• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-04-28 13:03:11 följande:

    Jag hoppar också in i tråden här! 


    Min sambo och jag planerade tidigare bröllop till augusti 2014, men nu verkar det istället bli under 2015. Inget är klart än, varken månad, datum, gästlista, upplägg eller något alls. Alla klänningar jag hittat och förälskat mig i finns inte kvar i sortimentet hos butikerna längre, och den lokal vi hade bokat fick vi avboka då hela planeringen stoppades. 

    Så jag börjar om på ny kula, dock med samma karl ;)


    Plättis skrev 2014-04-29 09:21:02 följande:
    Jag kände likadant! Ena dagen lovar han dyrt och heligt att vi ska gifta oss senast nästa sommar, sedan kommer han och är negativ igen. Jag kommer ju inte göra slut om vi inte gifter oss, och det är väl det han räknat ut :P

    Efter att ha bott ihop i fem år så öppnade vi äntligen ett gemensamt konto för gemensamma utgifter igår, så i nuvarande takt kanske vi hinner gifta oss innan vi har barnbarn ;)


    Haha, tja, då har du ju iaf den viktigaste biten fixad inför bröllop
    Klänningarna brukar ändå vara ganska lika mellan de olika årskollektionerna tycker jag, så du hittar säkert något fint.

    Jag känner igen mig i det där problemet.. Vi bodde ihop i typ 3-4år innan jag fick till ett sånt konto också... Sen bara att ta steget och flytta ihop var ju en procedur... Nu är datum för bröllop satt iaf, och vi kommer försöka skaffa barn direkt efter, så nu börjar det ljusna lite

  • Plättis
    Trattkantarellen skrev 2014-04-29 21:05:16 följande:
    Plättis skrev 2014-04-29 09:21:02 följande:
    Jag kände likadant! Ena dagen lovar han dyrt och heligt att vi ska gifta oss senast nästa sommar, sedan kommer han och är negativ igen. Jag kommer ju inte göra slut om vi inte gifter oss, och det är väl det han räknat ut :P

    Efter att ha bott ihop i fem år så öppnade vi äntligen ett gemensamt konto för gemensamma utgifter igår, så i nuvarande takt kanske vi hinner gifta oss innan vi har barnbarn ;)

    Haha, tja, då har du ju iaf den viktigaste biten fixad inför bröllop
    Klänningarna brukar ändå vara ganska lika mellan de olika årskollektionerna tycker jag, så du hittar säkert något fint.

    Jag känner igen mig i det där problemet.. Vi bodde ihop i typ 3-4år innan jag fick till ett sånt konto också... Sen bara att ta steget och flytta ihop var ju en procedur... Nu är datum för bröllop satt iaf, och vi kommer försöka skaffa barn direkt efter, så nu börjar det ljusna lite


    Mejlade med Lilly (alltså lilly.nu) och fick veta att mina två klänningar, alltså de jag hittills hittat och verkligen älskat, är omöjlig att få tag på :( En av dem provade jag i somras och den satt verkligen som handsken, helt perfekt. Så nu ska jag deppa lite innan jag tar tag i det igen. 

    Vi har som sagt bott ihop i fem år (i juli) och har varit tillsammans ungefär lika länge. Det tog två, tre månader för oss att flytta ihop, och då flyttade vi från Umeå till Uppsala. Nu är vi tillbaka i Umeå sedan något år och har tänkt stanna. Det är mycket trevligare att ha nära till familjen, även om jag alltid kommer älska Uppsala (särskilt på sista april!). 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-04-30 08:18:22 följande:
    Mejlade med Lilly (alltså lilly.nu) och fick veta att mina två klänningar, alltså de jag hittills hittat och verkligen älskat, är omöjlig att få tag på :( En av dem provade jag i somras och den satt verkligen som handsken, helt perfekt. Så nu ska jag deppa lite innan jag tar tag i det igen. 

    Vi har som sagt bott ihop i fem år (i juli) och har varit tillsammans ungefär lika länge. Det tog två, tre månader för oss att flytta ihop, och då flyttade vi från Umeå till Uppsala. Nu är vi tillbaka i Umeå sedan något år och har tänkt stanna. Det är mycket trevligare att ha nära till familjen, även om jag alltid kommer älska Uppsala (särskilt på sista april!). 
    Då måste jag också får brudklänningsgnälla lite!
    Ringde för ett par veckor sedan till Ramona Design, en stor, känd brudklänningsbutik här i Gbg och bokade en tid, idag kl 17.00 för provning.
    Blev lite sen på jobbet så cyklade som en galning in till stan och kommer fram helt svettig till butiken typ 16.55. 
    Butiken är stängd, och på dörren sitter en lapp där det såtr att de idag stänger kl 16 pga valborg. Man tycker ju att dom kunde ringa sina kunder som hade bokade tider då och avboka???
    RIngde till dom och lämnade ett passive-agressive meddelande och bad dom ringa upp för att boka en ny tid.
    Såååå besviken då jag verkligen hade laddat för detta hela dagen!

    Okej, vi kommer båda från Värmland, bor i Gbg men kommer köpa hus i Karlstad sen när vi lyckas bli med barn (vilket vi ska sätta igång med direkt efter bröllopet, ÄNTLIGEN!) skönt att ha föräldrarna tillgängliga för barnpassande och så :)
  • Plättis
    Trattkantarellen skrev 2014-04-30 20:30:44 följande:
    Då måste jag också får brudklänningsgnälla lite!
    Ringde för ett par veckor sedan till Ramona Design, en stor, känd brudklänningsbutik här i Gbg och bokade en tid, idag kl 17.00 för provning.
    Blev lite sen på jobbet så cyklade som en galning in till stan och kommer fram helt svettig till butiken typ 16.55. 
    Butiken är stängd, och på dörren sitter en lapp där det såtr att de idag stänger kl 16 pga valborg. Man tycker ju att dom kunde ringa sina kunder som hade bokade tider då och avboka???
    RIngde till dom och lämnade ett passive-agressive meddelande och bad dom ringa upp för att boka en ny tid.
    Såååå besviken då jag verkligen hade laddat för detta hela dagen!

    Okej, vi kommer båda från Värmland, bor i Gbg men kommer köpa hus i Karlstad sen när vi lyckas bli med barn (vilket vi ska sätta igång med direkt efter bröllopet, ÄNTLIGEN!) skönt att ha föräldrarna tillgängliga för barnpassande och så :)
    Det är VÄLDIGT dåligt av butiken :( Jag är tacksam över att få raka, ärliga svar från Lilly. Faktiskt hittade jag en sida där man kunde beställa de äldre modellerna, men jag är lite nervös att göra det från en sida som nästan garanterat gör piratkopior. Den jag provade i butik var makalös, och den hjälp man får av personalen är ovärderlig. Hade jag beställt från internet direkt hade jag beställt helt fel storlek, även om den modell jag förälskade mig i är den jag passar bäst i :) 

    Ja, det är inte alls dumt att ha familjen nära då! Vi har sambons familj i samma stad, så de kommer bli självklara barnvakter (och har frågat om det är dags snart i flera år). Det känns dock inte som det är dags för oss med barn än. Även om alla (och då menar jag både familjemedlemmar, vänner och människor jag just träffat) frågar om det inte är dags snart. Det är provocerande på en helt annan nivå! 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • JohannaaahhL

    Hej igen allihopa!
    Ville bara berätta att nu har vi (eller snarare jag, men ändå) bokat kyrkan. Och helt plötsligt så kändes allt så himla verkligt!!! Vi ska faktiskt gifta oss nästa sommar! Åh vad jag längtar :) 8/8-2015 på Öland, underbart!

    Även om jag inte är så aktiv just här i forumen så läser jag allt ni skriver och gläds med er! Ska bli så kul att följas åt här :)

    Massor med vårkramar till er allihopa!

  • Frults
    JohannaaahhL skrev 2014-05-02 11:09:46 följande:

    Hej igen allihopa!
    Ville bara berätta att nu har vi (eller snarare jag, men ändå) bokat kyrkan. Och helt plötsligt så kändes allt så himla verkligt!!! Vi ska faktiskt gifta oss nästa sommar! Åh vad jag längtar :) 8/8-2015 på Öland, underbart!

    Även om jag inte är så aktiv just här i forumen så läser jag allt ni skriver och gläds med er! Ska bli så kul att följas åt här :)

    Massor med vårkramar till er allihopa



    Grattis! Visst känns det sjukt?!

    Vi har ramat in vigselbokningen, så kan man tjuvkolla och få fjärliar i magen precis när man vill!

    Vi gifter oss samma dag, vi har vigseln kl 15. När är er?
  • JohannaaahhL
    Frults skrev 2014-05-02 14:04:23 följande:

    Grattis! Visst känns det sjukt?!

    Vi har ramat in vigselbokningen, så kan man tjuvkolla och få fjärliar i magen precis när man vill!

    Vi gifter oss samma dag, vi har vigseln kl 15. När är er?


    Vilken bra idé att rama in bokningen! Den kanske jag snor!

    Vi har inte bestämt vilken tid vigseln ska vara än, men det lutar mot antingen kl. 14 eller 15!

    Beror ju även på om det kommer vara mer än en vigsel i kyrkan under dagen!
  • ViskesLopme

    Följer denna tråd och hoppas att joina snart.
    Vi har grunden planerad egentligen, men utan nåt frieri.
    Eftersom jag alltid varit den som tagit initiativ förut så har jag "krävt" ett riktigt frieri för att iallafall få uppleva det och bli lite överraskad innan vi gör planerna till verklighet.
    Men att få saker gjorda är inte hans starka sida, men jag följer er med hopp!

  • Plättis
    ViskesLopme skrev 2014-05-02 16:03:33 följande:

    Men att få saker gjorda är inte hans starka sida, men jag följer er med hopp!


    Haha, det är precis likadant med min sambo :) Vi kom överens om att förlova oss och gjorde det utan inbördes överraskningar eftersom jag föredrar att vara förberedd och min sambo var rädd att jag skulle säga nej om han frågade ;) 

    Men jag förstår din önskan om ett överraskningsfrier! Och håller tummarna för att det kommer snart. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Trattkantarellen
    Plättis skrev 2014-05-01 22:12:41 följande:
    Det är VÄLDIGT dåligt av butiken :( Jag är tacksam över att få raka, ärliga svar från Lilly. Faktiskt hittade jag en sida där man kunde beställa de äldre modellerna, men jag är lite nervös att göra det från en sida som nästan garanterat gör piratkopior. Den jag provade i butik var makalös, och den hjälp man får av personalen är ovärderlig. Hade jag beställt från internet direkt hade jag beställt helt fel storlek, även om den modell jag förälskade mig i är den jag passar bäst i :) 

    Ja, det är inte alls dumt att ha familjen nära då! Vi har sambons familj i samma stad, så de kommer bli självklara barnvakter (och har frågat om det är dags snart i flera år).
    ViskesLopme skrev 2014-05-02 16:03:33 följande:

    Följer denna tråd och hoppas att joina snart.
    Vi har grunden planerad egentligen, men utan nåt frieri.
    Eftersom jag alltid varit den som tagit initiativ förut så har jag "krävt" ett riktigt frieri för att iallafall få uppleva det och bli lite överraskad innan vi gör planerna till verklighet.
    Men att få saker gjorda är inte hans starka sida, men jag följer er med hopp!



    Det känns dock inte som det är dags för oss med barn än. Även om alla (och då menar jag både familjemedlemmar, vänner och människor jag just träffat) frågar om det inte är dags snart. Det är provocerande på en helt annan nivå! 
    Mmm, blev mkt besviken.
    Hoppas de hör av sig och ber om ursäkt...
    Okej, jag har längtat efter barn sedan jag var 18 typ, så för mig är det verkligen dags!
    JohannaaahhL skrev 2014-05-02 11:09:46 följande:

    Hej igen allihopa!
    Ville bara berätta att nu har vi (eller snarare jag, men ändå) bokat kyrkan. Och helt plötsligt så kändes allt så himla verkligt!!! Vi ska faktiskt gifta oss nästa sommar! Åh vad jag längtar :) 8/8-2015 på Öland, underbart!

    Även om jag inte är så aktiv just här i forumen så läser jag allt ni skriver och gläds med er! Ska bli så kul att följas åt här :)

    Massor med vårkramar till er allihopa!


    Wiee! Så kul!
    ViskesLopme skrev 2014-05-02 16:03:33 följande:

    Följer denna tråd och hoppas att joina snart.
    Vi har grunden planerad egentligen, men utan nåt frieri.
    Eftersom jag alltid varit den som tagit initiativ förut så har jag "krävt" ett riktigt frieri för att iallafall få uppleva det och bli lite överraskad innan vi gör planerna till verklighet.
    Men att få saker gjorda är inte hans starka sida, men jag följer er med hopp!


    Hoppas du får ditt frieri då!
    Själv fick jag ge upp och fria själv för att något skulle hända :p
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!