• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sufi

    Hej Hopp! Jag gifter mig på lördag om 6 dagar! Nu är planeringen nere på minsta detaljnivå och i stort sett allt är klart men man är ändå extremt stressad... för er som letar klänningar kan jag varmt rekommendera Zetterbergs som min klänning kommer ifrån, då får man lite personligare vintage stil, otroligt vackert! :) 

  • filibustern
    FruJuni2015 skrev 2015-01-11 14:52:28 följande:

    Jätte fina klänningar båda två! Går inte ringen där nere på underkjolen att förminska lite? Då hamnar klänningen lite längre ner.


    jag vet faktiskt inte, ha tänkt samma tanke dock
    litenkaka skrev 2015-01-11 13:56:05 följande:

    I och med att den är lite puffig tycker jag inte längden gör något faktiskt. Hade du haft en enkel klänning utan lager hade det nog sett konstigt ut men inte sådär /)


    ok=) va bra att det inte se alltför konstigt ut^^
  • Sofia2015

    Jag blir lite knäpp på texterna till inbjudningarna!
    Det är så himla mycket information som ska in, hur har ni löst det?
    Vi har datum, plats, tid, OSA, att vi bjuder på middag, klädsel, info om dryck, kontaktuppgifter till toast madame. 

    Men det blir så mycket text så det blir fult =(

  • filibustern

    vi höll det väldigt kort. men vi hade en extrasida med info om dryck å present. (se mina bilder ovan) men inte var det lätt inte!

    men hur ser det ut nu? vad hade ni tänkt för kort? ett dubbelvikt? har du bild?

  • Sofia2015
    filibustern skrev 2015-01-11 18:44:25 följande:

    vi höll det väldigt kort. men vi hade en extrasida med info om dryck å present. (se mina bilder ovan) men inte var det lätt inte!

    men hur ser det ut nu? vad hade ni tänkt för kort? ett dubbelvikt? har du bild?


    Ja, tanken från början var att ha en liten ficka i kortet där sån extrainformation kunde vara, men för att skära ner på svårighetsgraden i själva tillverkningen försökte jag få bort den detaljen. 

    Sitter fortfarande med designen i inDesign, så har inget klart ännu. Det kommer dock bli ett dubbelvikt kort, varje sida är en tredjedels stående A4. 

    Kanske måste gå tillbaks till extralapparna dock... 
  • filibustern

    ja varfor inte? är svårt att hjälpa. själv ha vi bara det viktigaste- plats, tid, middag, klädkod, kontakt. sen som sagt infom om dryck å gåva på andra papperet. blev inte för mycke tyck ja...

  • litenkaka

    Ficka ska vi nog ha :)


    Sofia2015 skrev 2015-01-11 18:52:13 följande:

    Ja, tanken från början var att ha en liten ficka i kortet där sån extrainformation kunde vara, men för att skära ner på svårighetsgraden i själva tillverkningen försökte jag få bort den detaljen. 

    Sitter fortfarande med designen i inDesign, så har inget klart ännu. Det kommer dock bli ett dubbelvikt kort, varje sida är en tredjedels stående A4. 

    Kanske måste gå tillbaks till extralapparna dock... 


  • Sofia2015
    filibustern 
    litenkaka

    Nu har vi pysslat lite. =) Svartvita utskrifter eftersom vi inte har något färgskrivare hemma, men det ger en idé i alla fall. Inte helt nöjd med sprayningen på framtiden, får nog öva lite ;) Ska vara ett blått organzaband runt också.

    Ser det för plottrigt ut?

  • Allrakäraste

    Åh vad kul att se klänningar och inbjudningskort! Jag riktigt sitter och hoppar i soffan av längtan efter att få ta tag i båda delarna :)

    Vi satt ikväll och tog en extra koll på budgeten och stämde av våra konton och sparande. Har kollat runt lite på lokaler för festen och väntar på svar. Sen är det väl egentligen bara att boka fotograf så känns det som att vi har fixat det allra viktigaste. Eller ja, cateringen ska vi ju också boka men vi har redan bestämt vilken restaurang vi ska använda. Ca 9 mån kvar men det känns som att tiden bara kommer att rusa iväg! Har ni samma känsla eller är det bara jag? ;)

    Hur är det med klänning förresten, alltså hur långt i förväg bör man beställa den? Jag står och väger just nu, funderar på att börja med att kolla i en butik men eftersom jag inte är beredd att betala så mycket (absolut max 3 000 kr) så är jag tveksam till om jag hittar någon där. Återstår då att beställa från Asien men man hör ju både ris och ros om det.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!