• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Nixa säljs ju i typ alla "hålor" :)


    Plättis skrev 2015-01-12 15:47:01 följande:

    Alldeles för långt bort för mig Den var superfin! För 2195?! Helt otroligt. Då gör det inget om butiken är hemsk 


  • Plättis
    litenkaka skrev 2015-01-12 16:48:55 följande:

    Nixa säljs ju i typ alla "hålor" :)


    Haha, även i min håla upptäckte jag! Hittade en modell jag blev sugen på att prova, men här tar de betalt för provningar och jag har bojkottat dem bara därför. (Det finns bara en riktig butik i Umeå...) Kanske dags att tänka om nu.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern
    Sofia2015 skrev 2015-01-11 20:30:09 följande:

    Nu har vi pysslat lite. =) Svartvita utskrifter eftersom vi inte har något färgskrivare hemma, men det ger en idé i alla fall. Inte helt nöjd med sprayningen på framtiden, får nog öva lite ;) Ska vara ett blått organzaband runt också.

    Ser det för plottrigt ut?


    tycker jag absolut inte! ser väldigt fint å professionellt ut! =)
  • Allrakäraste
    Plättis skrev 2015-01-12 17:00:57 följande:

    Haha, även i min håla upptäckte jag! Hittade en modell jag blev sugen på att prova, men här tar de betalt för provningar och jag har bojkottat dem bara därför. (Det finns bara en riktig butik i Umeå...) Kanske dags att tänka om nu.


    Men vad jobbigt att de tar betalt för provningar, är det vanligt? Var bor du någonstans? Du kanske ska ta en tur till Cinderella i Piteå. Det är min närmaste butik och jag blev jätteglad när jag såg att de hade Nixa :)
  • litenkaka

    Oj det var ovanligt! Hade väl varit ok om de drog av de (säg 500:- eller vad det nu kostar) på priset när man köper klänning där sen... De måste hu förlora en del kunder på det?


    Plättis skrev 2015-01-12 17:00:57 följande:

    Haha, även i min håla upptäckte jag! Hittade en modell jag blev sugen på att prova, men här tar de betalt för provningar och jag har bojkottat dem bara därför. (Det finns bara en riktig butik i Umeå...) Kanske dags att tänka om nu.


  • Ninjara
    Plättis skrev 2015-01-12 17:00:57 följande:
    Haha, även i min håla upptäckte jag! Hittade en modell jag blev sugen på att prova, men här tar de betalt för provningar och jag har bojkottat dem bara därför. (Det finns bara en riktig butik i Umeå...) Kanske dags att tänka om nu.
    Jag har inte behövt betala när jag har varit och provat. Men har förstått på dem att de inte måttar och att man inte får den där extra servicen om man inte tänkt köpa klänningen där. Är tydligen många som kommit dit och fått klänningen måttad och klar för att sedan beställa en likadan över nätet. Lite kollektiv bestraffning men det är klart att det inte lönar sig för dem att ta hand om brudar timme efter timme om de ändå inte tänkt köpa klänningen där. Förstod också att om man "betalade" för en provning så fick man den summan som ett tillgodo kvitto som man sedan fick använda till klänning. Ja lite rörigt kanske men jag har som sagt inte behövt betala,är ju iofs en sådan som begåvats med en sådan kropp att jag inte kan beställa över nätet heller. Blir bara fel då.
  • Plättis
    litenkaka skrev 2015-01-12 19:49:19 följande:

    Oj det var ovanligt! Hade väl varit ok om de drog av de (säg 500:- eller vad det nu kostar) på priset när man köper klänning där sen... De måste hu förlora en del kunder på det?


    Det är precis så de gör, vad jag har förstått. Man betalar för provningen men får avdrag på det priset om man beställer sin klänning via dem. Ninjara som har first hand experience litar jag dock mer på än vad jag hört i andra och tredje hand  
    Ninjara skrev 2015-01-13 05:55:39 följande:
    Jag har inte behövt betala när jag har varit och provat. Men har förstått på dem att de inte måttar och att man inte får den där extra servicen om man inte tänkt köpa klänningen där. Är tydligen många som kommit dit och fått klänningen måttad och klar för att sedan beställa en likadan över nätet. Lite kollektiv bestraffning men det är klart att det inte lönar sig för dem att ta hand om brudar timme efter timme om de ändå inte tänkt köpa klänningen där. Förstod också att om man "betalade" för en provning så fick man den summan som ett tillgodo kvitto som man sedan fick använda till klänning. Ja lite rörigt kanske men jag har som sagt inte behövt betala,är ju iofs en sådan som begåvats med en sådan kropp att jag inte kan beställa över nätet heller. Blir bara fel då.
    Köpte du din klänning via dem? Jag har hittat EN modell jag skulle vilja prova, men det känns osannolikt att de har just den hemma. 

    Jag är inte heller standardstorlek, åtminstone inte en storlek över hela kroppen. Det gör att det känns väldigt vanskligt oavsett vad jag hittar på. Köpa klänning i butik = göra massa ändringar. Köpa måttbeställd klänning på nätet = ingen aning om vad jag får. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis
    Allrakäraste skrev 2015-01-12 17:55:12 följande:
    Men vad jobbigt att de tar betalt för provningar, är det vanligt? Var bor du någonstans? Du kanske ska ta en tur till Cinderella i Piteå. Det är min närmaste butik och jag blev jätteglad när jag såg att de hade Nixa :)
    Umeå  

    Piteå är ju inte nästgårds, men det finns ju alternativ längre bort också! Ska fundera en vända till på hur vi gör, det känns som att jag i alla fall inte ska stressa mig igenom klänningsköpet. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!