• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Utvandrare

    Grattis alla ni som hunnit gifta er! Och åååå vad vackra ni är!!!

    Här håller vi på med slutförberedelserna inför söndagens bröllop. Igår träffade vi prästen, kantorn och hovmästaren. Allting känns ännu bättre än vi vågat hoppas. :)

  • haps

    Imorgon är det dags för oss med!
    Känner mig konstigt nog inte speciellt stressad. Läget är hyfsat under kontroll tror jag :)

    Var och hämtade blommorna och tårtan idag. Blommorna är jag jättenöjd med, fick en fin bukett för 300:-. Tårtan däremot är jag mindre nöjd med, den är inte alls så fin som jag hade tänkt mig. Väldigt besviken på den faktiskt :( Inte mycket att göra åt, får helt enkelt hoppas på att den är supergod så väger det upp för utseendet på den.

    Nu  håller jag på och packar väskan som vi ska ha med oss till hotellet efter middagen imorgonkväll :) I övrigt är allt typ klart tror jag.... :)

  • Utvandrare

    Nu är vi också gifta! Vi hade världens underbaraste dag. Allting gick smidigt och enkelt, varenda människa vi kom i kontakt med, från prästen och servicepersonalen till gästerna och främlingar på stan var fantastiska. Efter festen gick vi till Lydmars terass för en avslutningsdrink med nära vänner. Det var en jätteläcker upplevelse att "gå ut" i brudklänning. ;)

    Här är några suddiga mobilbilder från dagen:

    Brudnäbben blev väckt precis innan, så i stället för att syskonen gick in gulligt ihop hängde hon som en blingad trasdocka i pappas famn, men det var alldeles perfekt ändå. :)

  • Kalejdoskop

    Tre dagar kvar här! Vi är uppe i norrland och förberedelserna är i full gång, allt känns så overkligt! Kommer nog inte fatta förrän vi sagt ja. Idag kommer vigselförrättaren hit, även fotografen och så ska all mat inhandlas. Spännande! Någon mer som gifter sig på lördag? Hur går det för er?

  • Kakbakaren
    Kalejdoskop skrev 2014-07-23 07:07:15 följande:

    Tre dagar kvar här! Vi är uppe i norrland och förberedelserna är i full gång, allt känns så overkligt! Kommer nog inte fatta förrän vi sagt ja. Idag kommer vigselförrättaren hit, även fotografen och så ska all mat inhandlas. Spännande! Någon mer som gifter sig på lördag? Hur går det för er?


    Vi gifter oss också på lördag och jag bakar tårtor för fullt samt kollar väderprognosen konstant ;) Åtminstone visar prognosen soligt och fint så får verkligen hoppas att det håller i sig! :) Känns mycket overkligt här också. Dialog som ägde rum i vårat kök:

    Jag: "Se hur mycket marsipan jag har handlat!"
    Blivande: "Jaa jag funderade på vem som ska ha fest, sedan kom jag på att det är vi."
    Och lite så känns det nog ;)

    I övrigt börjar allt bli klart, bara att köra alla saker till restaurangen på fredag kväll och få tårtorna klara :)
  • Kalejdoskop
    Kakbakaren skrev 2014-07-23 13:13:42 följande:

    Vi gifter oss också på lördag och jag bakar tårtor för fullt samt kollar väderprognosen konstant ;) Åtminstone visar prognosen soligt och fint så får verkligen hoppas att det håller i sig! :) Känns mycket overkligt här också. Dialog som ägde rum i vårat kök:

    Jag: "Se hur mycket marsipan jag har handlat!"

    Blivande: "Jaa jag funderade på vem som ska ha fest, sedan kom jag på att det är vi."

    Och lite så känns det nog ;)

    I övrigt börjar allt bli klart, bara att köra alla saker till restaurangen på fredag kväll och få tårtorna klara :)


    Haha, då är vi inte ensamma hör jag :) jag ska börja baka tårtorna imorgon, får hoppas dom blir bra! Vad skönt med fint väder! Här ska det vara 26 grader och strålande sol, så varmt blir det, men man ska nog inte klaga ;)

    Vigselförrättaren var trevlig, papper är överlämnade, så nu är det viktigaste avklarat. Hoppas allt går bra för er!
  • Kakbakaren
    Kalejdoskop skrev 2014-07-23 15:39:41 följande:
    Haha, då är vi inte ensamma hör jag :) jag ska börja baka tårtorna imorgon, får hoppas dom blir bra! Vad skönt med fint väder! Här ska det vara 26 grader och strålande sol, så varmt blir det, men man ska nog inte klaga ;)

    Vigselförrättaren var trevlig, papper är överlämnade, så nu är det viktigaste avklarat. Hoppas allt går bra för er!
    Vad trevligt att vädret verkar bli bra hos er också :D

    Lycka till med tårtbakandet och allt annat och hoppas att ni får en underbar dag! :)
  • Malin91

    Nu har vi varit gifta i en vecka, och har hunnit spendera en vecka utomlands också. Blev en helt underbar dag, och jag är så himla nöjd med allt. Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att det är en av de bästa dagarna i mitt liv. Har fått lite smakprov från fotografen, så låter några få av alla bilder som togs den dagen tala istället :)

  • teres77

    Nu är jag äntligen fru! Det var en magisk dag från start till slut! 

    Här kommer lite bilder från fotografen och några gäster...

    Smakprov från fotografen



    Och några gästbilder...


    Innan vi klippte av underkjolen som stack fram... 


    Det var 30 grader varmt så jag var extremt lycklig över att jag köpte två klänningar!! 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?