• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-05-20 11:13:00 följande:

    Jag vet hur det känns när man börjat planera och sedan måste sluta. Huvudsaken är att inte deppa ihop och ställa in sig på att det aldrig blir av, man får ta nya tag helt enkelt. 

    Det vi diskuterat allra mest det senaste året är upplägget. Min sambo vill inte gifta sig om inte alla de viktigaste får vara med, och det visade sig att vi har väldigt många människor som är superviktiga för oss. Så pass många att ett litet intimt bröllop med 60 gäster är det minsta vi kan få till. 

    Eftersom vi mer eller mindre kommit överens om en avslappnad tillställning har jag fullständig panik över festplats nu. Min gubbe har gått med på att gå förbi och titta på rådhusets vigsellokal för att se om vi kan klämma in våra allra, allra närmaste (omkring 30 personer) eller om vi måste hitta en lämplig vigselplats också...

    Men var får man plats med 60-70 personer som ska äta middag, och sedan ha musik och fest när den äldre generationen beger sig hemåt? I Umeå med omnejd, för längre än så kommer vi aldrig kunna transportera ett relativt piggt gäng på 80-90åringar. 


    Testa närmaste bygdegård? Vi kommer välja en bygdegård för middag/fest och ha själva vigseln utomhus på någon vacker plats. Vi har två lokaler vi väljer emellan, så nästa veckan ska vi iväg och kika, och då bestämma oss. Vi kommer bli ca 70-80st.
    cecbj195 skrev 2014-05-20 13:17:02 följande:

    Nu har vi bestämt datum!!! :D Kyrkan är bokad och förfrågan om preliminärbokning av festlokal är mailad.

    22 augusti blir vår dag! Som det ser ut nu iaf... Fick höra när jag ringde och bokade att kyrkan tydligen ska renoveras under nästa sommar. Hon visste dock inte i vilken omfattning eller när. Så i värsta fall är det byggställningar utanför hela kyrkan då :S Men hon skulle jobba på att renoveringen skulle vara klar när bröllopssäsongen är i full fart (det är en ganska populär bröllopskyrka så det brukar vara många vigslar däromkring...) Så jag hoppas ändå på att det löser sig :)

    Känns så roligt!! :) Kollar mailen sju gånger i minuten för att kolla om hotellet vi vill ha festen på har hört av sig om datum vi kan komma och besöka dem ;)



    Yey! Så kul!
    Det blir säkert superbra!
    Haha, hoppas de mailar snart då

  • Plättis
    Trattkantarellen skrev 2014-05-20 21:35:19 följande:
    Testa närmaste bygdegård? Vi kommer välja en bygdegård för middag/fest och ha själva vigseln utomhus på någon vacker plats. Vi har två lokaler vi väljer emellan, så nästa veckan ska vi iväg och kika, och då bestämma oss. Vi kommer bli ca 70-80st.
    Jag satt faktiskt och funderade på det idag och kollade vilka som var lämpliga i fråga om avstånd och storlek. Så jag ska försöka kidnappa min sambo någon dag när vi är lediga och åka runt och kolla på dem som verkar vettiga. 

    I fråga om pris är det fantastiskt, de kostade omkring 1 500 kr. Jämfört med vår första lokal som vi bokade för 4 500 men nu kostar 6 000 för ett dygn! 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • cecbj195
    Trattkantarellen skrev 2014-05-20 21:35:19 följande:
    Testa närmaste bygdegård? Vi kommer välja en bygdegård för middag/fest och ha själva vigseln utomhus på någon vacker plats. Vi har två lokaler vi väljer emellan, så nästa veckan ska vi iväg och kika, och då bestämma oss. Vi kommer bli ca 70-80st.
    cecbj195 skrev 2014-05-20 13:17:02 följande:

    Nu har vi bestämt datum!!! :D Kyrkan är bokad och förfrågan om preliminärbokning av festlokal är mailad.

    22 augusti blir vår dag! Som det ser ut nu iaf... Fick höra när jag ringde och bokade att kyrkan tydligen ska renoveras under nästa sommar. Hon visste dock inte i vilken omfattning eller när. Så i värsta fall är det byggställningar utanför hela kyrkan då :S Men hon skulle jobba på att renoveringen skulle vara klar när bröllopssäsongen är i full fart (det är en ganska populär bröllopskyrka så det brukar vara många vigslar däromkring...) Så jag hoppas ändå på att det löser sig :)

    Känns så roligt!! :) Kollar mailen sju gånger i minuten för att kolla om hotellet vi vill ha festen på har hört av sig om datum vi kan komma och besöka dem ;)



    Yey! Så kul!
    Det blir säkert superbra!
    Haha, hoppas de mailar snart då


    NU svarade de! ;) Fick förslag på några datum då vi kan komma och besöka lokalen, ska bli så kul! Har aldrig varit där men hört att det är väldigt vackert! :)
  • Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-05-20 22:15:47 följande:
    Jag satt faktiskt och funderade på det idag och kollade vilka som var lämpliga i fråga om avstånd och storlek. Så jag ska försöka kidnappa min sambo någon dag när vi är lediga och åka runt och kolla på dem som verkar vettiga. 

    I fråga om pris är det fantastiskt, de kostade omkring 1 500 kr. Jämfört med vår första lokal som vi bokade för 4 500 men nu kostar 6 000 för ett dygn! 
    Låter som en toppenplan
    cecbj195 skrev 2014-05-21 14:56:10 följande:
    NU svarade de! ;) Fick förslag på några datum då vi kan komma och besöka lokalen, ska bli så kul! Har aldrig varit där men hört att det är väldigt vackert! :)
    Kul!

  • Trattkantarellen

    Nu är det äntligen dags!

    Imorgon ska vi kika på första lokalen, på torsdag på den andra, sen är det bara att fundera och diskutera och bestämma vilken av dem vi ska ha. Sen bokar vi, och då kan jag även boka vigselförättare (lokalerna ligger 10 min från varandra, men i olika kommuner). När den biten är klar kommer jag bestämma catering, fotograf och frisör

    Nu rullar det på!
    I fredags var det exakt ett år kvar till bröllopet!

  • MathildaLu

    Hoppar in i tråden..jag gifter mig också 2015! :) vi har börjat fundera i stora drag hur vi vill ha det men det här med lokal.. Det är så svårt!

  • Plättis

    Jag har pillat lite på design av min egen vigselring, och igår gick jag och frågade en guldsmed här i stan vad det skulle kosta att göra den. När jag gav det budet till min sambo tyckte han inte det lät så farligt och vi började prata om ring till honom :D Åh, så skönt att vara överens!

    Hans enda krav var att inte ha stenar på sin ring, så det står mellan två ringar (vi köper en likadan som han redan har som blir vigselring) eller en bred ring och byter ut hans gamla. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • cecbj195
    Plättis skrev 2014-05-28 09:11:15 följande:

    Jag har pillat lite på design av min egen vigselring, och igår gick jag och frågade en guldsmed här i stan vad det skulle kosta att göra den. När jag gav det budet till min sambo tyckte han inte det lät så farligt och vi började prata om ring till honom :D Åh, så skönt att vara överens!

    Hans enda krav var att inte ha stenar på sin ring, så det står mellan två ringar (vi köper en likadan som han redan har som blir vigselring) eller en bred ring och byter ut hans gamla. 


    Vad roligt! Vill också designa min egen ring, så att den passar ihop med förlovningsringen. Har dock inte börjat fundera på detta än mer än en tanke om hur den skulle kunna se ut. Min sambo vill inte ha någon vigselring så då kan vi lägga lite mer krut på min, hehe ;)

    Alltid skönt när man är överrens! :)
  • Plättis
    cecbj195 skrev 2014-05-28 10:23:08 följande:
    Vad roligt! Vill också designa min egen ring, så att den passar ihop med förlovningsringen. Har dock inte börjat fundera på detta än mer än en tanke om hur den skulle kunna se ut. Min sambo vill inte ha någon vigselring så då kan vi lägga lite mer krut på min, hehe ;)

    Alltid skönt när man är överrens! :)
    Vi har likadana, släta vitguldsringar som går att göra vad som helst med. Så jag har letat i ett och ett halvt år för att komma fram till ungefär vad jag vill ha. Det är ett lyxproblem när man har hur mycket som helst att välja på ;)
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • cecbj195
    Plättis skrev 2014-05-28 10:36:44 följande:
    Vi har likadana, släta vitguldsringar som går att göra vad som helst med. Så jag har letat i ett och ett halvt år för att komma fram till ungefär vad jag vill ha. Det är ett lyxproblem när man har hur mycket som helst att välja på ;)
    Men ett ganska roligt lyxproblem ;)

    Vi har guldringar med en "våg" i (Schalins Overtyr Verdi heter de visst) så skulle vilja göra en med samma sorts våg men med stenar i. Såg att Schalins hade något liknande som jag tänkt mig, men vigselringen vill jag gärna ha helt unik :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!