• Akjson

    Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?

    Jag och sambon är rätt dåliga på att dansa och jag har nog hellre en tryckare än vals. Hur har ni tänkt och vilken låt har ni valt?

  • Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?
  • BrideToBe 84

    Vi tänkte ha en brudvals till Nothing Else Matters med Metallica och sen efter det drar själva dansen igång vi har hyrt in en show artist som kommer att spela låtar hela kvällen fram till kl 2 på natten.


    Vi är inte heller några talanger vad gäller vals, vi tänkte ta en kurs hos svärmor. ;)

  • AgnesB

    Jag tror vi kör tryckare till Toussaint McCall- I'll do it for you. En SJUKT smörig sång som är jättefin och passar superbra för oss för att vi kommer att tala för varandra om vad det vill säga att dela på livet, och han sjunger om det så vi får en fin röd tråd. 

  • AgnesB

    + att flera av våra kompisar är DJs och ett gäng av det spelar iblant på en soul-klubb så vi kommer att ha mycket soul på festen. 

  • Jessica B

    Vi är inga vals-dansare heller.. Vi har valt Utan dina andetag med Kent. Sedan kör en DJ igång som enbart kör vinyl. Kommer bli så grymt! Längtar!

  • fiskin

    Tror vi kommer köra vals till "Take this Waltz" med Leonard Cohen - ev den svenska versionen. En trubadur/showartist kommer spela live. Ev kommer vi kanske avsluta med en "knorr". Ska nu få hjälp av danslärare =)

  • fiskin
    Akjson - varför inte överraska och köra vals. Utmana er själva och få hjälp nånstans just för detta speciella tillfälle? Vi ska göra det (dock bara jag som är dålig på att dansa och "följa"), men det är en sak jag gärna vill lära mig - vals =)
  • kitkät
    Jessica B skrev 2013-03-04 14:10:30 följande:
    Vi är inga vals-dansare heller.. Vi har valt Utan dina andetag med Kent. Sedan kör en DJ igång som enbart kör vinyl. Kommer bli så grymt! Längtar!
    Vi funderar också på att dansa till Utan dina andetag, eftersom jag är ett stort Kent-fan och just den låten har en speciell betydelse för oss. Men jag tänker att låten går ju igång lite mot slutet... Så jag blir osäker om den gör sig bra som tryckarlåt. Har ni tänkt något på det? 

    Vi kanske helt enkelt får provdansa till den hemma och känna efter, haha. 
  • 20 juli 2013

    Vi ar inte heller nagra valsmanniskor sa kor forsta dansen till John Legends "Stay with you" som vi bada alskar!

  • Jessica B
    kitkät skrev 2013-03-04 14:28:15 följande:
    Vi funderar också på att dansa till Utan dina andetag, eftersom jag är ett stort Kent-fan och just den låten har en speciell betydelse för oss. Men jag tänker att låten går ju igång lite mot slutet... Så jag blir osäker om den gör sig bra som tryckarlåt. Har ni tänkt något på det? 

    Vi kanske helt enkelt får provdansa till den hemma och känna efter, haha. 

    Har jag inte tänkt på.... Hahaha, ja, vi får nog provdansa den hemma! Skrattande 

  • kitkät
    Jessica B skrev 2013-03-04 14:36:43 följande:

    Har jag inte tänkt på.... Hahaha, ja, vi får nog provdansa den hemma! Skrattande 


    Haha, du får gärna berätta vad ni kommit fram till när ni provdansat! :) 

    Annars kanske man kan dansa till Caroline Wallin Perez version av Utan dina andetag, den är ju lugn genom hela låten. Men jag vill ju gärna ha orginalversionen. 
Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?