• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • ViskesLopme
    Trattkantarellen skrev 2014-05-02 17:25:30 följande:
    Plättis skrev 2014-05-02 17:05:50 följande:
    Haha, det är precis likadant med min sambo :) Vi kom överens om att förlova oss och gjorde det utan inbördes överraskningar eftersom jag föredrar att vara förberedd och min sambo var rädd att jag skulle säga nej om han frågade ;) 

    Men jag förstår din önskan om ett överraskningsfrier! Och håller tummarna för att det kommer snart. 

    Hoppas du får ditt frieri då!
    Själv fick jag ge upp och fria själv för att något skulle hända :p
    Plättis skrev 2014-05-02 17:05:50 följande:
    Haha, det är precis likadant med min sambo :) Vi kom överens om att förlova oss och gjorde det utan inbördes överraskningar eftersom jag föredrar att vara förberedd och min sambo var rädd att jag skulle säga nej om han frågade ;) 

    Men jag förstår din önskan om ett överraskningsfrier! Och håller tummarna för att det kommer snart. 

    Ja, jag är övertygad om att det helt enkelt handlar om att han helt enkelt inte minns attt köpa någon ring (en symbolisk då vi bestämt att köpa gemensamt senare). 
    Jaja, han förstår i alla fall varför jag vill att han ska fria och han tänkte gör det i julas men fick höra att vår närmsta vän köpt en förlovningsring till sin tjej så..
    Hoppas bara han inte väntar på vår 5års dag i September bara.... 

  • Trattkantarellen
    ViskesLopme skrev 2014-05-02 19:07:16 följande:
    Plättis skrev 2014-05-02 17:05:50 följande:
    Haha, det är precis likadant med min sambo :) Vi kom överens om att förlova oss och gjorde det utan inbördes överraskningar eftersom jag föredrar att vara förberedd och min sambo var rädd att jag skulle säga nej om han frågade ;) 

    Men jag förstår din önskan om ett överraskningsfrier! Och håller tummarna för att det kommer snart. 

    Ja, jag är övertygad om att det helt enkelt handlar om att han helt enkelt inte minns attt köpa någon ring (en symbolisk då vi bestämt att köpa gemensamt senare). 
    Jaja, han förstår i alla fall varför jag vill att han ska fria och han tänkte gör det i julas men fick höra att vår närmsta vän köpt en förlovningsring till sin tjej så..
    Hoppas bara han inte väntar på vår 5års dag i September bara.... 


    Håller tummarna
  • frkmaria

    Så är jag tillbaka igen. Har haft lite tråkiga besked på jobbet, så just nu går jag som på nålar och väntar på att få reda på om jag får vara kvar (måste tydligen lysa ut tjänsten eftersom dem ska göra det till en tillsvidare.. innan var det tidsbegränsad anställning) + alla omdömen som har skrivits = stressad, trött, orkeslös. Alltså ingen spricka i relationen som har gjort mig omotiverad (snarare tvärtom! har varit hemma över påsk och fått lite hintar om ekonomisk hjälp av gudföräldrarna). 

    Jag vet hur du känner trattkantarellen, har också längtat efter barn och trott jag skulla fixa innan 30... men som det ser ut nu.. kanske direkt efter bröllopet, kanske ett halvår senare (efter smekmånaden som vi förmodligen ska ha på jullovet, vill ju inte vara gravid då!), och gärna så att min sambo har slutat plugga och hunnit börja jobba!

    På tal om brudklänningar såg jag en som låg ute på fb för 2000 inkl. bolero. Skulle passa perfekt om jag hunnit gå ner mina kilo... vilket jag inte har... men jag ska! Så. Köpa och hoppas eller vänta tills man har gått ner och hitta något då som verkligen sitter? Ev. kan ju sambons syster fixa en då hoppas jag.. hon är utb. sömmerska! 


    1 augusti 2015
  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-05-03 22:34:05 följande:

    Så är jag tillbaka igen. Har haft lite tråkiga besked på jobbet, så just nu går jag som på nålar och väntar på att få reda på om jag får vara kvar (måste tydligen lysa ut tjänsten eftersom dem ska göra det till en tillsvidare.. innan var det tidsbegränsad anställning) + alla omdömen som har skrivits = stressad, trött, orkeslös. Alltså ingen spricka i relationen som har gjort mig omotiverad (snarare tvärtom! har varit hemma över påsk och fått lite hintar om ekonomisk hjälp av gudföräldrarna). 

    Jag vet hur du känner trattkantarellen, har också längtat efter barn och trott jag skulla fixa innan 30... men som det ser ut nu.. kanske direkt efter bröllopet, kanske ett halvår senare (efter smekmånaden som vi förmodligen ska ha på jullovet, vill ju inte vara gravid då!), och gärna så att min sambo har slutat plugga och hunnit börja jobba!

    På tal om brudklänningar såg jag en som låg ute på fb för 2000 inkl. bolero. Skulle passa perfekt om jag hunnit gå ner mina kilo... vilket jag inte har... men jag ska! Så. Köpa och hoppas eller vänta tills man har gått ner och hitta något då som verkligen sitter? Ev. kan ju sambons syster fixa en då hoppas jag.. hon är utb. sömmerska! 


    Okej, håller tummarna för att du får ett bra besked snart då!

    Tja, om sambons syster ändå är sömmerska kan det ju vara en bra idé att köpa klänningen att ha som motivation, så kanske hon kan hjälpa till att justera den så den verkligen passar i slutet?

    Jag har en låda i garderoben med "smalkläder" som jag inte kommer i än så länge, men det är väldigt bra motivation att ha :)
  • frkmaria

    Haha!


    Jag med. Eller. Alldeles för mycket smalkläder som ligger lite överallt.

    Saken är den att klänningen var fin - men inte egentligen den som jag skulle vilja ha uppsytt. Alltså. Väntar jag och får den uppsydd precis som jag vill ha den kanske det är bättre? Och billigare? Vet inte vad sånt tyg kostar!

    Vill också ha bra besked!


    Ett bra besked är att vi börjat få ihop en bra summa på bröllopskontot. Det eftersom sambon nu har inkomst i form av csn. Därtill kommer han sommarjobba på heltid vilket gör det ännu bättre i sommar! Så vi kommer nå vår tänkte budget redan efter sommaren tror jag (bara 15.000 kvar och har sparat 10.000 de senaste 2 månaderna!). Skönt! Då kan man börja spara till bostad när man väl nått den gränsen... och kanske resa lite! ;) 


    1 augusti 2015
  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2014-05-03 22:58:49 följande:

    Haha!


    Jag med. Eller. Alldeles för mycket smalkläder som ligger lite överallt.

    Saken är den att klänningen var fin - men inte egentligen den som jag skulle vilja ha uppsytt. Alltså. Väntar jag och får den uppsydd precis som jag vill ha den kanske det är bättre? Och billigare? Vet inte vad sånt tyg kostar!

    Vill också ha bra besked!


    Ett bra besked är att vi börjat få ihop en bra summa på bröllopskontot. Det eftersom sambon nu har inkomst i form av csn. Därtill kommer han sommarjobba på heltid vilket gör det ännu bättre i sommar! Så vi kommer nå vår tänkte budget redan efter sommaren tror jag (bara 15.000 kvar och har sparat 10.000 de senaste 2 månaderna!). Skönt! Då kan man börja spara till bostad när man väl nått den gränsen... och kanske resa lite! ;) 


    Okej, ja men då tycker jag du ska vänta, så du får din drömklänning!

    Okej, vad kul! Hoppas också att vi ska lyckas spara ihop i god tid så man kan spara till bostad sen när man ändå är inne i "spara-tänket"
  • Tingeling89
    frkmaria skrev 2014-05-03 22:58:49 följande:

    Ett bra besked är att vi börjat få ihop en bra summa på bröllopskontot. Det eftersom sambon nu har inkomst i form av csn. Därtill kommer han sommarjobba på heltid vilket gör det ännu bättre i sommar! Så vi kommer nå vår tänkte budget redan efter sommaren tror jag (bara 15.000 kvar och har sparat 10.000 de senaste 2 månaderna!). Skönt! Då kan man börja spara till bostad när man väl nått den gränsen... och kanske resa lite! ;) 


    Gud vad skönt att ha kommit så långt. Har typ sparat 5000 och planen är att spara 40000 tills nästa år(måtte fästmannen få jobb inom kort). Jag som också sparar till lägenhet smtidigt. Man kanske borde delat upp det, men vill så gärna göra allt :)
  • JohannaaahhL

    Hej allihopa!
    Idag har jag varit ledig och pysslat lite på skoj för att se om jag kan göra nåt själv ;)
    Är faktiskt rätt nöjd med resultatet så här kommer några bilder! Vårt tema är schack (då vi båda spelar/tävlar i det och det var så vi träffades) så färgerna är svart och vitt. Men jag har även funderat på att ta in en ljusare grön färg för att "lätta upp" det lite. Vi gifter oss ju faktiskt mitt i sommaren :)
    Så, vad tycker ni? :)

  • filibustern
    JohannaaahhL skrev 2014-05-12 18:23:10 följande:

    Hej allihopa!
    Idag har jag varit ledig och pysslat lite på skoj för att se om jag kan göra nåt själv ;)
    Är faktiskt rätt nöjd med resultatet så här kommer några bilder! Vårt tema är schack (då vi båda spelar/tävlar i det och det var så vi träffades) så färgerna är svart och vitt. Men jag har även funderat på att ta in en ljusare grön färg för att "lätta upp" det lite. Vi gifter oss ju faktiskt mitt i sommaren :)
    Så, vad tycker ni? :)


    va fint! personligen tycker jag första bilden, med svart/gröna blomman, var riktigt läcker! annars helgrön blomma :)

    längtar tills jag får provduka... men de lär dröja.. som med allt annat haha!
  • Himla
    JohannaaahhL skrev 2014-05-12 18:23:10 följande:

    Hej allihopa!
    Idag har jag varit ledig och pysslat lite på skoj för att se om jag kan göra nåt själv ;)
    Är faktiskt rätt nöjd med resultatet så här kommer några bilder! Vårt tema är schack (då vi båda spelar/tävlar i det och det var så vi träffades) så färgerna är svart och vitt. Men jag har även funderat på att ta in en ljusare grön färg för att "lätta upp" det lite. Vi gifter oss ju faktiskt mitt i sommaren :)
    Så, vad tycker ni? :)


    Första bilden , det var ju jättefint :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!