• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Strassbruden2016
    Nightrod skrev 2016-01-08 08:44:42 följande:

    Vi gjorde vår bukett av brocher tygblommor och allt möjligt som vi samlade på oss genom att gå och kika i seconhand butiker oh loppisar, sedan köpte vi najtråd som vi limmade på baksidan av brocherna som stälkar.


     


    En liten inflik bara


    Wow? är det den du har gjort?
  • borjesgard
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-09 09:23:09 följande:

    Syr hon upp dem? Bor inte i Sthlm men är där varannan månad i samband med jobb.. Finns det några fler bra affärer som jag bör spana in i shoppingen inför bröllopet? Tips mottages tacksamt :)


    Klänningen sys upp i deras fabrik i Kina. Men om man skulle gå upp eller ner i vikt innan bröllopet så ingår det justeringar i priset. (Då görs de på plats av Mejan som har butiken)

    Jag skrev en recension om min upplevelse med Matildas fest här om du vill läsa mer och se bilder på min klänning.

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4424429-rekommendation-matildas-fest-i-bromma

    Vad gäller andra bröllopsbutiker så kan jag tyvärr inte ge så mycket tips, var och kollade i Uppsala och Växjö men hittade inte något som kändes rätt. Därför var det så skönt att kunna få sin drömklänning uppsydd efter egna önskemål. :)

    Hoppas du hittar din drömklänning!
  • Anonym (Nyårstjej)
    borjesgard skrev 2016-01-10 07:49:11 följande:

    Klänningen sys upp i deras fabrik i Kina. Men om man skulle gå upp eller ner i vikt innan bröllopet så ingår det justeringar i priset. (Då görs de på plats av Mejan som har butiken)

    Jag skrev en recension om min upplevelse med Matildas fest här om du vill läsa mer och se bilder på min klänning.

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4424429-rekommendation-matildas-fest-i-bromma

    Vad gäller andra bröllopsbutiker så kan jag tyvärr inte ge så mycket tips, var och kollade i Uppsala och Växjö men hittade inte något som kändes rätt. Därför var det så skönt att kunna få sin drömklänning uppsydd efter egna önskemål. :)

    Hoppas du hittar din drömklänning!


    Wow!! Jättefin klänning och det lät ju hur smidigt som helst! Helt klart ett alternativ som jag kommer ha med mig.. Min plan är att köpa klänning under augusti - september.. Tänker att man kanske har tur att hitta något på rea då.. Men hittar jag inget så besöker jag Matildas fest i september.. Bröllopet är ju sista december så då borde det hinnas med marginal.

    Tack för tipset!
  • BiancaLove
    eldima skrev 2016-01-09 18:07:19 följande:

    Datumet låg helt enkelt bra i tiden, 13 månader efter att han friade :)

    Vi har bokat präst, kyrka och festlokal.

    Har hittat min klänning och ska göra beställningen om en månad.

    Håller för fullt nu på att utforma inbjudningskorten som vi tänker skicka ut i mars.

    För övrigt är det 1000 tankar som snurrar... ;)

    Hur ser det ut för dig då?


    Vi har skickat ut inbjudningar. Beställt placeringskorten och lite annat småmynt. Beställde ringar i förra veckan.

    Ska åka till Stockholm om två veckor och prova klänningar. Har ingen som helst aning om vad jag vill ha. Eller vad näbbarna ska ha heller... Vi har hittat mannens outfit men inte provat och köpt ännu... Tänkte att de kanske kommer nått bra pris runt studenten :)
  • sharkski

    hittade skor till mig igår, och skjorta till mannen. så kläderna är helt klara nu, förutom underkläder till mig...
    vi ska träffa cateringen imorgon, saker börjar (äntligen) falla mer och mer på plats och det är så skönt att kunna bocka av saker allt eftersom

  • Anonym (Nyårstjej)
    BiancaLove skrev 2016-01-10 10:45:53 följande:
    Vi har skickat ut inbjudningar. Beställt placeringskorten och lite annat småmynt. Beställde ringar i förra veckan.

    Ska åka till Stockholm om två veckor och prova klänningar. Har ingen som helst aning om vad jag vill ha. Eller vad näbbarna ska ha heller... Vi har hittat mannens outfit men inte provat och köpt ännu... Tänkte att de kanske kommer nått bra pris runt studenten :)
    Härligt! Vad blir det för ringar? 

    Och på vilka ställen i Sthlm kommer ni prova klännigar?

    /nyfiken :)
  • Anonym (Nyårstjej)
    sharkski skrev 2016-01-10 20:05:59 följande:

    hittade skor till mig igår, och skjorta till mannen. så kläderna är helt klara nu, förutom underkläder till mig...
    vi ska träffa cateringen imorgon, saker börjar (äntligen) falla mer och mer på plats och det är så skönt att kunna bocka av saker allt eftersom


    Vad blev det för skor :)

    Har funderat på det där med skor.. Undra vad man ska ha när det är ett vinterbröllop.. Hos oss kan det lätt vara 20 - 30 minusgrader på nyår... Och då känns ju pumps sådär.. Tänker nog att man få ha ett par skor under vigsel & utomhus fotogrageringen och ett annat par skor när det är middag & dans.. Är ev inne på att byta till en klänning nr två vid bröllopsvalsen.. Något festligt & högtidligt.. Men det beror på om jag hittar rätt klänning eller inte.. 
  • BiancaLove
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-10 21:02:02 följande:

    Härligt! Vad blir det för ringar? 

    Och på vilka ställen i Sthlm kommer ni prova klännigar?

    /nyfiken :)


    Vi ska ha helt släta ringar i guld med gravyren på utsidan. Vi har tänkt att när vi firar årsdagar, typ 5, 10, 15 osv så kan man göra mer med dem. Sätta dit en sten eller gravera nått gulligt på insidan osv. Vad har nu för ringar?

    Vet inte riktigt vart jag ska prova klänningar i Stockholm. Googlat lite och hittat "Brud & Fest" och "Bridaloutlet". Blir nog dem. Hinner kanske inte så mycket mer eftersom jag bara har en lördag på mig och de stänger kl 14 :)

    Har hittat en klänning på blocket med som jag ska prova. Är i närheten av vad jag vill ha och om det inte är för långt ifrån min drömklänning så har jag en mycket talangfull vän som säkert hjälper mig att ändra lite.

    Denna vän är även frisör så håret är fixat. Har även en vän som äger en skönhetssalong i Stockholm och ytterligare en vän som är fotograf (gäller att välja rätt vänner :D) så sånt är fixat :)
  • Ankan

    Wow, här har det blivit full fart över helgen! Kul att det händer lite i tråden igen :)
    Jag beställde ett par skor från Pink Paradox för att prova, ville ha lagom hög kilklack och det är enda märket som hade det. Hoppas de passar och ser bra ut!
    Har även pratat lite dekoration med min mamma som är sjukt duktig på det och beställt hem lite mer smågrejer som sugrör och flaskor till minglet.
    Ringar har vi inte kollat upp än, men vi ska också har släta. Men kanske med lite struktur. De här tycker jag är underbara: gerstner-trauringe.de/trauringe/3/alle-farben/steine/design/trauring_00013641.html Vill dock ha båda utan stenar och helst i vitguld. Får se om vi hittar något passande :)

    När jag tittade efter brudklänning i Stockholm war jag på Bröllopskällan och White Birds. På bröllopskällan har vi fått underbar service förut när en kompis letade efter klänning, men denna gång var de lite stressade. White Birds är väldigt dyrt, där fanns det helt enkelt inte en enda klänning jag hade råd med, men servicen var inget fel på. Min klänning köpte jag i Dalarna i en mindre butik.

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)