• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Fial8

    Ah, ingen kylbox då kanske, eller massor med tidningspapper ovanpå klamparna... ska se vad vi kan komma på... Tack för info!

    Ang liljekonvaljer och eventuella allergiker så ska vi vara utomhus.

  • Sheltiegirl
    Sara1991 skrev 2013-05-14 17:42:17 följande:
    Hej :) De kan nog bli jättefint :D Åh en bokskog, de är min dröm att gifta mig så :D


    Jag är jättenöjd med valet att vara i en bokskog, var ofta där som barn och har alltid älskat att vara i naturen Glad

    Älskar färgerna i denna buketten du visade, underbar!!

    Du skrev att man klarar att höra en handbunden bukett själv med lite övning, klarar man av en droppformad bukett själv? finns det blommor som är så böjliga utan att gå av man kan använda till "hängande delen" av en sådan bukett? vill hellst ha en lösbunden (lite spretig) droppformad bukett men kanske hinner ändra mig.

    Hade tänkt mig en bukett i denna stilen, kanske lite längre häng.

  • Sara1991

    Sheltiegirl: De kommer nog bli superfint :D ja den är jättefin, tror den skulle passa jättebra :) De är klart att de går att göra en bukett själv men man bör vara medveten om att de inte är så enkelt som man tror , och därför inte ha för höga förväntningar. Att binda en brudbukett är ett hantverk, de tar för en utbildad och van florist minst 1 timme ung att få till en brudbukett så de är inte så lätt .:) Så man ska bara vara medveten om att resultatet kommer att bli ett annat mot bilder och sånt man ser :) En droppformad brudbukett görs alltid i hållare, går inte att göra handbunden då de inte finns blommor som går att böja så mkt . De går i sådana fall att använda sig av grenar eller liknande men inte blommor :) Den buketten som du visar kommer du inte kunna göra själv utan då skulle Jag föreslå att du låter en duktig florist göra den åt dig :) eller att du tänker om och gör en enkel handbunden bukett av rosor , nejlikor mm :)

  • söt nöt

    Hej!

    Jag ville bara kika in igen och visa slutresultatet för min bukett. Jag fick tipset av dig att ta röda rosor och vit ranunkel. Tack för det!



     
  • Sara1991

    Sötnöt: Hej ! Åh Vad roligt ! Vad glad Jag blev :D jättefin blev den , gjorde du den själv ?:) tack så mkt för att du visade , jätteroligt att se :D

  • Pillan

    Hej! Jag letar efter bilder till min florist. Jag vill ha en rund, ganska tight bukett. Tycker om när blommarna är placerade lite grupperat, alltså inte så symeriskt. Gillar gerbera och krysantemum. Färgerna vi har är vitt, Kopparrött och orange. Några tips att ge mig?

  • Sara1991
    Pillan skrev 2013-05-14 23:58:15 följande:
    Hej! Jag letar efter bilder till min florist. Jag vill ha en rund, ganska tight bukett. Tycker om när blommarna är placerade lite grupperat, alltså inte så symeriskt. Gillar gerbera och krysantemum. Färgerna vi har är vitt, Kopparrött och orange. Några tips att ge mig?
    Hej :) Vad är de som du vill ha tips på ? låter som du har ganska klart för dig vilken form du vill ha oc även blommor och färger :)
  • söt nöt

    Ja, jag band ihop den själv kvällen innan. Jag blev nöjd med utseendet. :) det var många som berömde den på dagen.

  • Pillan

    Haha... Ja det kanske räcker bra att säga så till floristen. Jag tänkte att jag skulle leta upp några bilder att ha med mig men hittar inget bra när jag söker, kanske för att gerbera är en vanlig blomma. Kanske kan jag utöka sökningen med annan passande blomma för att få träff?

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)