• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Ninjara
    Plättis skrev 2015-01-07 12:08:33 följande:
    Älskar ordet "fläskpress"! Cool Har du tittat på underklädesbutiker? Annars verkar det finnas lite här om man letar.

    www.evasunderklader.se/funktionella/formande-stoedjande/ 
    Jag var och kollade lite idag men de enda jag hittade som var utan axelband var en tubmodell...känns som att det blir lite inbakad kvinnokorv. Vill ju se smoking hot ut när den ska av.

    Jag gillade bilden på dig i den korta klänningen också. Superfint till ett sommarbröllop. För att få det att se lite extra ut om du tycker att den känns för enkel så kan du ju boosta upp den med alla tillbehör. Grymma strumpor, skor, smycken för att inte tala om buketten...
  • filibustern

    meeen finally har vi gjort lite "nytta" å gjort inbjudningarna! inte alla klara dock, men nästan! här lite bilder :) 

    blev helnöjd! :D 

    ja och så klänningarna, både den nya å den "gamla! med underkjol. bilderna är urusel.. men hann inte pröva dem igen idag. första klänningen är den nya. axelbanden är såklart för stora. men i övrigt gillar jag den mycket! 
    den "gamla" med underkjol denna gången (har lagt ut den här klänningen tidigare i tråden). gillade den mer med underkjol än utan. lite stor över livet är den. men det kanske känns mer än det syns? 

  • crs
    filibustern skrev 2015-01-10 19:27:29 följande:

     


    Jag tycker båda klänningarna är jättefina! Förstår att du velar mellan dem. :) 
    Och vad kul med björkmönstret på pappret i inbjudningarna! Smart sätt att få in tema på! 
  • litenkaka

    Är det inte samma klänning? Oavsett: jättefin!


    filibustern skrev 2015-01-10 19:27:29 följande:

    meeen finally har vi gjort lite "nytta" å gjort inbjudningarna! inte alla klara dock, men nästan! här lite bilder :) 

    blev helnöjd! :D 

    ja och så klänningarna, både den nya å den "gamla! med underkjol. bilderna är urusel.. men hann inte pröva dem igen idag. första klänningen är den nya. axelbanden är såklart för stora. men i övrigt gillar jag den mycket! 

    den "gamla" med underkjol denna gången (har lagt ut den här klänningen tidigare i tråden). gillade den mer med underkjol än utan. lite stor över livet är den. men det kanske känns mer än det syns? 


  • filibustern

    nej absolut inte samma klänning. =p


    crs skrev 2015-01-11 09:50:26 följande:

    Jag tycker båda klänningarna är jättefina! Förstår att du velar mellan dem. :) 

    Och vad kul med björkmönstret på pappret i inbjudningarna! Smart sätt att få in tema på! 


    tack! tog sin tid att få till det. men till slut så =p
  • litenkaka

    Men oj! När jag skrev så såg jag bara de översta bilderna, inte den axelbandslösa :)


    filibustern skrev 2015-01-11 11:18:17 följande:

    nej absolut inte samma klänning. =p

    tack! tog sin tid att få till det. men till slut så =p


  • filibustern
    litenkaka skrev 2015-01-11 12:35:34 följande:

    Men oj! När jag skrev så såg jag bara de översta bilderna, inte den axelbandslösa :)


    aha. ja det förklarar saken... "herrejisses är människan blind??" hahahaha! 
    litenkaka skrev 2015-01-11 12:36:28 följande:

    Och jag gillade den axelbandslösa mest! Dock ta ner den lite i ringningen :)


    dels så är den ju lite för stor, och så tas bilden lite nerifrån, och de veck som ska vara vill leva lite sitt eget liv, men som sagt - mest troligt är det att bilden är vinklat uppåt, som det ser ut att vara hög ringning.  men ja gillar faktiskt hur den ser ut att sitta annars.. lite orolig över kjolen dock, med underkjol ser klänningen ut att bli lite för kort? men det kanske är så pass lite att det inte gör nåt? 
  • litenkaka

    I och med att den är lite puffig tycker jag inte längden gör något faktiskt. Hade du haft en enkel klänning utan lager hade det nog sett konstigt ut men inte sådär /)

  • FruJuni2015

    Jätte fina klänningar båda två! Går inte ringen där nere på underkjolen att förminska lite? Då hamnar klänningen lite längre ner.


    filibustern skrev 2015-01-10 19:27:29 följande:

    meeen finally har vi gjort lite "nytta" å gjort inbjudningarna! inte alla klara dock, men nästan! här lite bilder :) 

    blev helnöjd! :D 

    ja och så klänningarna, både den nya å den "gamla! med underkjol. bilderna är urusel.. men hann inte pröva dem igen idag. första klänningen är den nya. axelbanden är såklart för stora. men i övrigt gillar jag den mycket! 

    den "gamla" med underkjol denna gången (har lagt ut den här klänningen tidigare i tråden). gillade den mer med underkjol än utan. lite stor över livet är den. men det kanske känns mer än det syns? 


Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!