• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Bamsemums

    Och vad roligt att det är fler som hittar hit! Så kan vi följa varandra :)

  • swdnchick

    Vi har också en budget på 50 000- 75 000. Men innan vi vet vad maten kommer kosta är det ju väldigt svårt att få en uppfattning om vi kommer hålla oss inom det. Jag har tänkt köpa en billigare klänning (~5 000) och hellre lägga mer på ringen (~17 000). Min m2b ska köpa en riktigt snygg kostym (inte dressman) istället för att hyra en typisk brudgums jaquet eller frockcoat, han skulle ändå känna sig lite utspökad i en sådan. Och en snygg kostym har man alltid användning av. Om vi kan lägga 5 000 kr på en klänning till mig kan vi lägga detsamma på kostym till honom.

    Min blivande har inte berättat för sina föräldrar att vi gifter oss Göteborg. Vi träffades på Chalmers och han har bott här snart 8 år, men han kommer från södra Norrland. Vi hade pratat om att eventuellt gifta oss i hans hemstad, men det skulle inte funka att planera en fest 60 mil från där vi bor. Jag hoppas att han berättar innan save-the-date korten skickas ut iaf. Men jag tycker inte att det är jag som ska berätta det. Vad tycker ni?

  • HubbaBubba

    Vi gifter oss 5e juli 2014 Skrattande


    Vi har bestämt kyrka, dock inte bokat den än då vi inte får göra det förns början på juli i år. Vi har gjort en budget och anlitat en bröllopskoordinator som kommer hjälpa oss så vi inte går över den Glad Har köpt save the date kort, men inte riktigt bestämt när vi ska skicka dom. Tror någon gång i sommar. Gjort en gästlista. Köpt brudklänning x2. En vigselklänning från Milagro här i sthlm för 6000kr (ord.pris 19.900kr) samt en kinaklänning för ca 2000kr. Bestämt färgtema. Köpt väst till sambon samt 2 kravatter i samma tyg till marsalkerna. Köpt klänning och skor till ena tärnan, väntar på mått från min andra så jag kan beställa till henne också. Köpt 2 par skor till mig. Köpt örhängen samt manchettknappar i samma serie, till mig och sambon. Bestämt hur tårtan ska se ut. Vi ska ha buffé med massa kött, helst grillat. Vi ska ha godisbuffé.
    Tror det är allt just nu Glad
    Bifogar även vårt nyaste inspirationskollage Glad

  • swdnchick

    Oj jösses HubbaBubba!! Jag blir stressad när jag ser hur mycket du fixat!

    Jag håller på att gå ner i vikt så jag kan inte köpa klänning ännu, eller jag vill inte köpa ännu. Jag vill kunna titta tillbaka på bröllopsfotografierna och känna att jag är vacker och inte tycka att jag borde gått ner något extra kilo.

    Vi kanske också ska leta efter inspirationsbilder, det verkar vara ett bra sätt att organisera alla tankar kring dekorationer mm.

  • jimmyojennifer

    Hej juli 2014 brudar.


    Förra året var det jag som satt och skrev i juli 2013 trådar. Bröllopet kändes så långt bort och swisch sa det så hade ett helt år gått.


    Jag vill inte stressa er på något sätt, 1 år är lång tid och planeringen är rolig. Men jag har gått med tankarna "Äh det är ju långt kvar" och helt plötsligt var det inte så långt kvar.
    Man hinner ändra sig många gånger om, men det är bra att ha en rödtråd att följa genom hela planeringen.


    Med lite drygt 3 månader kvar till vårt bröllop så säger jag med facit i hand att jag hade nog velat lägga mer tid än vad jag gjort senaste året på planeringen.
    Om ni har tänkt att tex plocka blommor är en bra grej att ta en sväng i de svenska skogarna nu i juli och se vad den sommarmånaden har att bjuda på. Tackar min lyckliga stjärna att min kära mor tänkte på det i sommras.


    Ha ett hum om budget och försök hålla den i mångt och mycket. Bli medlem på tex myheart.se så ni får deras nyhetsbrev, dom har ofta rabatter på saker.
    Bestäm en månad då ni ska nå ideal vikten och arbeta er dit långsamt beställ sedan kläderna. Jag har en träningstokig karl så vi har fått skjuta upp köpet av hans kostym många gånger i takt med att musklerna ökar, vilket iförsig är trevligt, men lite smått omständigt när man ska köpa en kostym till bästa pris.


    Pussel är inte för alla, det finns sidor som gör helt otroliga kort till inte en allt för dyr kostnad. Vi beställde både festprogram, tackkort och inbjudningskort via kortdesign.se och vi är jätte nöjda.
    Ett festprogram behöver inte vara allt för avancerat, det ska vara kul att göra det. Så fort ni börjar klia er i pannan lägg det åt sidan en stund så det inte blir motigt.


    Vissa stunder kan bröllopet kännas så ofantligt långt bort så man nästan längtar ihjäl sig, men glöm inte att ha roligt under planeringens gång. Vi har nästan planerat färdigt nu och jag saknar det lite redan.


    Utan att någon frågat hoppade jag in här och bjöd lite på det jag känt under det gågna året. Hoppas ni tar det på rätt sätt.
    Och ha nu superkul med er planering det närmaste året!


     


    Kram Jennifer


     

  • swdnchick

    TACK Jennifer!! Va omtänksamt av dig att dela med dig av dina tankar. Vi har faktiskt redan pratat om att gå ut och se vilka blommor som växer på ängarna i juli i år. Men det är ju ett väldigt bra tips. :) Du är välkommen hit när du vill för att dela med dig av din erfarenhet. :)

  • HubbaBubba
    swdnchick skrev 2013-04-03 13:32:48 följande:
    Oj jösses HubbaBubba!! Jag blir stressad när jag ser hur mycket du fixat!

    Jag håller på att gå ner i vikt så jag kan inte köpa klänning ännu, eller jag vill inte köpa ännu. Jag vill kunna titta tillbaka på bröllopsfotografierna och känna att jag är vacker och inte tycka att jag borde gått ner något extra kilo.

    Vi kanske också ska leta efter inspirationsbilder, det verkar vara ett bra sätt att organisera alla tankar kring dekorationer mm.
    Äsch det behöver du inte bli. Är bara jag som är väldigt intresserad av bröllop i sig, så jag tittar runt flera timmar per dag på internet och letar saker/inspiration Tungan ute

    Jag förstår, jag har lite problem med vikten åt andra hållet istället (55 kg till 172cm just nu, var dock nere på ca 50 kg innan jag blev gravid med min son, som nu är 7 månader) så jag har köpt lite vikter och en träningsmatta och ska träna för att få mer muskler och må bättre Glad

    Ja gör det Glad
  • Bamsemums

    swdnchick - Jag kommer också köpa en billigare klänning, men jag ska prova ute i butikerna för att veta vad jag vill ha och sen beställer jag på internet. Det där med finare kostym var ett bra tips! Jag tycker brudgummens klädsel är rätt svårt! Vi kommer att ha vigeln i min hemstad, 35 mil från där vi kommer att bo. Det är inte lika långt som 60 mil iaf :) Dock har jag haft drömmen att gifta mig 15 mil från min hemort, men det kommer bli jätte krångligt så vi hoppar över det!
    Jag tycker att det är upp till din m2b att berätta för sina föräldrar om bröllopet. Det är inte ditt ansvar :) Men karlarna kan ju vara lite sega på vissa punkter!

    Hubbabubba - Jävlar vad mycket du har hunnit med! Men känner sig lite efter ;)

    Jennifer - Tack för dina tankar, det var verkligen snällt! Du är välkommen här :) 

  • Bamsemums

    Jag och min m2b har diskuterat maten, den drar iväg rejält. Vi har tänkt och ändrat lite och nu har vi kommit fram till ett billigare alternativ! Förrätt och varmrätt för bara 200kr/pers (då har vi lagt på några kronor extra också) ist för 320kr/pers. Det är lite skillnad på 20800 kronor för maten och 13000 kronor som vi är nere i nu :) Perfekt! 

  • HubbaBubba
    Bamsemums skrev 2013-04-03 18:32:38 följande:
    Hubbabubba - Jävlar vad mycket du har hunnit med! Men känner sig lite efter ;)
    Äsch. Du hinner ikapp, långt kvar Flört
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?