• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • 20110519
    Larssonmaria86 skrev 2013-10-20 21:33:41 följande:

    Har inte skrivit här på ett tag men är inne nästan varje dag och läser, kul att se att alla börjar komma långt i planeringen :)


     


    Igår var jag för första gången och provade bröllopsklänningar med mina tärnor men jag blev nästan lite besviken. Trodde att jag skulle få problem att bara kunna välja en klänning som jag vill ha men det var snarare tvärtom att jag hittade ingen klänning alls som jag kände att denna vill jag ha. Alla var fina och så men fick ingen wow-känsla..


    Ska ut i veckan igen med min mamma och se om jag hittar något då, det är ju ingen panik direkt men börjar redan känna stressen.. Hur går det med era klänningar? Har ni haldlat dem, vet hur dem ska se ut eller ni har inte tänkt på det än?


    Jag är klar, har köpt den klänningen som jag villle ha. Lite roligt hur det gick till, så berättar hur jag hittade min drömklänning. 

    Jag tog med mig min mor och min syster och for och provade klänningar i Piteå. Hade redan bestämt sen innan att jag skulle beställa min klänning på nätet från brudklanningar.nu/webshop/product_info.php&products_id=402 (exakt den hade jag valt också). Men mamma sa att vi kan ju åka och titta på utbudet iallafall. Så jag hade inga förhoppningar alls. Skulle bara följa med och kika så de blev glad. Men när jag började prova klänningar som de höll fram kände jag till slut. Denna klänning vill jag ha. Så här är det ju jag vill att den ska se ut. 

    När jag var mindre ritade jag min egen klänning hur jag ville den skulle se ut, hittade den lappen tidigare när flyttade med klänningen på,  så det blev mitt i prick. 

    Tur att jag lämnade klänningen hos mamma för annas skulle jag gå dit och fingra på den hela tiden.

    Bilder? 
  • 20110519

    I lördags frågade jag min syster om hon ville vara min tärna. Hon visste redan sen innan att vi planerade bröllop, hon är en av de få som vet om bröllopet. 10 stycken vet om att vi planerar bröllop. Men tillbaka till min syster, hon föll i tårar när jag frågade henne om hon ville ställa upp. Lika så mamma föll i tårar när hon såg syrrans reaktion. Så det var jätteroligt att se att hon blev så rörd och tagen av situationen.  

  • Js Fästmö
    20110519 skrev 2013-10-21 13:48:01 följande:
    Jag är klar, har köpt den klänningen som jag villle ha. Lite roligt hur det gick till, så berättar hur jag hittade min drömklänning.

    Jag tog med mig min mor och min syster och for och provade klänningar i Piteå. Hade redan bestämt sen innan att jag skulle beställa min klänning på nätet från brudklanningar.nu/webshop/product_info .php?cPath=1_27_63&products_id=402 (exakt den hade jag valt också). Men mamma sa att vi kan ju åka och titta på utbudet iallafall. Så jag hade inga förhoppningar alls. Skulle bara följa med och kika så de blev glad. Men när jag började prova klänningar som de höll fram kände jag till slut. Denna klänning vill jag ha. Så här är det ju jag vill att den ska se ut.

    När jag var mindre ritade jag min egen klänning hur jag ville den skulle se ut, hittade den lappen tidigare när flyttade med klänningen på, så det blev mitt i prick.

    Tur att jag lämnade klänningen hos mamma för annas skulle jag gå dit och fingra på den hela tiden.

    Bilder?
    Ja, lägg gärna upp bilder! :)
  • Js Fästmö
    20110519 skrev 2013-10-21 13:56:47 följande:
    I lördags frågade jag min syster om hon ville vara min tärna. Hon visste redan sen innan att vi planerade bröllop, hon är en av de få som vet om bröllopet. 10 stycken vet om att vi planerar bröllop. Men tillbaka till min syster, hon föll i tårar när jag frågade henne om hon ville ställa upp. Lika så mamma föll i tårar när hon såg syrrans reaktion. Så det var jätteroligt att se att hon blev så rörd och tagen av situationen.
    Åhhh! Det tror jag det, vad fint! :)
  • Oprekär
    20110519 skrev 2013-10-21 13:48:01 följande:
    Bilder? 
    20110519 skrev 2013-10-21 13:56:47 följande:
    I lördags frågade jag min syster om hon ville vara min tärna. Hon visste redan sen innan att vi planerade bröllop, hon är en av de få som vet om bröllopet. 10 stycken vet om att vi planerar bröllop. Men tillbaka till min syster, hon föll i tårar när jag frågade henne om hon ville ställa upp. Lika så mamma föll i tårar när hon såg syrrans reaktion. Så det var jätteroligt att se att hon blev så rörd och tagen av situationen.  
    Jaaa klart vi vill ha bilder!

    Åh vilken härlig reaktion, mina tärnor sa mest "Åh va kul! Men det visste jag väl att du skulle fråga", haha! 
  • LinaNordstrom

    Jag är också klar med klänningen, beställde från Kina

  • LinaNordstrom

    Var det någon fler som funderade på kuvertavgift här? Vi hade som första plan att ha det, men jag känner mig lite tveksam till om folk kommer fatta att dom inte ska ta med presenter? Att dom tycker det känns dumt att komma tomhänta?

  • Csve

    Hej på er!Idag har vi fixat brudgums och våra två marskalkers halva outfit! =)Kostymbrallor och väst är köpt!LinaNordstrom skrev 2013-10-21 18:55:54 följande:Var det någon fler som funderade på kuvertavgift här? Vi hade som första plan att ha det, men jag känner mig lite tveksam till om folk kommer fatta att dom inte ska ta med presenter? Att dom tycker det känns dumt att komma tomhänta?Vi komemr nog ta det, och kommer skriva på inbjudan att det är istället för presenter. Formulera det lite bra sådär.    

  • Csve

    Trött jag blir på att explorer inte klarar av radbrutning på BT. =(

    Hej på er!Idag har vi fixat brudgums och våra två marskalkers halva outfit! =)Kostymbrallor och väst är köpt!


    LinaNordstrom skrev 2013-10-21 18:55:54 följande:
    Var det någon fler som funderade på kuvertavgift här? Vi hade som första plan att ha det, men jag känner mig lite tveksam till om folk kommer fatta att dom inte ska ta med presenter? Att dom tycker det känns dumt att komma tomhänta?
    Vi kommer ha kuvertavgift, och formulera det på ett bra sätt i inbjudan att det är istället för presenter.
  • iQbee

    Har äntligen bestämt mig för klänning som ska sys upp =))) såå nervös och förväntansfull!:))
    Har varit på alla butiker i stockholm och allt är tubeklänningar i princip så jag hitta en sömmerska som kan sy upp den såsom jag vill ha den =))) har möte i mitten på november.. har någon annan av er sytt upp?? längtar tills den stora dagen =)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet