• Veronika76

    akta er för light in the box och jenjenhouse!

    Vi tänkte vi skulle tjäna på att köpa billigt från utlandet. Tji fick vi och fick lägga ner tid och energi på dessa företag istället.

    Vi beställde på light in the box först. Betalade i förskott (ett tvång) men sen kom inget paket och jag mailade. De svarade inte på veckor. Sen kom det ett mail där de ville att vi skulle verifiera måtten. Jag verifierade måtten och ställde frågan om klänningarna skulle komma i tid, för nu började det bli ont om tid.

    De svarade inte på flera veckor. Jag hann under dessa veckor maila 4-5 olika mail, men de svarade inte.  Efter tre ytterligare veckor så kom ännu ett mail från dem där de återigen ville att jag skulle verifiera måtten. Då blev jag nervös att klänningarna inte skulle komma så jag mailade och frågade att jag behövde veta om det skulle hinna i tid. Inget svar igen på någon vecka. Tillslut vågade jag inget annat än att avbeställa beställningen. Jag mailade dem och krävde pengarna tillbaka.

    Jag beställde då av Jenjenhouse (efter rekommendation). Jag mailade dem och frågade om klänningarna skulle hinna i tid. Jag hade chattat och de lovat att de skulle komma i tid men jag ville ha det bekräftat. (ja, nerverna började svaja lite nu...) 

    Efter någon timme kom ett mail, att jag inte behövde vara orolig, de skulle komma i tid till bröllopet. Jag skulle få dem den 15 maj. Jag drog en lättnadens suck. Men sen blev det 15 maj och inga klänningar och inga mail. Jag mailade dem och frågade hur det gick med klänningarna och fick till svar att de inte kunde fotografera klänningarna?! 

    Under samma tid hade jag fortsatt att maila till light in the box för att få pengarna tillbaka. Inget svar på några veckor. Tillslut kom två mail där det stod att jag skulle få pengarna tillbaka. Men jag har ännu inte sett några pengar. Det återstår att se om de kommer.

    Tre sekunder senare kom ett mail från Jenjenhouse som sa att de hade skickat mina tärnors klänningar. Skönt tänkte jag. Då kommer allt ordna sig ändå, oavsett om jag får tillbaka pengarna från light in the box, så har mina tärnor klänningar och vi har skor!

    Allt gick superbra! På tre dagar ringde UPS och meddelade att de hade ett paket. MEN idag, två dagar senare dimper det ner en faktura på 2200 kr för tullavgift.
    Vi ringde UPS. Där talade de om att Jenjenhouse hade lagt med en lapp till dem med värde på klänningarna och därefter hade de räknat ut tullavgiften.
    Bara det att jenjenhouse hade sagt att värdet på klänningarna, styck, var 402 dollar.. Vi betalade 808 kr/st  för klänningarna och 600 kr i frakt... och sen 2200 kr i tullavgift.... 

    Jag har lärt mig en läxa! Jag kommer aldrig mer att beställa från dessa utländska företag. Må vara att bröllopsbutikerna är dyrare.. men det blev i slutändan inte så himla mycket billigare och det hade sparat mig en hel massa energi och nervositet som jag kunnat lagt på annat..

    //Veronika 

  • Svar på tråden akta er för light in the box och jenjenhouse!
  • MariaochDaniel

    Jag håller med!
    Jenjenhouse har dålig kvalitet och dålig service!

    Nej, ni som funderar på det: tänk om!
    Få bästa service i en bröllopsbutik där du kan lite på personalen, lita på att kläderna kommer i tid, ni kan prata samma språk osv.

    I butiken vi köpt allt, tärnklänningar, brudklänning, bolero och ska hyra brudgummens klädsel bjöd de tom på en brosch för att vi var så bra kunder =)
    Av jenjenhouse fick jag inte ens tillbaka mina pengar för en ful bolero i fel storlek. Usch

  • Nivi och Jesper

    Jag har också beställt en klänning via nätet och utlandet. Bilden på klänningen var såååååå otroligt fin och efter många om och men så bestämde jag mig för att beställa den. 
    När klänningen väl kom så var det inte alls samma färg eller färgnyans som på bilden. Min klänning var inte som den på bilden, och enligt deras policy så kunde de inte ansvara för att klänningen inte överrensstämde med bilden... och jag har mailat dom endå för att där var hål i klänningen. De har fortfarande inte svarat (efter 3 månader).

    Nu har vi besämt att ha kvar klänningen till en komedifilm som vi ska göra för gästerna vid mottagningen. Vi ska spela att vi är försenade till mottagningen och få det till att se ut att vara live filmad. Och då kan jag använda den klänningen utan att vara försiktig om den.

    Men jag kommer aldrig tipsa om klänningar från utlandet och på internet för andra blivande brudar. ALDRIG! 

  • Cathelica

    Va tråkigt att ni har råkat ut för sådant.
    Jag bestälde dock fra jenjen och är mer än jättenöjd med båda service, pris och kvalitet.
    Det är vel en risk at beställa från dessa sidor, att det är väldigt olika. 

  • Carina10

    Jag har beställt från Light in the box o just nu sitter jag i din sitaution....jag väntar på att få pengarna tillbaka!!!!!
    Jag beställde småsaker, den ena hade varit trasig innan den packades, den andre var så ful o stank hur jag än försökte tvätta bort den äckliga lukten(det var en tårttop) o så ett par smycken som var mest krimskrams.

    Jag sa ifrån o deras policy "vi svarar efter en dag" innefattar tyvärr inte hur många ÅR det ska ta!
    Jag gick på dom på facebook o nu öppnades ärendet igen o då kom det fram att de inte hade grejor som kunde ersätta de trasiga o tårttopen utan vi skulle då få pengarna tillbaka.

    DÄR ÄR VI NU....inga pengar än!!!

    Så VARNING FÖR LIGHT-IN-THE-BOX!!!!!!

    Jenjen house...är väl i princip samma som JJsHouse o där har jag beställt flera saker. Började med mina bröllopsskor o jag blev över förväntan.
    Vågade mig på att beställa klänningen efter egna mått. Hade en här i Sverige ifall att det skulle falera.
    Men det blev jättebra! Men jag fick med räkning från UPS...dock bara 2-300 kr.
    Sen har jag beställt även schal o fler skor o de har bara varit positivt!
    Jag vågade inte beställa allt på en gång för jag var räd do få en jätteräkning på moms o dessutom tull ovanpå det. Nu fick jag "bara" tullavgiften på klänning men inte på skorna.

  • Helenis

    Är Jenjen och JJ:sHouse samma? Har hittat en klänning där,men det kanske är dumt att beställa då? Kan sy själv, men vet inte om jag orkar göra det när det blir dags..

  • Titti Conny

    Jag beställde min bröllopsklänning från Jenjen och mina tärnor beställde även sina klänningar därifrån. Vi är alla supernöjda med både service, kvalitet, pris och leveranstid! Min klänning är 7 ggr finare i verkligheten och jag hade aldrig kunnat tro att jag kunde få en såå fin brudklänning för det priset! Den anlände precis på utsatt datum (t.o.m. en dag tidigare), och allt som allt tog det knappt 3 veckor från beställning tills jag kunde prova den hemma :)

    Men... vi kanske bara haft tur :)

  • daniiel

    Och jag vet mååånga brudar som handlat från LITB och är väldigt nöjda med allt :)

    Det är ju dock alltid en chansning, oavsett vilken sida på internet man köper ifrån. Väldigt tråkigt när det strular och går dåligt, men det finns nöja brudar också :)


  • anotherplace

    Jag har köpt min klänning från light in The box, skräddarsydd efter mina mått, fick hem den med kanske 3 dagars försening! Väldigt nöjd med den! :) ser exakt ut som på bilden och kvalitén är bättre än vad jg trodde :) klänning slöja å tiara beställde jag :)! Självklart tull när de är utanför Europa! :) min tullavgift gick på 850:- så la sammanlagt 2500:- på klänning å tillbehör! Supernöjd med de! Sitter som skuret ur smör! :) Ville iaf bara dela med mig av min bra erfarenhet från dem! :) Tråkigt att inte alla kan få lika bra service!! :/

  • knackamackadam

    Jag har handlat från light in the box och blev supernöjd! Inget krångel, jättefina saker och ganska kort leveranstid. Grejerna såg precis ut som på bilderna.

  • sommaren13

    Jag har köpt en tärnklänning från jenjen och den är riktigt välsydd och rätt färg: Och det var snabb leverans, tog bara en vecka så hade jag klänningen och då var den ändå måttbeställd.

Svar på tråden akta er för light in the box och jenjenhouse!