• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Azra M

    Är det nån här som kommer byta om till "dans" klänning efter middagen? Jag funderar på det :) enklare att dansa i istället för en stor bröllopsklänning. Kommer isåfall byta till en kort bröllopsklänning kanske.

  • filibustern
    Azra M skrev 2014-01-18 19:36:11 följande:
    Är det nån här som kommer byta om till "dans" klänning efter middagen? Jag funderar på det :) enklare att dansa i istället för en stor bröllopsklänning. Kommer isåfall byta till en kort bröllopsklänning kanske.
    jag funderar på att göra som min syster gjorde. hon satt i sin brudklänning tills vi ätit klart och skulle dansa. då bytte hon till ett par ljusa finbyxor och ett vitt finare linne. kommer nog att dansa någon dans eller nåt med brudklänningen på, men för det praktiskas skull så funderar jag på att byta. skulle vilja hitta nå snygga vita (eller ljusa) jeans, som INTE gör min rumpa platt haha. och någon vit fin tröja eller tunika eller nåt. :) 
  • Tessa
    Azra M skrev 2014-01-18 19:36:11 följande:
    Är det nån här som kommer byta om till "dans" klänning efter middagen? Jag funderar på det :) enklare att dansa i istället för en stor bröllopsklänning. Kommer isåfall byta till en kort bröllopsklänning kanske.
    Jag har sett så många fina korta bröllopsklänningar på nätet som folk har som "festklänning" efter middagen.
    Dock vill jag nog själv uppleva den fina brudklänningen så länge jag bara kan. Glad Minns fortfarande min morbrors bröllop som jag var på i 10-årsåldern... Och hans fru hade en så vacker klänning med otroligt fina detaljer. Hon berättade efteråt att hon nästan vägrat ta av sig den när hon skulle gå och lägga sig. Hon kände sig så vacker i den och visste att hon aldrig mer kommer bära den.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Tessa skrev 2014-01-18 20:54:39 följande:
    Jag har sett så många fina korta bröllopsklänningar på nätet som folk har som "festklänning" efter middagen.
    Dock vill jag nog själv uppleva den fina brudklänningen så länge jag bara kan. Glad Minns fortfarande min morbrors bröllop som jag var på i 10-årsåldern... Och hans fru hade en så vacker klänning med otroligt fina detaljer. Hon berättade efteråt att hon nästan vägrat ta av sig den när hon skulle gå och lägga sig. Hon kände sig så vacker i den och visste att hon aldrig mer kommer bära den.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    förstår henne. dock kommer jag nog mest troligt bära den två ggr. när jag gifter mig, och när jag (om nu min blivande tillåter det haha) ska köra en "trash the dress"-dag. :) 
  • Trattkantarellen
    Tessa skrev 2014-01-18 15:47:11 följande:
    Det var ju en smart idé! :) Tack för tipset!

    Och tack ni andra för era inputs!

    Jag tror inte heller alla våra gäster kommer tänka på stolarna. Men mig stör det fruktansvärt mycket. 
    Efter vi varit där och tittat, nämnde jag dessa fula stolar för min mamma. Hon skrattade lite och retade mig för att jag är petig Flört och sa just att ingen kommer tänka på stolarna.
    Men så var hon själv på just samma herrgård några månader senare för en konferens. När hon kom tillbaka tittade hon storögt på mig och sa "Vet du, de där stolarna var faktiskt riktigt hemska! Jättekonstigt att de inte köpt in några andra."

    Jag ska i alla fall provsitta dessa nästa IKEA-besök och klura lite på era tips och tankar.

    En vecka kvar till bröllopsmässa! Längtar så! 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Var faktiskt på IKEA idag, och gick förbi stolarna, så jag kunde inte låta bli att provsitta den lite efter att ha läst dina inlägg :p Jag tyckte den var mkt bekväm :)
    Azra M skrev 2014-01-18 19:36:11 följande:
    Är det nån här som kommer byta om till "dans" klänning efter middagen? Jag funderar på det :) enklare att dansa i istället för en stor bröllopsklänning. Kommer isåfall byta till en kort bröllopsklänning kanske.
    Jag har sett många som gör så, men jag vet inte, känns som att jag kommer vilja ha klänningen på mig hela kvällen.. Har varit på två bröllop hittils, den ena bruden hade sin brudklänning hela kvällen, dans och allt, den andra bruden bytte till en kortare variant.

    Vet verkligen inte hur jag ska göra... Antar att jag väntar tills jag börjar prova lite klänningar och känner efter hur det känns. Jag är lite mer typen som kan stå ut med att det är lite obekvämt för att få känna mig riktigt snygg =)
  • Tessa
    Trattkantarellen skrev 2014-01-18 21:06:53 följande:
    Var faktiskt på IKEA idag, och gick förbi stolarna, så jag kunde inte låta bli att provsitta den lite efter att ha läst dina inlägg :p Jag tyckte den var mkt bekväm :)
    Haha men gulle dig! Glad Tack så mycket för recensionen!
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Trattkantarellen
    Tessa skrev 2014-01-18 20:54:39 följande:
    Jag har sett så många fina korta bröllopsklänningar på nätet som folk har som "festklänning" efter middagen.
    Dock vill jag nog själv uppleva den fina brudklänningen så länge jag bara kan. Glad Minns fortfarande min morbrors bröllop som jag var på i 10-årsåldern... Och hans fru hade en så vacker klänning med otroligt fina detaljer. Hon berättade efteråt att hon nästan vägrat ta av sig den när hon skulle gå och lägga sig. Hon kände sig så vacker i den och visste att hon aldrig mer kommer bära den.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Precis så känner jag också =) Vill njuta av den så mkt jag bara kan
  • Azra M

    Om man hittar en underbar klänning kanske man inte vill byta om :) jag får se när jag väl börjar testa klänningar :) blir svårt val då jag tycker många klänningar är snygga. Som ni säger gäller att hitta rätt klänning ;)

  • Azra M

    Tycker denna är skit snygg, men för enkel att gifta sig i eller?? Därför tänkte jag ha den som dans klänning istället, får se :S

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!