Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Hej! Kanon att kunna fråga någon som kan blommor! Jag har 1 år på mig att planera men har alltid beslutsångest så lika bra att börja kolla direkt
Jag funderar på färgtema på buketten och är väldigt splittrad i vad jag vill, jag älskar de flesta färger. Jag har rött hår och vi funderar på att ha vigseln i en Bokskog på Våren/försommaren så färgerna måste passa in med det.
Jag är inne på något spretig dropp bukett med lite blandade blommor, ex rosor, liljor, orkidé m.m. funderar på att kombinera rött, orange, gult och vitt + lite grönt. Jag vill gärna ha flera färger och lite udda, lite som ängsbukett men mkt mer elegant. Om du förstår mig?
Mina främsta frågor är:
1. vilka färgkombinationer fungerar till mig?
2. Hur vet man vilka blommor man kan kombinera?
3, är det för svårt att göra en dropp bukett själv?
4. vi gifter oss i Maj troligen, vilka blommor finns att få tag på då?
Tillägg! Vi ska ha med en hund på ceremonin, en Tollare, och eftersom både hon och jag har ungefär samma hårfärg ville jag köra på röda/orange färger.
Lyckas vare sig med radbrytning, citat eller bifoga bilder via paddan :) men här är en länk på några varianter: norrlandsbloggen.wordpress.com/blommor/
Här hittade Jag :) där går de att beställa hem :) www.partyproductions.se/vas-martini-p-288-c-163.aspx
Hej!
Ungefär hur länge håller sig (vilda) liljekonvaljer i kylbox och sen kylskåp? Tanken är att mina föräldrar plockar innan de åker på en torsdag och sen kommer de med bil till oss, bröllopet är på lördag kväll. Är det ngt vi ska tänka på? Tips på antal grader? Kan det funka?
//fial8