• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

    ISO, vad är det som går fel med skräddaren? Nu blir jag nervös då jag har klänningen hängande hos sömmerskan och ska komma och måtta och få sydd samma vecka som bröllopet (höggravid).

    Kul med ny ordning i den anbars ganska enformiga bröllops ordningen! Hade vi inte gift oss i kyrkan hade det passat även mig bra.

    Betty84, att du handlar på panduro!! Hjälp!! Jag tycker dom är rena rånet oftast. Jag pysslar mycket både i bröllopssamanhang och annars och köper gärna saker på cchobby (finns nätbutik och butik i Torslanda, göteborg), in-ex (butik/nät) eller på panduro-outleten i Kungsbacka :).

    Igår satt jag och gjorde framsida till gästboken, helt klart nöjd. Synd att jag inte kan lägga upp bilder på detta dumma forumet.

    Vigselprogram har jag gjort klart på datorn men väntar med att printa tills vi haft möte med präst så allt kommer i rätt ordning osv. Vi har en tecknad bild på framsidan av inbjudningskorten och den har jag använt mig av i både vigselprogram och gästbok för att knyta påsen, bild finns att se tidigare i tråden.

  • iso
    meandmylove skrev 2014-05-01 18:09:34 följande:

    ISO, vad är det som går fel med skräddaren? Nu blir jag nervös då jag har klänningen hängande hos sömmerskan och ska komma och måtta och få sydd samma vecka som bröllopet (höggravid).

    Kul med ny ordning i den anbars ganska enformiga bröllops ordningen! Hade vi inte gift oss i kyrkan hade det passat även mig bra.

    Betty84, att du handlar på panduro!! Hjälp!! Jag tycker dom är rena rånet oftast. Jag pysslar mycket både i bröllopssamanhang och annars och köper gärna saker på cchobby (finns nätbutik och butik i Torslanda, göteborg), in-ex (butik/nät) eller på panduro-outleten i Kungsbacka :).

    Igår satt jag och gjorde framsida till gästboken, helt klart nöjd. Synd att jag inte kan lägga upp bilder på detta dumma forumet.

    Vigselprogram har jag gjort klart på datorn men väntar med att printa tills vi haft möte med präst så allt kommer i rätt ordning osv. Vi har en tecknad bild på framsidan av inbjudningskorten och den har jag använt mig av i både vigselprogram och gästbok för att knyta påsen, bild finns att se tidigare i tråden.


    Problemet med skräddaren har varit att de inte hållit vad de lovat. Den skulle vara klar för provning (jag köpte färdig klänning billigt och ville göra justeringar hos skräddare) efter 1 1/2 vecka. När 2 veckor gått ringde jag och då hade de inte ens börjat. De kom inte heller ihåg vilka ändringar det var jag beställt. Efter totalt fyra veckor då de iofs gjort viss sömnad ringde de och sa att de inte skulle hinna med den sista justeringen. Då så jag att de inte verkade så intresserade av det här uppdraget och att jag kanske borde gå nån annanstans. en uppfattning som de delade.

    Jag vill tillägga att jag inte varit bridezilla på något sätt utan haft ganska små justeringar som jag begärt och som de först sagt att de skulle fixa. håll er borta från cityskräddarna i gbg helt enkelt. 

    Vad gäller vigseln så har det alltid varit självklart för mig att gifta mig borgerligt och den blivande mannen hade inga invändningar. Däremot var det svårt att hitta ett sätt där det "vårt". Men nu känns det bra, och jag håller tummarna för vädret då vi hoppas kunna vara ute :)
  • widuse

    Kalejdoskop: tack för tipset!! Det fanns ju massor fint på e-bay. Men visst är det samma klänningar som man tex kan köpa på nätet fr china? Tycker jag sett en del av dem tidigare...

  • Caisa

    Är det någon av er som har filen för gästboksarken och skulle kunna skicka den till mig? Hade inte tänkt ha en men nu har jag ångrat mig... :)
    alexandra(at)bladeinc.be


    7 juni 2014
  • meandmylove

    ISO, jag förstår till 100%. Jag var inne hos skrädderiverkstaden på kungsgatan(?) Precis vid NK iallafall för att prata om ändringar för 2 tärnklänningar och min brudklänning. Hon var SUPEROTREVLIG och hade inte tid och var oförskämd så jag ville verkligen inte lämna där. Lämnade istället hos en brudklänning affär i Helsingborg där de har en bra sömmerska. Mycket dyrare men förhoppningsvis värt det, dom är ju trevliga rara och snälla iallafall.

    Attityden och första intrycket säger ofta mycket, något alla inom servicebranchen borde lära sig!!

  • iso
    meandmylove skrev 2014-05-01 22:05:52 följande:

    ISO, jag förstår till 100%. Jag var inne hos skrädderiverkstaden på kungsgatan(?) Precis vid NK iallafall för att prata om ändringar för 2 tärnklänningar och min brudklänning. Hon var SUPEROTREVLIG och hade inte tid och var oförskämd så jag ville verkligen inte lämna där. Lämnade istället hos en brudklänning affär i Helsingborg där de har en bra sömmerska. Mycket dyrare men förhoppningsvis värt det, dom är ju trevliga rara och snälla iallafall.

    Attityden och första intrycket säger ofta mycket, något alla inom servicebranchen borde lära sig!!


    Men OJ, Skrädderiverkstaden tänkte ju jag lämna till istället för cityskräddarna.. Om de är dåliga, vem ska jag då gå till?? Hur kan det va brist på bra skräddare i gbg? Jag ringde skrädderiverkstaden i veckan och då hade de någon där som skulle vara "expert" på brud- och balklänningar. 

    I brist på alternativ går jag nog dit och testar, det är så lite kvar nu. Egentligen bara ett band runt midjan som ska fixas. Men SUCK på detta med skräddare alltså.
  • Betty84
    meandmylove skrev 2014-05-01 18:09:34 följande:

    ISO, vad är det som går fel med skräddaren? Nu blir jag nervös då jag har klänningen hängande hos sömmerskan och ska komma och måtta och få sydd samma vecka som bröllopet (höggravid).

    Kul med ny ordning i den anbars ganska enformiga bröllops ordningen! Hade vi inte gift oss i kyrkan hade det passat även mig bra.

    Betty84, att du handlar på panduro!! Hjälp!! Jag tycker dom är rena rånet oftast. Jag pysslar mycket både i bröllopssamanhang och annars och köper gärna saker på cchobby (finns nätbutik och butik i Torslanda, göteborg), in-ex (butik/nät) eller på panduro-outleten i Kungsbacka :).

    Igår satt jag och gjorde framsida till gästboken, helt klart nöjd. Synd att jag inte kan lägga upp bilder på detta dumma forumet.

    Vigselprogram har jag gjort klart på datorn men väntar med att printa tills vi haft möte med präst så allt kommer i rätt ordning osv. Vi har en tecknad bild på framsidan av inbjudningskorten och den har jag använt mig av i både vigselprogram och gästbok för att knyta påsen, bild finns att se tidigare i tråden.


    Tack för tipset! Ja de är inte billiga, men jag har en i närheten (Frölunda Torg) så det blir att jag köper mkt där. Ska se om jag kan fjäska med mina tärnor och åka till Torslanda eller Kungsbacka om jag behöver något mer. Har själv inte tillgång till bil :(
  • Elena1

    iso och andra som söker skräddare i Gbg-området:

    Jag anlitade Louise Lingegård i Sävedalen för ändringssömnad av min brudklänning. Blev supernöjd och kan varmt rekommendera henne. Googla på Ateljé Louise så kommer hemsidan upp.

  • Kalejdoskop
    widuse skrev 2014-05-01 20:42:18 följande:

    Kalejdoskop: tack för tipset!! Det fanns ju massor fint på e-bay. Men visst är det samma klänningar som man tex kan köpa på nätet fr china? Tycker jag sett en del av dem tidigare...


    Så lite så! :) ja, det är ju kinaklänningar, därför är de mycket billigare också. Det gäller att hålla koll på säljarna bara, så de har bra betyg från sina köpare. När jag beställde min hade jag mailkontakt med min säljare och han/hon svarade alltid inom två timmar, och var villig att göra all ändringar jag bad om. Så än så länge känns det super! :)
  • Caisa
    Har beställt detta från Ebay nu... Film till 100 bilder (vi kommer att vara ca 40 personer så det borde räcka). Älskar Heisenberg-looken! Nu gäller det bara att fixa en gästbok... :)

    Hoppas att allt kommer fram i tid och i fint skick!

    7 juni 2014
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet