• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Frults

    Hallå brudar!

    Detta året är vårat år. så sjukt pirrig!

    Behöver lite tips från er.

    Vi kommer önska oss pengar till bröllopsresan av våra gäster och tänkte att folk får komma med ett fint kort med pengar i ( typ).
    Jag skulle vilja ha någonting att lägga dessa kuvert och kort i. Typ en låda, kista av något slag. Men jag tänker som gäst att  man ändå vill se sitt bidrag ligga där så då kom jag och tänka på typ en gammal kalssisk fågelbur eller så.

    Har ni några tips eller idéer?

    Vi kommer ha massor av olika lila nyanser som tema så jag tänker att de kan va fint att matcha det eller det vita.

    tacksam för hjälp!
     :)

  • litenkaka

    Vi kommer och önska pengar till bröllopsresa och tänker tvärt emot er. Många vill INTE skylta med hur mycket de ger så vi kommer nog lämna ett kontonummer till toastparet. Sen kommer vi ha en typ skål/låda på festen för mer spontanta bidrag...


    Frults skrev 2015-01-02 13:16:18 följande:

    Hallå brudar!

    Detta året är vårat år. så sjukt pirrig!

    Behöver lite tips från er.

    Vi kommer önska oss pengar till bröllopsresan av våra gäster och tänkte att folk får komma med ett fint kort med pengar i ( typ).

    Jag skulle vilja ha någonting att lägga dessa kuvert och kort i. Typ en låda, kista av något slag. Men jag tänker som gäst att  man ändå vill se sitt bidrag ligga där så då kom jag och tänka på typ en gammal kalssisk fågelbur eller så.

    Har ni några tips eller idéer?

    Vi kommer ha massor av olika lila nyanser som tema så jag tänker att de kan va fint att matcha det eller det vita.

    tacksam för hjälp!

     :)


  • litenkaka

    Åh bilder!! :) vart var ni och provade?


    Plättis skrev 2015-01-02 12:14:02 följande:

    Nu är sambon och jag hemkomna efter nyår i Stockholm. Passade på att ta med mig min vän och prova klänningar, men det blev ingen uppenbarelse. Jag hittade två klänningar som var ungefär det jag funderat på, men ingen var Klänningen.

    Fastnade för en knälång klänning och ett tyllmonster ;) Jag kommer nog bli tvungen att beställa från Kina för att få det jag vill ha, men jag är sjukt nervös för hur det kommer bli. Ska se om jag kan få över bilderna från telefonen så ska jag lägga upp dem.

    Mest uppenbart när jag tittar på bilderna själv är att de där extrakilona som smugit sig på måste bort. Klänningarna sitter inte alls så bra som jag skulle vilja :/


  • Frults
    litenkaka skrev 2015-01-02 14:41:31 följande:

    Vi kommer och önska pengar till bröllopsresa och tänker tvärt emot er. Många vill INTE skylta med hur mycket de ger så vi kommer nog lämna ett kontonummer till toastparet. Sen kommer vi ha en typ skål/låda på festen för mer spontanta bidrag...


    Jag vet att sånt kan vara känslig, men fick tipset att bara hälla alla pengar i en hög, så bidraget blir anonymt men vi får ändå ett kort med (förhoppningsvis) lyckönskningar.

    Men har du något tips på en låda?
  • crs
    Frults skrev 2015-01-02 15:41:53 följande:
    Men har du något tips på en låda?
    Hej!
    Jag tänker att vad du vill ha för låda beror väl på vad stilen i övrigt är på dekoration och så? Tex, en gammal trälåda kan ju vara schyst om ni kör lantigt, medan typ ett stort silverfat/-bricka passar bättre på ett "prinsessbröllop". Så, vad är temat i övrigt? :) Det har du kanske skrivit tidigare i tråden, sry isf :)
    Båda de "ytterligheterna" skulle ju dessutom kunna dekoreras med typ rosetter runt handtag, så kan du få in det lila med om ni vill det.
  • filibustern
    Frults skrev 2015-01-02 13:16:18 följande:

    Hallå brudar!

    Detta året är vårat år. så sjukt pirrig!

    Behöver lite tips från er.

    Vi kommer önska oss pengar till bröllopsresan av våra gäster och tänkte att folk får komma med ett fint kort med pengar i ( typ).
    Jag skulle vilja ha någonting att lägga dessa kuvert och kort i. Typ en låda, kista av något slag. Men jag tänker som gäst att  man ändå vill se sitt bidrag ligga där så då kom jag och tänka på typ en gammal kalssisk fågelbur eller så.

    Har ni några tips eller idéer?

    Vi kommer ha massor av olika lila nyanser som tema så jag tänker att de kan va fint att matcha det eller det vita.

    tacksam för hjälp!
     :)


    har inte tänkt på någon låda.. vi har skrivit att de får sätta in på mitt konto eller komma med dem i ett kuvert på festen, men vart de ska he kuvertet har ajg inte tänkt på... =/

    nu har jag en dator så här kommer bilder på mina centerpieces till borden: 

    detta är inspirationsbilden jag haft

    och detta är då mitt resultat. :) inte lika lång som ovan, men jag gillar dem :) gjorde 4 för säkerhets skull, men tänkte att det är ju bara tre långbord, kan ju ha två sånna här stubbar på det mittersta.. ja får se^^ 

  • filibustern

    ja just! bokat bil också :) eller i alla fall mest troligt. Gubben har en släktig som är duktig med bilar och älskar amerikanare, han är som känd i samhället och blir ofta anlitat på studentbal och så. och jag har blivit så kär i en av hans amerikanare, tror det är en ford från -46 eller nåt. stor som ett as, kolsvart. jätteläcker. 

    vi berättade om våra planer och att vi gärna vill att han kör oss. och han sa att det nog skulle gå, och att den svarta nog troligast skulle vara klar då. (han håller på att fixa till den)sen insåg han att 5 sept så är det falumarknad som han hade tänkt fara till! men vad jag var så förstå så kunde vi ju om inte annat låna bilen och ha någon annan att köra - frågan är bara vem :P men det löser sig nog^^ 

    oh jag hoppas hoppas. den är SÅÅÅ snygg och inte den vanligaste bröllopsbilen, den ser ut lite som en förvuxen bubbla :P 

  • Plättis
    litenkaka skrev 2015-01-02 14:42:07 följande:

    Åh bilder!! :) vart var ni och provade?


    Lilly Jag tycker de är så himla bra, har fått jättebra hjälp när jag varit där tidigare och vimsat. Måste tydligen lägga upp bilderna från datorn, tidigare har det i alla fall gått göra via telefonen.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!