• Anonym

    Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen

    Min mardröm har besannats. Jag kommer inte i klänningen....
    Gifter mig om 11 dagar och jag kommer fan inte i den.

    Visserligen har jag mens just nu och sväller alltid lite då - men måste tappa lite vikt då det glipar vid snörningen på ryggen.

    Jag vet att snabbdieter inte är att rekomendera så det ebhöver jag inte höra - nu vill jag bara komma i klänningen och sen spelar det ingen roll ifall jag går upp det jag tappat igen.

    Vet att det fanns en liknande tråd här för ett tag sen men jag hittar den verkligen inte. Så skulle vara sjukt tacksam om ni ville komma med lite tips eller om ni hittar den andra tråden så jag kan använda dom tipsen...

    Usch - paniken.... 

  • Svar på tråden Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen
  • Anonym
    Anonym (heja!!!) skrev 2013-08-20 09:02:56 följande:
    Det snabbaste sättet jag vet är ju att "deffa". Jag tappade närmare 13 cm i midjan på fem veckor till min bal, men det är ju som du säger snabbdiet och inget hållbart. Jag åt bara sallad, kyckling eller räkor, blåbär och kesella. Och promenerade varje dag! Hur mycket för liten är den? Detta fixar duuu!! (:
    Oj! 13 cm? Det var bra jobbat! Är ju ca 2 cm som saknas men för att den ska sitta bra och inte riskera att den ska glipa under dagen behöver jag nog få bort 3-4 cm minst.

    Okej! Får åka och handla lite sån mat då! Har ju en crosstrainer också så borde ju kunna hinna med 10 min innan jobbet och sen en pw efter jobbet!
    Marione skrev 2013-08-20 09:08:34 följande:
    Om vi snackar panikbantning så är nutrilett eller liknande bäst. På 10 dagar kan du mog förlora iallafall 4 kg, det borde räcka. Enklast o snabbast i ett sådant här läge tror jag. Krävs visserligen en vilja av stål, men din motivation är ju rätt uppenbar :)
    Okej! Är tanken att man tar bort all mat och bara äter nutrilett? Eller bara byter ut någon måltid? Jo, har ju en enorm motivation nu. Inte direkt kul att inte ha en brudklänning på sin dag :/
    Alex skrev 2013-08-20 09:03:17 följande:
    Skippar du även kolhydrater med t.ex. början av en GI-diet eller LCHF kan du tappa vatten som binds i kroppen. Om det gör att man kommer i en mindre storlek vet jag inte men allt kanske är värt att prova just nu. Gör inget farligt bara!
    Okej, är det kolhydraterna som binder vattnet? 
     
  • Anonym

    Tack för alla era svar!
    Ska köpa mig nutrilett eller liknande redan idag och sätta igång. Ska byta ut alla måltider, 10 min på crosstrainern innan jobbet, 30 min promenad under lunchen och sedan 60 min pw efter jobbet!

    Tänkte att jag testar klänningen på söndag och passar den inte får jag springa till varenda sömmerska i stan och fråga om de har tid att lägga på ytterliggare en "lapp" så att man kan lägga lapparna omlott innan klänningen snöras. Visst, det blir inte i samma tyg, men bättre att det är något vitt tyg än att huden glipar fram. 

    Detta går nog säkert vägen på ett eller annat sätt!

  • Anonym
    Alex skrev 2013-08-20 11:12:02 följande:
    För att vara mer exakt ang. kolhydrater:
    Kolhydrater är vätskebindande. 1 gram kolhydrater binder 2,7 gram vatten.

    Hoppas allt går bra och lycka till! 
    Oj, det är ganska mycket ändå! Inga kolhydrater nu då helt enkelt :) Och dricka mycket vatten!

    Tack så mycket, det gör det säkert. Värsta som kan hända är att det blir katastrof, vilket jag säkert kommer skratta åt om 5-6 år ändå (försöker vara positiv) ;) 
  • Anonym

    Har nu handlat modifast från apoteket. 
    Kommer dricka 2 shakes varje dag (morgon och lunch) samt deras soppa till middag. Köpte även så att jag kan äta 2 bars varje dag som mellanmål om jag känner att det behövs.
    Kommer dock äta knäckebröd till middagen cokså (för magen) samt äta morötter.

    10 min crosstrainer på morgonen innan frukost, 30 min promenad udner luchen på jobbet samt 1h pw på eftermiddagen.

    Detta med massa vatten och mensen tar slut idag så kommer säkert tappa lite vätska.

    Sen har jag även beställt en shapebody, som säkert kan göra någon cm.

    Jenniferochaugust - har du bara i vanlig grönsaksbuljongtärning i vatten och kokar upp det?

    Tack för alla era råd och tips! Låter er veta hur det gick sen ;) 

    Nu ut och gå! 

  • Anonym
    jenniferochaugust skrev 2013-08-21 12:44:29 följande:
    Precis! Men tänk på att grönsaksbuljong kan innehålla socker - läs och jämför mellan olika märken. Har för mig att kung markattas är ok. Jag tog en vanlig buljongtärning (eller bara en halv) och kokade upp med lite vatten och sedan drack jag ur kopp :) Supergott och salt! Precis vad som behövdes för att bli av med aceton andedräkten. Men eftersom den innehåller socker är det bästa att inte dricka mer än en gång per dag eller så,,,

    Eftersom man blir svag och yr rekommenderar jag dig dock att äta vanlig mat dagen innan bröllopet och under bröllopet. Men även där kan du göra val och skippa snabba kolhydrater och fett såklart :)

    Lycka till!
    Och rapportera om hur det går!
    Tusen tack för tipset! Ska hem och göra buljong i em då :)

    Ah, kommer nog inte riktigt orka med bara modifast hela vägen till bröllopet utan käkar nog några väl genomtänkta måltider nästa vecka som lunch med promenad efteråt.

    Tack så mycket, ja det ska jag göra! :) 
  • Anonym

    Klänningen gick på! Satt riktigt bra desutom!!! :)

    3,5 kilo har jag tappat denna veckan, mycket tack vare vätskan efter mensen men sen gick jag på modifast, men det gick inte så bra då jag nästan kräktes av lukten efter 2 dagar. Så jag har ätit kyckling eller fisk med grönsaker och sedan rört på mig en hel del. Kakmonster som jag är har jag ändå lyckats avstå helt ;)

    Så nu blir det att hålla vikten denna veckan så att jag kommer i klänningen på lördag! Men ska hålla sten koll och fortsätta som jag gjort med maten och att röra på mig.

    Lovar att fixa en bild sen efter bröllopet som tack för all hjälp och alla råd! 

  • Anonym

    Nu är jag gift och klänningen gick på :D
    Här har ni en bild :)



     
  • Anonym
    Emelie87 vi fotades först i Björkås parken i Vargön och sen i Skräckleparken i Vänersborg. Om du går in på bloggen så är bilderna 1, 5 och 7 från Bjrökåsparken och bilderna 2,3,5 och 8 från Skräckleparken :)

    Hade egentligen bara tänkt att fotas i Björkåsparken - men så började det verkligen spöregna så vi åkte därifrån. Sen bröt sig solen fram igen och då var vi ändå på väg till lokalen som ligger i skräckleparken så då föreslog fotografen att vi skulle ta några bilder där också :) Tur i oturen liksom då det blev en kul variation ;)
Svar på tråden Måste tappa vikt, kommer inte i brudklänningen