• Anonym (ekonomen)

    Vad kommer ert bröllop kosta/kostade (exkl smekmånad)?

  • Svar på tråden Vad kommer ert bröllop kosta/kostade (exkl smekmånad)?
  • Millan77

    Vi åker ju iväg o gifter oss. så vi har bröllopsresan i bröllopet eller tvärtom.


    Men om man beställde resan UTAN bröllop kostade den bara 2 kr mindre.


    Vårt bröllop kostar allstå 1kr/person.


    resan 51002kr


    Klänning 1500kr


    Kostym 3600kr ( tror jag det var)


    Mina skor 50kr (super rea)


    Nya underkläder ca 300kt (rea)


    Mannens skor e inte inköpta än, (vi har en vecka på oss nu)

  • SandraElisabet

    Vi har inte bokat något och vi förlovade oss nyss, men när jag har räknat på det blir det runt totalt 200 000kr...
    Men det är med ALLT!! Vi bor i Göteborg och vill förmodligen ha en serverad 3 rätters middag i en vacker lokal för ca 60 gäster.

    Smekmånad: 50 000
    Vigselring (brudens): 30 000
    Fest med 3 rätters, tårta, musik, godis, favors etc: ca 72 000
    Blommor och dekorationer: 3 000
    Brudens förberedelser och kläder: ca 25 000
    Brudgummens förberedelser och kläder: 7 500
    Hotellövernattning, transport: 5 000
    Fotograf: ca 10 000 eller mer
    Presenter till inblandade: 2 000
    Inbjudningar, porto, tackkort etc: ca 3 300

    Jag har räknat högt på de flesta poster. Jag är händig så kommer förmodligen göra mycket själv, köpa på etsy/ebay etc, funderar även på att sy klänningen själv. :) Så i budgeten har jag verkligen räknat i överkant för att inte få obehagliga överaskningar! Använd budgetverktyget här på BT. Lycka till!!

  • Juni 2012

    Ringarna kostade runt 8t. Resten kostade kanske 8-10t, max. Om ens så mycket, har svårt att se var så pass mycket pengar skulle ha tagit vägen

  • Anonym

    Pengar kan vara en känslig fråga. Därför är jag anonym, ifall om att någon känner igen mig här på BT.

    Vi hade typ ingen budget och vi har inte riktigt räknat ut hur mycket det kostade. Men summerar man snabbt ihop så gick det på ca 110 000 -120 000. Då är ringar inkluderat, men inte bröllopsresan. Vi hade servering och 4-rättersmiddag, fri bar och en riktigt bra fotograf med oss hela dagen.

    Vi var ca 30 personer.

  • Anonym

    Räknar också med cirka 100.000kr exkl bröllopsresan, men vi kommer be om pengar till en 3 veckors bröllopsresa i bröllopspresent, så svårt att räkna vad det landar på :) Vi kommer ha cirka 60-70 gäster, hyrd lokal, catering, köpa egen alkohol (Tyskland) och fotograf endast 3 timmar.

  • Rosendal22

    Vårt gick på 65 000 exl resa

    Det går att få ett fullkomligt fantastiskt sagobröllop om man är lite finurlig och ser över ekonomin nogrannt. Provade ut klänning för att veta storlek och köpte sedan beg på blocket för halva inköpspriset. Bytte in gammalt guld till tillverkning av en ny vigselring så kostnaden blev bara diamanter och arbete. Gjorde inbjudningar, program osv själv. Skippade blomsterarrangemang på borden då de bara skymmer sikten för folk. Kostade på en maffig 3 -rätters, liveband osv så vi snålade där det gick!

    Köpte en fantastisk brudbukett av konstblommor från USA! Fick Corsage till brudgum och bestman, min brudbukett samt en kastbukett och tärnbuketten för ca 1500 kr ink frakt. Ser så verkliga ut att restaurangpersonalen ville sätta den i vatten.

    Vi hade 50 gäster och ett bröllop som våra vänner talar om än idag som ett helt otroligt bröllop.

  • Anonym

    väljer också att vara anonym... vi har en budget på ungefär 120,000 med bröllopsresan inräknad...

  • Chicita

    Utan resan blev det ca 60000 tror jag...
    Minns inte riktigt.
    64 gäster var det då. Mat och dryck inräknat (till middagen, det var självkostnadspris i baren på kvällen). Underhållning, transporter och allt som behövdes den dagen ingår (alltså blommor, hår, smink mm) 

Svar på tråden Vad kommer ert bröllop kosta/kostade (exkl smekmånad)?