• Anonym

    Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen

    Min mardröm har besannats. Jag kommer inte i klänningen....
    Gifter mig om 11 dagar och jag kommer fan inte i den.

    Visserligen har jag mens just nu och sväller alltid lite då - men måste tappa lite vikt då det glipar vid snörningen på ryggen.

    Jag vet att snabbdieter inte är att rekomendera så det ebhöver jag inte höra - nu vill jag bara komma i klänningen och sen spelar det ingen roll ifall jag går upp det jag tappat igen.

    Vet att det fanns en liknande tråd här för ett tag sen men jag hittar den verkligen inte. Så skulle vara sjukt tacksam om ni ville komma med lite tips eller om ni hittar den andra tråden så jag kan använda dom tipsen...

    Usch - paniken.... 

  • Svar på tråden Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen
  • jenniferochaugust
    Anonym skrev 2013-08-21 12:08:02 följande:
    Jenniferochaugust - har du bara i vanlig grönsaksbuljongtärning i vatten och kokar upp det?
    Precis! Men tänk på att grönsaksbuljong kan innehålla socker - läs och jämför mellan olika märken. Har för mig att kung markattas är ok. Jag tog en vanlig buljongtärning (eller bara en halv) och kokade upp med lite vatten och sedan drack jag ur kopp :) Supergott och salt! Precis vad som behövdes för att bli av med aceton andedräkten. Men eftersom den innehåller socker är det bästa att inte dricka mer än en gång per dag eller så,,,

    Eftersom man blir svag och yr rekommenderar jag dig dock att äta vanlig mat dagen innan bröllopet och under bröllopet. Men även där kan du göra val och skippa snabba kolhydrater och fett såklart :)

    Lycka till!
    Och rapportera om hur det går!
  • Anonym
    jenniferochaugust skrev 2013-08-21 12:44:29 följande:
    Precis! Men tänk på att grönsaksbuljong kan innehålla socker - läs och jämför mellan olika märken. Har för mig att kung markattas är ok. Jag tog en vanlig buljongtärning (eller bara en halv) och kokade upp med lite vatten och sedan drack jag ur kopp :) Supergott och salt! Precis vad som behövdes för att bli av med aceton andedräkten. Men eftersom den innehåller socker är det bästa att inte dricka mer än en gång per dag eller så,,,

    Eftersom man blir svag och yr rekommenderar jag dig dock att äta vanlig mat dagen innan bröllopet och under bröllopet. Men även där kan du göra val och skippa snabba kolhydrater och fett såklart :)

    Lycka till!
    Och rapportera om hur det går!
    Tusen tack för tipset! Ska hem och göra buljong i em då :)

    Ah, kommer nog inte riktigt orka med bara modifast hela vägen till bröllopet utan käkar nog några väl genomtänkta måltider nästa vecka som lunch med promenad efteråt.

    Tack så mycket, ja det ska jag göra! :) 
  • jimmyojennifer

    Jag var supernoga med vad jag åt och tränade som en tok, sen blev jag på smällen 9 veckor innan bröllopet och hela kroppen svällde. Inte mycket, men det där lilla för att klänning inte skulle passa...


    Jag tog hjälp av min kära mor som helt sonika handsydde om baksidan på klänningen, gjorde stycket bakom snörena lite större. Det tog bara några timmar. Så om det går tycker jag helt enkelt inte att du ska dra ner på dig själv, om det går lägg ut klänningen istället =)


    Annars är väl mitt tips, många, långa, raska promenader, undvika träning som bygger muskler. Drick inte vätskedrivande (kaffe, te tex) för då samlar kroppen vätska när du dricker sen, och vatten behöver man annars mår man dåligt =)
    Ät nyttigt, inga kolhydrater och ät små portioner flera gånger om dagen. Se till att aldrig känna dig hungrig så du inte äter mer än du behöver sen när du väl "får mat" och så att kroppen inte spara massa överflödigt. Ta bort ALLT vad det heter fika, gott saker, ät helst inte mer än 1 frukt om dagen(massa fruktsocker är inte nyttigt) satsa på sallad, fisk och bönor. =)


     


    Lycka till!


    Framtiden är den du själv skapar
  • jimmyojennifer

    Ett litet tillägg... tänk på att dieter kan göra så magen regerar på mat sedan. Tänkt dig att du sitter där på bröllopet och äter vanlig mat efter ett par veckor diet och helt plötsligt börjar det bubbla och du får rännskita! Jag vet att man inte ska måla fan på väggen men tänk om!


    Var försiktig! =)


    Framtiden är den du själv skapar
  • Anonym

    Klänningen gick på! Satt riktigt bra desutom!!! :)

    3,5 kilo har jag tappat denna veckan, mycket tack vare vätskan efter mensen men sen gick jag på modifast, men det gick inte så bra då jag nästan kräktes av lukten efter 2 dagar. Så jag har ätit kyckling eller fisk med grönsaker och sedan rört på mig en hel del. Kakmonster som jag är har jag ändå lyckats avstå helt ;)

    Så nu blir det att hålla vikten denna veckan så att jag kommer i klänningen på lördag! Men ska hålla sten koll och fortsätta som jag gjort med maten och att röra på mig.

    Lovar att fixa en bild sen efter bröllopet som tack för all hjälp och alla råd! 

  • Anonym

    Nu är jag gift och klänningen gick på :D
    Här har ni en bild :)



     
  • xMariax
    Anonym skrev 2013-09-02 08:27:27 följande:
    Nu är jag gift och klänningen gick på :D
    Här har ni en bild :)


    Grattis!!
    24 Maj 2014
  • Anonym
    Emelie87 vi fotades först i Björkås parken i Vargön och sen i Skräckleparken i Vänersborg. Om du går in på bloggen så är bilderna 1, 5 och 7 från Bjrökåsparken och bilderna 2,3,5 och 8 från Skräckleparken :)

    Hade egentligen bara tänkt att fotas i Björkåsparken - men så började det verkligen spöregna så vi åkte därifrån. Sen bröt sig solen fram igen och då var vi ändå på väg till lokalen som ligger i skräckleparken så då föreslog fotografen att vi skulle ta några bilder där också :) Tur i oturen liksom då det blev en kul variation ;)
Svar på tråden Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen