• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Blivande frugann
    Julibrud2014 skrev 2014-03-19 19:32:46 följande:

    Hej igen!

    Vi har i alla fall skickat ut inbjudningarna och dessutom fått reaktioner på dessa som vi inte kanske riktigt har väntat oss. De flesta är ju förståss glada. Däremot har en släkting krävt att vi ska bjuda hans sons flickvän. När vi spikade gästlistan i höstas var de inte ännu officiella med att de var ihop (vi hade ingen aning om att han hade flickvän alltså) Vi har väldigt tight med plats på lokalen och bestämde att kravet för att bli bjuden var att man var sambo eller väldigt långt förhållande i alla fall. Känns jätte konstigt att behvöa bjuda någon som varken jag eller min sambo ens vet vad heter.

    I vanliga fall hade jag helt bortsett från detta men i och med att släktingen har en central del i bröllopet så känns det som att vi inte har något val. Blev lätt frustrerad över situationen.


    Hej, känner ingen det där! Vi har inte skickat ut inbjudningarna men Save-the-date-korten. Därefter har en förlovat sig, vi har inte träffat tjejen men vi kan ju inte bjuda henne.
    En annan verkade tro att det var han +1 som var bjuden, trots att han inte har något sällskap (vad vi vet) och det bara står hans namn på kuvertet! 
    Känner lite ångest när vi skall skicka ut inbjudningarna. Hur får vi honom att förstå att inbjudan är personlig, till honom?
  • Lindatamminen

    hej! jag hade varit ärlig och sagt det rakt ut om han frågar:)  det är ju er dag och känner ´ni inte personen och vill inte att denna kommer på er dag så får ju den gästen respektera detta.

       

  • Kakbakaren
    Pia88 skrev 2014-03-23 11:43:25 följande:

    Idag fick vi klart inbjudningarna =) klipp och klistra avkl

    arat.. skrivit på alla kuvert och plockat in alla inbjudningar och info kort =) nu saknas endast 1 frimärke ;)

    Tavlan jag sytt =)


    Vilken fin tavla! :) Jag har själv funderat på att brodera något liknande, borde väl gå in till handarbetsaffären och se vad de har :)
  • Blivande frugann
    Lindatamminen skrev 2014-03-24 11:23:36 följande:

    hej! jag hade varit ärlig och sagt det rakt ut om han frågar:)  det är ju er dag och känner ´ni inte personen och vill inte att denna kommer på er dag så får ju den gästen respektera detta.

       


    Om frågan hade kommit hade vi tagit upp det. Men det verkade då som om det var självklart, för honom. Så vi får försöka smyga in lite fint att inbjudningarna är personliga. 
  • Lexieli
    Lihoo skrev 2014-03-17 21:47:40 följande:

    Ja det var lite tyst

    Vi struntade i hotellnatt. Men det är ju ett jätte bra uppdrag åt brudtärna. 

    Hos mig har det rasslat på. Ser på min lista att det inte är så mycket kvar. Har införskaffat detta från Etsy (verkar inte som bilderna vill laddas upp?)

    Denna som gästbok + stämpeldynor:

    www.etsy.com/se-en/listing/165451556/thumbprint-guest-book-tree-wedding-tree

     

    Caketopper: 

    www.etsy.com/se-en/listing/99286523/25-inches-customise-wedding-cake-topperref=sr_gallery_1&ga_search_query=2.5+inches+Customise+Wedding+Cake+Topper+with+Heart+Message&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

    Brudtärneklänningar i färgen druva (mörklila):

    www.lightinthebox.com/sv/ARDARE---Cocktail-av-Chiffon-och-Elastisk-Vavd-Satang_p204266.html 

    Beställt vigsel ring från Schalins modell Rhen med 5st 0,03ct på varje sida om en 0.15ct mittensten

    Håller mina tummar och tår om att den är lika bra som jag föreställt mig.

    Imorn blir det möte om blommorna och fått prisförslag på bröllopstårta på 35-40kr/biten så det rullar på. Men det är roligt !! Hoppas det går bra för er andra!


    Såg bilden på din ring i ringtråden! Superfin! Jag beställde en liknande förra veckan, dock bara med sex små stenar. Skenan i vitt guld och fattningen kring mitttstenen i rött guld. Var din helt i vitguld? Det var lite svårt att se.
  • Lihoo
    Lexieli skrev 2014-03-24 20:02:25 följande:

    Såg bilden på din ring i ringtråden! Superfin! Jag beställde en liknande förra veckan, dock bara med sex små stenar. Skenan i vitt guld och fattningen kring mitttstenen i rött guld. Var din helt i vitguld? Det var lite svårt att se.


    Jag såg på din blogg att jag också provat den ringen men fastnade mer för denna. Den känns mer ring för pengarna (säger jag utan att kunna särskilt mycket ) . Du har bra smak

    Den ring jag hade som utgångs var www.guldfynd.se/article/diamantring_i_18k_guld_0434258 men när jag jämför i efterhand känns det som ett rätt val.

    Min skena och fattning är helt i vitguld
  • Lihoo
    Palleh90 skrev 2014-03-23 08:57:40 följande:

    Ni som gjort såna fingeravtrycksträd - var köper ni den färgen? Vad är det för färg? Man vill ju inte att det ska bli för kletigt. Hade också tänkt göra sånt träd - himla fin idé!


    Jag beställde från etsy, min nya favorit sida sökte på thumbprint och ink som inte ska ka

    kladda, men ska säkra med våtservetter om det behövs.

    Lycka till med blommorna!
  • Carolinekahlstrom

    Hej! Vi gifter oss 26 juli och skickade inbjudningarna igår! När tänker ni fixa med hindersprövningen? Det är ju i tidigaste laget just nu, men typ nästa månad? Känns skönt att ha det gjort, men samtidigt så vill man ju inte slarva bort papperen ;) man vet ju aldrig.

  • fruLjunggren
    Carolinekahlstrom skrev 2014-03-25 15:17:30 följande:

    Hej! Vi gifter oss 26 juli och skickade inbjudningarna igår! När tänker ni fixa med hindersprövningen? Det är ju i tidigaste laget just nu, men typ nästa månad? Känns skönt att ha det gjort, men samtidigt så vill man ju inte slarva bort papperen ;) man vet ju aldrig.


    Oj,vi gifter oss samma datum och jag har inte ens börjat med våra inbjudningskort :p Tänkte skicka ut dom om 2 månader typ. Nu blev jag stressad haha.
    Hindersprövningen är ju bara giltig i 4 månader så lite till bör du nog vänta :) 
  • Utvandrare
    fruLjunggren skrev 2014-03-25 15:36:41 följande:
    Oj,vi gifter oss samma datum och jag har inte ens börjat med våra inbjudningskort :p Tänkte skicka ut dom om 2 månader typ. Nu blev jag stressad haha.
    Hindersprövningen är ju bara giltig i 4 månader så lite till bör du nog vänta :) 
    Vad skönt att vi inte är de enda som inte skickat inbjudningskorten än! Det känns annars som att jag är lååångt efter alla er andra julibrudar i planeringen. :)

    Nu är i alla fall klänningen beställd och ringarna ligger i kassaskåpet. I värsta fall får vi väl improvisera resten. ;)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?