• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

    Jag har gått och grubblat massor sedan jag provade klänningen i torsdags, och insåg att jag hade ont i magen när jag tänkte på bröllopet. Lite kanske det har att göra med att jag fortfarande önskar att mormor hade kunnat vara med, men det handlar även om att vi har så stora familjer/släkter båda två att vi skulle få 60 gäster bara med dem. 

    Min sambo är ganska försiktig med att visa känslor, och som jag skrivit tidigare så har han filurat en del på hur han ska slippa säga löftena högt inför alla (senaste planen var att bara nicka). Jag är väldigt blyg i allmänhet, och enda gången jag känner mig ostoppbar inför människor är i jobbet. Då pratar jag inför hur många som helst, på flera olika språk, utan att känna mig obekväm. 

    Så jag berättade för min sambo hur jag kände, och att det blir för mycket med alla gäster. Jag vill ju ha ett litet bröllop, och 60-70 personer är inte litet i mina ögon. Han höll med och nu har vi ändrat planerna till att bli en liten vigsel med våra familjer och far- och morföräldrar och bästa vännerna - 22 gäster. Och sedan en dunderfest för alla vi känner vid ett senare tillfälle. 

    Det känns så bra nu, och jag hoppas att vi kommer att lyckas med det jag drömde om från början, nämligen en liten vigsel i en park i Umeå - utan panikattacker eller ont i magen Solig


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-08-04 09:18:30 följande:

    Så jag berättade för min sambo hur jag kände, och att det blir för mycket med alla gäster. Jag vill ju ha ett litet bröllop, och 60-70 personer är inte litet i mina ögon. Han höll med och nu har vi ändrat planerna till att bli en liten vigsel med våra familjer och far- och morföräldrar och bästa vännerna - 22 gäster. Och sedan en dunderfest för alla vi känner vid ett senare tillfälle. 

    Det känns så bra nu, och jag hoppas att vi kommer att lyckas med det jag drömde om från början, nämligen en liten vigsel i en park i Umeå - utan panikattacker eller ont i magen Solig


    Bra av dig tycker jag. Om du blir lyckligare av det så tycker jag att det låter fantastiskt.
  • AnnelieK

    När vi ändå pratar om hår så kan jag ju be om tips :) Har nu axellångt hår och hellugg och de är inget jag troligtvis kommer att ända på. Grejen är den att jag har suuupertunnt hår också. Min "toffs" är lika bred som min tumnagel är lång! och då är all hår med. Så för min del får det nog bli exstentions på brölopet. Hittade en sida som verkade bra med clipsexstentions. luxyhair.com. Någon som vet hur det är att ha fölängningar med clips?

    annars tycker jag att den här uppsättningen är fin

  • Nightrod

    Vi tänkte gifta oss i Bohusfästning men då vi tittade närmare på det så insåg vi att det skulle bli aldeles för krångligt och för litet så vi har fått tänka om.
    Däremot så hörde jag lite lustigt ifrån en kyrka vi kontaktade att vi kanske ine kunde gifta oss på en torsdag.
    vad är det för dumheter? har någon annan varit med om detta, gifter sig alla enbart på helgen eller?


    Live free, ride free
  • josierosie
    Elenaproblema skrev 2014-08-02 14:55:23 följande:

    Oj vad ni alla är duktiga och välplanerade! Jag har själv bara idéer än så länge men datum är satt och lokal är spikad, vi skall vara i min pappas lada och ha dans på logen efter middagen. Jag är en sådan som gillar loppisar och tänkte fynda det mesta på landets olika guldgruvor. :) Eftersom vi tänkt oss ett ganska enkelt, lantligt och bohemiskt bröllop, är det alldeles för tacky att köra vigseln barfota? Sen har jag en tanke om att ha långt lockigt hår, men vill ha tjockare då och skulle behöva sätta in extensions..

    Jag hade också en tanke på om jag skulle sy klänningen själv men jag är inte speciellt bra på att sy så jag kanske får släppa den idéen och köpa mig något, alternativt sy upp hos en sömmerska..

    Är det någon som planerar en borgerlig vigsel och har tips på hur man skall "fylla ut" den? Det går ju ganska fort.. Och toastmasters, vad verkar bäst? Två par som kan planera och som man lämnar lekar och sånt till? Eller ett par? Känns ju enklast om två par kan bolla med varandra?

    Ni ser vad velig jag är, och det känns som att ni alla har sån koll! Tipsa mig! ;)


    Vi ska också ha en borgerlig vigsel och tänkte fylla ut med en eller två sånger samt kanske uppläsning av en dikt. Angående Toastmaster så räcker nog ett par gott och väl, de kan ju bolla med er? :) 
  • josierosie
    litenkaka skrev 2014-07-27 11:13:36 följande:

    Vad har ni för budget, om man får vara nyfiken :) jag har kollat runt lite på vad saker vi vill ha kostar för att få en maxgräns men hoppas vi hamnar under den. Ca 70 000:- har ci nu och ungefär 70 gäster


    Vi kommer också ha cirka 70 gäster och har satt budget på cirka 70 000 och max 80 000. För det blir väl alltid mer än man tänkt sig? ;) 
  • Nightrod
    josierosie skrev 2014-08-05 16:08:05 följande:
    Vi kommer också ha cirka 70 gäster och har satt budget på cirka 70 000 och max 80 000. För det blir väl alltid mer än man tänkt sig? ;) 
    räknar ni med allt i detta?
    Ringar, resa osv osv osv

    Live free, ride free
  • Plättis
    AnnelieK skrev 2014-08-05 14:58:50 följande:

    När vi ändå pratar om hår så kan jag ju be om tips :) Har nu axellångt hår och hellugg och de är inget jag troligtvis kommer att ända på. Grejen är den att jag har suuupertunnt hår också. Min "toffs" är lika bred som min tumnagel är lång! och då är all hår med. Så för min del får det nog bli exstentions på brölopet. Hittade en sida som verkade bra med clipsexstentions. luxyhair.com. Någon som vet hur det är att ha fölängningar med clips?


    Jag har funderat på clipon från Rapunzel of Sweden. Har däremot inte provat än, och jag har så mycket hår i vanliga fall att det kanske bara blir för mycket. De har lite bättre priser och salonger i Umeå, Stockholm och Göteborg där man kan få hjälp direkt om man föredrar det.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • josierosie

    Hej alla blivande! 

    Jag har läst in mig en del i tråden nu och hoppar in! Vi gifter oss den 18 juli 2015 i Flädie utanför Malmö. Det enda vi egentligen har bokat är lokal, men har gjort upp en ganska bra planeringsplan för allt som ska göras och har en tydlig bild över hur vi vill ha allt. Har även tillfrågat alla nyckelpersoner som har svarat ja :)

    Jag skulle dock vilja höra mig för om någon känner till en cateringfirma i skåne som ordnar grillbuffé? Vi tänker oss ett helgrillat lamm eller gris utanför lokalen samt tillbehör. Gärna att de även ordnar tilltugg till minglet samt nattmat! 

  • filibustern
    Nightrod skrev 2014-08-05 15:31:56 följande:

    Vi tänkte gifta oss i Bohusfästning men då vi tittade närmare på det så insåg vi att det skulle bli aldeles för krångligt och för litet så vi har fått tänka om.
    Däremot så hörde jag lite lustigt ifrån en kyrka vi kontaktade att vi kanske ine kunde gifta oss på en torsdag.
    vad är det för dumheter? har någon annan varit med om detta, gifter sig alla enbart på helgen eller?


    det är ju det ALLRA vanligaste på lördagar. sen finns det ju dagarn man "inte ska" gifta sig för att det för med sig otur.. undra om torsdag är en sån dag.. måndag också tro ja.. hittar dock inget om det.. men har hört om det.. kanske var onsdag... aja. dom kanske har någon speciell gudtjänst varje torsdag i den kyrkan? . 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!