i smyg. Men jag kunde inte låta bli, förlåt.) läste det mailet som hon skickat om att hon vill gå ut och dansa med min fästman och andra mail som han hade fått från henne.
    Så visade det sig att hon var rätt så intresserad av min fästman. Hon skrev typ:
    "Jag saknde dig i onsdags när du inte var på jobbet, och i torsdags då vi inte hann att ses. Kram och puss min prins".
    Sen skrev hon:
    "Hej! Kan vi duscha, dansa och äta ihop och....... på onsdag efter jobbet.
    Kan du?".
    Min fästman svarade:
    "Jag går gärna ut och äter och dansar med dig. Vill du ha sex? Så är det också okej. Ser fram emot onsdag".

    Nu kanske ni tycker att jag är för jävlig som läst hans mail i smyg.
    Och visst det var inte så snyggt gjort, men jag kunde inte låta bli helt enkelt.

    Min fråga är om jag skall försöka att "vinna" tillbaka min fästman?
    (Vi har ju inte gjort slut. Med ordet "vinna" menar jag.
    Att jag skall försöka göra så att han inte vill gå ut med henne).
    Eller göra slut? Eller inte bry mig om det?

    Känns inte helt 100 att detta händer, då vi nyss börjat att planera bröllop.

    Visst, jag är sjuk och orkar inte göra allt det som min fästman vill att vi skall göra.
    Han får ofta gå ut själv då jag inte orkar hänga på.  Vi är väldigt olika!
    Men vi respekterar varandras olikheter. Han älskar att ha sex, säger han.
    Jag vill inte ha sex föränn vi är gifta. (Gammalmodig, ja. Men det står jag för).

    Så ja kan lite grann känna att hon har mer att erbjuda min fästman än vad jag kan erbjuda han.
    Hon är frisk och stark och orkar att hänga på sådant som han vill göra.
    Hon gillar att ha sex (enligt min fästman) och de har samma intressen.
    Vilket vi inte har så många, vi har många olika intressen, och bara några få gemensamma intressen.

    Jag är förvirrad -:0.
    På ett sätt är det bättre att det tar slut nu innan man planerar för mycket och köper för mycket till bröllopet som skall vara 2015.
    Vi har redan tittat på bröllopskläder men inte köpt något än.

    Men visst jag kan ju också! "vinna" hans intresse och jag kan bli friskare och starkare. Och orkar då göra mera roliga saker med han. Och vi kan få det fint och romantiskt tillsammans till bröllopet.

    Hur skall jag göra??????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-29 23:30
    Förtydligande:
    Vi har då tillgång till varandras mail konton.
    Men vi skall inte! heller gå in och läsa varandras mail, utan lov från den andre.

    Vi har bestämt att vi skall informera varandra först, innan man läser den andres mail.

    Så det att jag gick in och läste hans mail utan lov. Var inte enligt vår överenskommelse.

    Men och andra sidan fick jag ju veta vad han skriver till andra bakom min rygg.

    Jag tänker berätta detta för mina föräldrar. Och se hur de tycker om detta.
    De brukar kunna stötta mig då jag behöver det. Då jag är lindrigt intellektuellt handikappad och behöver hjälp med att förstå vissa saker ibland.

  • Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?
  • Anonym

    Ja, att han gick med på det, han planerade det. Räcker inte det? Då är det mycket möjligt att han redan gjort det innan också.

  • Anonym (TS / Tveksam)

    Jag är ledsen och vill ha hjälp. Varför får man bara elakheter tillbaka av er? Trodde jag skulle få stöd och hjälp. Jag är sjuk, det kan kan jag inte hjälpa!

  • Anonym

    Fast flera här försöker ju hjälpa dig med råd? Några skrev troll, men det är det enda "elaka" jag kan se? 

  • Anonym (TS / Tveksam)
    Anonym skrev 2013-09-29 22:24:09 följande:
    Om det inte är troll, ber jag så mkt om ursäkt för mitt förra inlägg.
    Jag rekommenderar dig att göra slut omdelbart och hitta en man som är värd dig. 
    Tack! Då tar jag tillbaka att jag tyckte du var elak. FörlåtGlad
  • Sara1991

    Jag ville bara ha all kringliggande fakta för att få en bra bild över situation och för att kunna ge henne så bra råd som möjligt .

  • Anonym (TS / Tveksam)
    Sara1991 skrev 2013-09-29 22:24:44 följande:
    Hej De första jag tycker du ska göra är att prata med din kille och få hans sida av historien . Så att han får chansen att förklara hur han känner och om det är någonting mellan dem på riktigt. Såg du om han hade skrivit någonting tillbaka till henne ? De kan ju vara så att de inte är någonting mellan dem utan att de bara är hon som försöker förföra honom. Men de är ju omöjligt att veta utan att prata med honom.
    Jag skall prata med honom.
    Han skrev dock till henne att han ville ha sex med henne.Gråter
  • Anonym
    Sara1991 skrev 2013-09-29 22:31:11 följande:
    Jag ville bara ha all kringliggande fakta för att få en bra bild över situation och för att kunna ge henne så bra råd som möjligt .
  • Chicita

    Det du skriver låter väldigt konstigt.
    Om man vill ha sex med någon annan än sin blivande fru så brukar man inte bestämma träff för sånt via mailkonton som den blivande frun har tillgång till.
    Men det är det enda jag ifrågasätter. Jag har inte skrivit massa elakheter om dig. Jag var skeptisk eftersom det lät konstigt och det kanske du själv inser också att det gör?
    Du frågade hur du skulle göra, och det har du fått svar på också även om det kanske inte var svaren du ville ha.

    Men jag står kvar vid min åsikt om att om man beter sig som honom så vill man antingen bli upptäckt - och det brukar ofta betyda att man vill få slut på förhållandet, men är för feg för att göra det själv, eller så vill man pressa den andre att ge efter i frågan om sex. Lite av typen "om jag inte får det av dig så tar jag det någon annan stans".
    Eller så är man väldigt korkad om man tror att man inte ska bli upptäckt när man använder en mailadress som ens blivande har tillgång till.
    Hur som helst så skulle jag inte försökt rädda något med en sådan person.
    Har han sådana tendenser - oavsett vilket, så kommer det att komma fram igen längre fram även om du kan "rädda" den här gången.

    Jag skulle ha frågat honom rakt ut varför han skriver sånt till henne. Och sen skulle jag bett honom packa sina saker och dra. 
    Och det är mitt råd till dig.
    Om du vill rädda det och bara sökte bekräftelse här och tycker att alla är dumma som inte tycker som du så har du ju redan bestämt dig. Och då kan jag bara önska dig lycka till och hoppas att det går som du vill.

  • Anonym (Stackars)
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 22:32:16 följande:
    Jag skall prata med honom.
    Han skrev dock till henne att han ville ha sex med henne.Gråter
    Usch, jävligt lågt och äckligt beteende.. :(
Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?