Pia88 skrev 2013-05-06 11:17:34 följande:
Ursäkta bombningen nu mitt i allt..
Fick ett stort bakslag precis... Lokal nr 3 som ja skrev om tidigare har den "fina" hyran av 700€ fredag ca kl 17 till söndag kl 11....
Inte vad jag hoppast på..
Nå, frågade av en restaurang idag.. Ungefär samma läge.. Sandstrand och utsikt över en insjö.. Är ju allmän plats men där skulle allt finnas färdigt.. Mat, personal och lokal.. Samt att de har A-rättigheter... Så nu hoppas vi på jokern i leken...
Usch.. Känns inte alls bra att få veta priset på nr 3...
700 euro? ca 7000:- alltså? Vad ingår i det priset?
Lokalen vi så gärna velat ha och totalt kärat ned oss i fick vi offert på i förra veckan... 30 000:-
Då ingår bord och stolar samt värdinnan som måste vara på plats alla de timmar vi hyr lokalen. Priset gäller från kl. 10.00 samma dag till 03.00 på natten. Inte riktigt vad vi hoppats på. Vi hade nog tänkt oss en lokalhyra på ca 15-20 000:-, med städning inräknad. Men icke. Så nu har vi lite huvudbry om hur vi ska göra. Vi har kollat två lokaler, båda hamnar på ungefär samma pris, dock skiljer det sig vad som ingår i priset, och givetvis hur lokalerna är och ser ut.
Så, ja... Jag har väl tappat lite gnistan för tillfället. Iofs gör sig rygghe*vetet påmint extra mycket sedan någon vecka tillbaka, vilket ju också drar ner mig ganska rejält, samt att f-kassan håller på och strular. Men, imorgon ska jag till en ryggkirurg och hoppas på att det mötet ger något vettigt, så jag vet när jag kan börja arbeta igen och då kanske gnistan kommer tillbaka.
Ett år och ca 2 månader kvar. Hur långt har ni kommit tjejer?