• rosemarypatrik

    Bröllop 2015

    Hej, är det några fler än vi som planerar långt i förväg? för vår del är det mycket för ekonomins skull, för vi vill ha ett fint och inte något budgetbröllop. Så vi börjar långt i förväg. Finns det fler som vi?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:49
    Pga ekonomin, så kommer vi nog inte ha bröllopet förän 2018

  • Svar på tråden Bröllop 2015
  • rosemarypatrik
    20140222 skrev 2013-04-30 21:29:31 följande:
    Tyvärr blev det något tekniskt fel då jag skulle citera. Provar igen: Jag har också Aspbergers syndrom. Men har en mycket förstående och jättefin fästman.
    Kul att hitta fler. Jag diagnoserades även med fibromyalgi i måndags, äntligen att man får bekräftelse att något är fel med all värk i kroppen man har. Det är skönt att du hittat en förstående och jättefin fästman
  • Artemiss

    Vi har också tänkt att gifta oss 2015, antagligen den 8e augusti då det blir vår 5-årsdag. Först tänkte vi 2014 men den åttonde är en lördag 2015 så det passar ju extra bra och så har vi mer tid på oss att spara så att vi (förhoppningsvis) kan ha det bröllop vi önskar. Fästmannen är lite otålig men jag tycker att det är skönt att ha lång tid på sig att planera, plus att jag älskar planering och fantisering och pyssling. :))
    Har snokat runt här i perioder sen i september ungefär men det känns som det är dags att ta nästa steg nu. ;)

  • filibustern

    hejhej! 
    här har vi en som ska fråga sin fästman om vi ska gifta oss 2015! har frågat förut men då sa han nej. men tänkte fråga nästa vår då jag gått klart min sköterskeutbildningen. varför 2015? för december det året firar vi 10 år ihop^^hoppas även på att han gillar mitt förslag om ett höstbröllop, typ september eller nåt^^  hoppas hoppas han vill! för annars ger jag upp gällande det. (har frågat mer än en gång..)

  • Lislj

    Här har vi en till som ska gifta sig sommaren 2015! Förhoppningsvis i Juni! Är av samma anledning som många andra kan jag tänka mig :) Spara pengar! plus att jag och mannen tyckte att de var lite för tidigt om ett år! Har ni börjat planera vart bröllopen ska äga rum? :) 

  • Artemiss

    Jodå. :) Det blir antagligen på norra bohuskusten eftersom jag är därifrån. Har försökt komma på lämpliga ställen att vara på så att vi kan åka dit nu i sommar och kolla läget.
    Har dock ägnat alldeles för mycket tid de senaste dagarna åt att surfa runt på pysselsidor så det riktigt kliar i fingrarna på att få gå till panduro. Det kan väl aldrig bli för tidigt för att åtminstone göra prototyper till inbjudningar etc? :) 

  • filibustern
    Artemiss skrev 2013-05-27 18:43:21 följande:
    . Det kan väl aldrig bli för tidigt för att åtminstone göra prototyper till inbjudningar etc? :) 
    inte då. har gjort några skisser i paint på några förslag till modeller redan. :P bröllopsklänningen skaffade jag 2011 tro ja. men de var för att vi hade börjat planera på riktigt, men så ångra karln sej.. men klänningen är checkad :P
  • Artemiss

    Åh! Jag känner att jag hamnat i rätt sällskap. ;) Jag har också eventuellt redan min klänning. En ljust äppelgrön balklänning som jag tänkte borde bli fint bröllopig om man matchar med vit slöja, skor och vita blommor i buketten. Så med det och våra ringar så känns det som att färgtemat borde bli vitt, grönt och guld. *drömmer* :)
    Men om jag får syn på någon annan läcker klänning så vet man aldrig vad som händer. ;)
    Hoppas du får framgång i ditt frieri. :) 

  • filibustern
    Artemiss skrev 2013-05-27 19:38:07 följande:
    Åh! Jag känner att jag hamnat i rätt sällskap. ;) Jag har också eventuellt redan min klänning. En ljust äppelgrön balklänning som jag tänkte borde bli fint bröllopig om man matchar med vit slöja, skor och vita blommor i buketten. Så med det och våra ringar så känns det som att färgtemat borde bli vitt, grönt och guld. *drömmer* :)
    Men om jag får syn på någon annan läcker klänning så vet man aldrig vad som händer. ;)
    Hoppas du får framgång i ditt frieri. :) 
    det torde bli ganska snyggt faktiskt! :D jag köpte min på blocket. med skor och vinterjacka för 1350kr. men tro jag får fixa bättre skor. dom var LIIIIIIIIIIITE för trång.. har allmänt svårt för finskor.. är jämt så orolig att jag får ont.. och det får jag allt som oftast oxå.. =/ 

    gällande blombuketten har jag en önskan om nejlikor med andra. älskar nejlikor. i alla dess färger. men nyligt frågade jag om min gubbe kan tänka sig en uråldrig (?) tradition - att HAN får fixa brudbuketten och ge till mig som gåva typ. och han var (jag blev förvånad) helt med på noterna! nästan så jag blir nervös och orolig att han inte ska ta saken seriöst.. :P men han har förvånat mig förut med att ha bra smak ibland.  
  • Artemiss

    Oj, nu får jag lite dåligt samvete för att jag antagligen litar alldeles för lite på min kille. ;/  Men han är väldigt duktig på mat och har redan kommit med en del förslag (vi tänkte nog ha någon slags buffé) och han ville gärna ha en stor våningstårta så han är ju inte helt dum ändå. ;) Hmm, när jag tänker på det så sa han ju faktiskt att han vill ha smoking också, trodde väl kanske inte att han skulle föreslå mysbyxor men det är kul att han kommer med egna förslag också och inte bara jag. :))
    Oooh, nejlikor är så fina! och liljor. och rosor. och.... ;)
    Skor är ju sjukt svårt! Ska se till att klänningen går ner i backen så jag kan ha skor som man faktiskt överlever i! Ska ju dansa halva natten sen. ;) 

Svar på tråden Bröllop 2015