• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2014-04-27 21:32:22 följande:
    Häftigt Filibustern!
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-28 08:09:26 följande:
    Smart idé! Kommer bli kanonsnyggt.

    tack! hade tänkt mig(eller oss) bara något sånt här enkelt. fast med en remsa juteväv eller nåt.. en post som man inte behöver lägga ut pengar på i alla fall :D
  • Tingeling89
    filibustern skrev 2014-04-27 18:58:02 följande:

    var neri källaren och kolla efter grejer i några verktygslådor och fann dessa! Här ska återbrukas - blir en snygg corsage till fästmannen!:P


    Vad smart!
  • filibustern


    jamen typ så här då? :P efter mycket om och men fick ja tll det. rosetten ville inte riktigt göra som jag ville.. men till slut! :D nu bara fixa en säkerhetsnål på baksidan. 
  • Plättis

    Jag hoppar också in i tråden här! 


    Min sambo och jag planerade tidigare bröllop till augusti 2014, men nu verkar det istället bli under 2015. Inget är klart än, varken månad, datum, gästlista, upplägg eller något alls. Alla klänningar jag hittat och förälskat mig i finns inte kvar i sortimentet hos butikerna längre, och den lokal vi hade bokat fick vi avboka då hela planeringen stoppades. 

    Så jag börjar om på ny kula, dock med samma karl ;)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • VinterBrud2015
    filibustern skrev 2014-04-28 09:40:53 följande:
    jamen typ så här då? :P efter mycket om och men fick ja tll det. rosetten ville inte riktigt göra som jag ville.. men till slut! :D nu bara fixa en säkerhetsnål på baksidan. 
    Tufft! Kommer bli snyggt om du har motsvarande på buketten.
    Nu blir jag sugen på att något med lite gamla fina nycklar jag har liggande hemma :) Ett halsband kanske..
  • filibustern
    Plättis skrev 2014-04-28 13:03:11 följande:

    Jag hoppar också in i tråden här! 


    Min sambo och jag planerade tidigare bröllop till augusti 2014, men nu verkar det istället bli under 2015. Inget är klart än, varken månad, datum, gästlista, upplägg eller något alls. Alla klänningar jag hittat och förälskat mig i finns inte kvar i sortimentet hos butikerna längre, och den lokal vi hade bokat fick vi avboka då hela planeringen stoppades. 

    Så jag börjar om på ny kula, dock med samma karl ;)


    välkommen! :D
    VinterBrud2015 skrev 2014-04-28 13:03:14 följande:
    Tufft! Kommer bli snyggt om du har motsvarande på buketten.
    Nu blir jag sugen på att något med lite gamla fina nycklar jag har liggande hemma :) Ett halsband kanske..
    ja vi har ju som skogstema på bröllopet.. så det blir ju förhoppningsvis likt. det är nämligen fästmannen som ska fixa min bukett utan min vetskap, har bara gett förslag och så. men ska ge honom den lilla nyckeln, så han kan be floristen sätta den i/på buketten :)
  • Frults
    Plättis skrev 2014-04-28 13:03:11 följande:

    Jag hoppar också in i tråden här! 


    Min sambo och jag planerade tidigare bröllop till augusti 2014, men nu verkar det istället bli under 2015. Inget är klart än, varken månad, datum, gästlista, upplägg eller något alls. Alla klänningar jag hittat och förälskat mig i finns inte kvar i sortimentet hos butikerna längre, och den lokal vi hade bokat fick vi avboka då hela planeringen stoppades. 

    Så jag börjar om på ny kula, dock med samma karl ;)


    vad jobbigt att börja om, Men du har ju grundstenen iaf;)

    Vad skulle du önska dig för slags bröllop?
  • Plättis
    Frults skrev 2014-04-28 16:22:53 följande:
    vad jobbigt att börja om, Men du har ju grundstenen iaf;)

    Vad skulle du önska dig för slags bröllop?
    Om jag får önska har vi bara närmaste familjerna, alltså föräldrar syskon och far- och morföräldrar, med på vigseln. Sedan går vi ut och äter middag tillsammans och alla åker hem. Vid tillfälle har vi sedan en jättefest tillsammans med alla vänner, kusiner och andra vi vill fira med :) 

    I sommar ska vi flytta från en pytteliten tvåa till en helt enorm fyra, så igår sa min sambo "vi får se om vi har råd att gifta oss" och det är ett mirakel att han överlevde blicken som följde :P Jag är också medveten om att vi inte vet om det finns utrymme i ekonomin att spara när vi bor dubbelt så stort (men lyckligtvis inte så väldigt mycket dyrare). Så nu tänker jag börja lobba stenhårt för mitt förslag!

    För min egen del kan vi lika gärna träffas i mina svärföräldrars trädgård och grilla som middag, det är inte den uppklädda festen jag är ute efter. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-04-29 08:25:24 följande:
    Om jag får önska har vi bara närmaste familjerna, alltså föräldrar syskon och far- och morföräldrar, med på vigseln. Sedan går vi ut och äter middag tillsammans och alla åker hem. Vid tillfälle har vi sedan en jättefest tillsammans med alla vänner, kusiner och andra vi vill fira med :) 

    I sommar ska vi flytta från en pytteliten tvåa till en helt enorm fyra, så igår sa min sambo "vi får se om vi har råd att gifta oss" och det är ett mirakel att han överlevde blicken som följde :P Jag är också medveten om att vi inte vet om det finns utrymme i ekonomin att spara när vi bor dubbelt så stort (men lyckligtvis inte så väldigt mycket dyrare). Så nu tänker jag börja lobba stenhårt för mitt förslag!

    För min egen del kan vi lika gärna träffas i mina svärföräldrars trädgård och grilla som middag, det är inte den uppklädda festen jag är ute efter. 
    Haha att han ens vågade. Jag håller tummarna för att du får som du vill. Det är inte som du kräver så mycket med bara närmsta familjen :)
  • Plättis
    Tingeling89 skrev 2014-04-29 09:12:03 följande:
    Haha att han ens vågade. Jag håller tummarna för att du får som du vill. Det är inte som du kräver så mycket med bara närmsta familjen :)
    Jag kände likadant! Ena dagen lovar han dyrt och heligt att vi ska gifta oss senast nästa sommar, sedan kommer han och är negativ igen. Jag kommer ju inte göra slut om vi inte gifter oss, och det är väl det han räknat ut :P

    Efter att ha bott ihop i fem år så öppnade vi äntligen ett gemensamt konto för gemensamma utgifter igår, så i nuvarande takt kanske vi hinner gifta oss innan vi har barnbarn ;)
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!