• Plättis

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • sha
    Anette86 skrev 2014-01-21 10:18:13 följande:
    Vi gifter oss 16 augusti och kommer skicka ut inbjudningskorten i februari. Vi har inte skickat några save the dates och vill att gästerna ska få inbjudan innan det är dags att lämna in semesterplanering vilket brukar vara i mars. Gott om tid med andra ord ;)
    Smart att tänka på att få ut dem innan semesterplaneringen!
    Vi har inte hellet skickat ut några std-kort så får också försöka få iväg dem i tid, kommer nog inte hinna innan mars dock:(
    Men för min släkt har vi redan förvarnat lite att det blir den 9e så jag hoppas de har det i åtanke när de planerar:)
  • Euphoriaa
    AnnaBanana82 skrev 2014-01-20 18:46:34 följande:
    Jag har jobbat på bageri en gång i tiden och minns att ägarna la på hemskt mycket så fort någon bara andades ordet bröllopstårta. Beställ vanliga prinsesstårtor i den färg du vill och nämn ingenting om bröllop, så kanske din kompis kan dekorera?
    Själv täkte jag skippa tårtan och göra cupcakes. Jag har pysslat ihop små vinplar som det står "I do" på med en spetsrosett som jag tänkte sätta ner i mina cupcakes, och sen vira in formen i spets. Det får bli vår bröllopstårta!
    Jo jag har sett att det varit prat i olika trådor om det är så att det läggs på när ordet bröllop kommer på tal.. 
    Men det skulle inte förvåna mig. 
    Jag hade den tanken om jag skulle köpa typ prinsesstårta, men lite av problemet är att jag vill gärna ha annan fyllning. Men ska kika runt lite vad man kan välja på. 
    Kanske beställa en "vanlig" tårta med t.ex hallonmousse och lite annat såklart :) sen se vad det kan landa på. 

    Jag hade också cupcakes som ett litet alternativ, men min M2B är inte överförtjust i den idén. 
    sha skrev 2014-01-20 21:53:22 följande:
    Jag hoppar också in här:)
    För bara ett par veckor sen bestämde jag och män fästman att vi kör på i sommar, så nu har vi bokat kyrka, lokal och cateringfirma.
    Den 9 augusti är det dags för oss!

    När tänker ni andra augustibrudar skicka ut era inbjudningskort?
    Eftersom vi började planera alldeles nyss är vi inte helt på det klara med gästlistan, men man vill ju inte vänta för länge med att skicka ut iom att folk ganska ofta är upptagna med annat under sommarmånaderna!
    Vi har skickat ut Save The Date korten, eller vi skickade faktiskt det genom nät och mobil. 
    Jag gjorde ett i PS och skickade ut, gillade först inte idén, men fick bli så :) 
    Sen kommer vi skicka ut inbjudningskorten i maj innan alla hinner gå på semester. 
    Eller man kanske ska skicka dom tidigare, som du säger att man planerar man ju semester runt mars. 
    AnnaBanana82 skrev 2014-01-20 18:49:10 följande:
    jag har köpt allt mitt pyssel från PY Hobby, www.pyhobby.se/ Dom har billiga pysselgrejer och superbra service! Malade dem en fråga och fick svar samma dag!
    Tack för tips :) 
  • Beccanli

    sha skrev 2014-01-21 10:27:01 följande: Beccanli skrev 2014-01-20 22:14:05 följande: Vi ska beställa inbjudningskorten nästa helg tänkte vi.sen skickar vi ut dem i mars.kanske lite tidigt men hellre det än för sent.;) Ja jag känner också hellre för tidigt än för sent;) Vi träffade min kusin häromdagen och pratade lite om bröllopet, och då hade de redan fått std-kort om ett annat bröllop på samma dag. Så är nog bra att vara ute i god tid!Ska ni beställa någonstans på nätet? Jag tänkte gjort det först men nu har en kompis erbjudit sig att designa våra, jippiie! Hur många gäster ska ni ha?Oj då är det nog bra att ni är tidiga så din kusin inte bokar det andra bröllopet:)Ja vi ska beställa från optimalprint,har sett en design vi vill ha,svart/vitt i kvadratformat.:)Vi ska bjuda 53 personer.Åh va snällt av din kompis att göra era kort,va roligt:).Hur många bjuder ni in?        

  • Beccanli

    varför blir det bara en enda röra när jag citerar någon och sen skriver..?..jobbigt att läsa sånt ju.:P

  • sha
    Beccanli skrev 2014-01-21 11:48:02 följande:
    varför blir det bara en enda röra när jag citerar någon och sen skriver..?..jobbigt att läsa sånt ju.:P
    Haha ja lite jobbigt var det att läsa:) Konstigt att det blev så! Skönt att ha hittat en fin design! Ja jättesnällt av henne:) Hon ska vara min tärna och sa att hon bara tycker det är roligt att sitta och designa framför datorn! Vi är inte ritkigt klara med gästlistan, men är uppe i nästan 100 gäster. Jag tycker vi har dragit en ganska snäv gräns för vännerna så jag förstår inte hur det kunde bli så många, haha! Men vi ska bjuda både mina och min fästmans kusiner, mostrar, fastrar osv så då blev det så många...

    Har du bestämt klänning än?
  • Beccanli

    Sha:oj så många gäster..;).vi bjuder familjen,släkten och vännerna.Ska börja kika klänning snart,har ca 5 kg som ska bort innan(var i thailand i december i 3 v)haha..så det är sem kilon.;)..Har kikat lite på nätet så jag vet ungefär vad jag vill ha.Tubmodell med snörliv i ryggen.:).ingen superbakelse men inte nån rak modell heller:)..du då??..:)     

  • sha
    Beccanli skrev 2014-01-21 14:46:14 följande:
    Sha:oj så många gäster..;).vi bjuder familjen,släkten och vännerna.Ska börja kika klänning snart,har ca 5 kg som ska bort innan(var i thailand i december i 3 v)haha..så det är sem kilon.;)..Har kikat lite på nätet så jag vet ungefär vad jag vill ha.Tubmodell med snörliv i ryggen.:).ingen superbakelse men inte nån rak modell heller:)..du då??..:)     
    Haha jag vet det blev ganska många. Men vi vet inte vilka på listan vi skulle kunna tänka oss att ta bort så det får bli så!
    Gött att ha haft en så lång semester:) Men förstår om du vill vänta med klänning tills du är nöjd med kroppen!
    Jag har inte börjat kika än och vet inte riktigt vad jag vill ha heller, hehe! Först tänkte jag också tubmodell, men sen läste jag någonstans att det är osmidigt om man vill kunna vara drottning på dansgolvet efter middagen så då tänkte jag nog om. Men det blir nog något ganska enkelt fast det får ändå gärna sticka ut lite... Vi får väl se vad jag hittar, just nu känner jag mig ganska öppen för förslag! Den ska dock vara enfärgad, vit eller ivory.
  • Beccanli

    Sha:nej är det svårt att ta bort folk från gästlistan så får man väl köra på allihopa.:)Ja det var skönt att ha sem:)hade bara 1 vecka i somras så det var välbehövligt.sjukt att komma ifrån vintern också,blir 4de vintern vi drar till solen..att rekommenderas:)Hmm,tror du inte det funkar med tubmodell om man ska dansa??har jag inte ens tänkt på men det funkar bra me tubtoppar på mig så borde funka med klänning också..blir spännande att börja prova snart:)Ska också ha enfärgad,gärna med lite pärlor på      

  • MariaG

    Vi skickade ut våra save the date så jag hoppas alla har bokat in de. Så tanken är nog inbjudningar under maj för att ska ju ha klart att de får komma. 😄 Så inbjudningarna är den stora frågan vart man ska hitta, letat runt men hittar inte de perfekta så misstänker de blir att köpa bas men sen göra den egna stilen på dem. Känns som jag glömt saker när jag tänker på vad som är kvar och vad vi gjort. Men de är ju ändå ca 200 dagar kvar till vår stora dag (9/8).

  • sha
    Beccanli skrev 2014-01-21 22:06:30 följande:
    Sha:nej är det svårt att ta bort folk från gästlistan så får man väl köra på allihopa.:)Ja det var skönt att ha sem:)hade bara 1 vecka i somras så det var välbehövligt.sjukt att komma ifrån vintern också,blir 4de vintern vi drar till solen..att rekommenderas:)Hmm,tror du inte det funkar med tubmodell om man ska dansa??har jag inte ens tänkt på men det funkar bra me tubtoppar på mig så borde funka med klänning också..blir spännande att börja prova snart:)Ska också ha enfärgad,gärna med lite pärlor på      
    Jag är extremt flygrädd och älskar julen och svensk sommar, så har aldrig kommit mig för att åka på solsemester över jul & nyår. Skulle dock kunna tänka mig att åka och vara iväg över nyår förstås...

    Jo om man är van vid tubmodell funkar det säkert, men jag tycker generellt att tubmodell sitter sämre än med någon form av axelband. Tycker ofta man ser tjejer gå och dra i tubtoppen om de har det på sig (när man kollar på skolbal osv). Och av egen erfarenhet vet jag att det blir så på mig med, bröstflashade på dansgolvet på balen. haha!

    Jag har bokat in den 5e april med mina tärnor, då ska vi gå och prova klänning. Om jag kan hålla mig tills dess;) Lääängtar!
Svar på tråden Augusti 2014!