• Anonym (längtar)

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

Hur går det för er andra med planeringen?

Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

• Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Tingeling89
    Loveit skrev 2015-12-06 15:13:33 följande:

Har ni planerat någon bröllopsresa? Vi har börjat kolla runt endel. Just nu är New york väldigt lockande! Vi var där förra året med hela familjen + mina föräldrar och syskon.

Den här gången kommer vi åka själva en vecka medan barnen får ha det mysigt med mormor istället. Det vi tänker på är priset..så dyrt!

Vi funderar på kap verde. Det ska vara varmt även i februari när vi kommer ha vår smekmånad. Det verkar också vara ganska rimliga priser. Men New York hade inte varit helt fel de heller Glad
  • Allrakäraste
    Loveit skrev 2015-12-06 15:13:33 följande:

Har ni planerat någon bröllopsresa? Vi har börjat kolla runt endel. Just nu är New york väldigt lockande! Vi var där förra året med hela familjen + mina föräldrar och syskon.

Den här gången kommer vi åka själva en vecka medan barnen får ha det mysigt med mormor istället. Det vi tänker på är priset..så dyrt!

Sitter och drömmer om bröllopsresa men med nyköpt lägenhet och bröllopet så står det inte högst upp på den ekonomiska listan just nu. För 1 år sedan reste vi till St Maarten, det var helt underbart och vi skulle vilja resa tillbaka dit någon gång. Eventuellt tar vi en försenad bröllopsresa i februari 2017 när vi varit gifta 1 år Glad Vi är båda sugna på Mexico.
  • madmoxxi1177

jag har kommit hem från min långa resa med Han.
    shit vart fan ska en börja äns. har kollat upp lite vigselplatser. ska ringa till vigselkontoret och prata med dem + lokalen jag tänkte mig om det är okej för dem.

ngt jag hängt upp mig på är toastmasters.... jag vill fråga min syster, men hon ska vara maid of honor och hålla i hela den biten. hur visste ni vem ni skulle ha?

jag har vänner som jag vill ska hålla i det, men jag tror inte de vill. blyga nördar....
    fan jag känner mig helt strandad.

• Allrakäraste
    madmoxxi1177 skrev 2015-12-07 14:32:27 följande:

shit vart fan ska en börja äns. har kollat upp lite vigselplatser. ska ringa till vigselkontoret och prata med dem + lokalen jag tänkte mig om det är okej för dem.

ngt jag hängt upp mig på är toastmasters.... jag vill fråga min syster, men hon ska vara maid of honor och hålla i hela den biten. hur visste ni vem ni skulle ha?

jag har vänner som jag vill ska hålla i det, men jag tror inte de vill. blyga nördar....

För oss var det självklart att det skulle vara fästmannens bäste vän. Han är väldigt utåtriktad och har inga problem att stå framför folk. Klart att du kan fråga din syster! Det är rent teoretiskt inga problem att en person har flera uppdrag men ta en funderare på om det blir för mycket för henne.
    En toastmaster är heller inget "krav", det går bra att ha en bröllopsmiddag utan. Annars kanske någon av dina vänner ändå vågar om det bara handlar om att ställa sig upp och presentera talarna under middagen?
  • Nightrod
    madmoxxi1177 skrev 2015-12-07 14:32:27 följande:

Jag tror din syster kan göra båda
    vår maid off honors uppgift var, ingen
    Toastmadamens uppgift var itne direkt komplicerad heller
    hennes största uppgift var att hjälpa till allmänt och se till att alla gick poängpromenad i grupper när vi var och fotade.

Så jag skulle göra såhär.
    Skriv ner vad ni behöver att maiden och toastmadamen skall göra och se sedan om uppgiften är för stor för en person

Live free, ride free
  • Tingeling89
    Allrakäraste skrev 2015-12-07 15:16:17 följande:
    För oss var det självklart att det skulle vara fästmannens bäste vän. Han är väldigt utåtriktad och har inga problem att stå framför folk. Klart att du kan fråga din syster! Det är rent teoretiskt inga problem att en person har flera uppdrag men ta en funderare på om det blir för mycket för henne.
    En toastmaster är heller inget "krav", det går bra att ha en bröllopsmiddag utan. Annars kanske någon av dina vänner ändå vågar om det bara handlar om att ställa sig upp och presentera talarna under middagen?
    Jag kände samma sak i och med att vi hade alla som är utåtriktade redan med i bröllopsföljet. men så snackade jag med en av mina tjejkompisar som jag hade trott skulle tycka det vore pinsamt, men hon blev glad. Hon har redan börjat planera vad hon ska säga. Kolla med dina vänner. Någon kanske tycker det vore toppen Glad
  • madmoxxi1177

Jag får fråga henne. Tack så mycket för alla svar! :D

• Allrakäraste

Shit hade min första dröm om bröllopet i natt! Förlovningsringen som jag lämnat in på uppfräschning var borta när jag skulle hämta den. Butiken fattade ingenting utan jag fick stå och leta i en låda med en massa kvarglömda udda ringar... Och fotografen tog bara några bilder få och ansåg sig sen vara klar.
    Haha nu menar jag inte att det här var värsta mardrömmen men kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite intressant hur hjärnan arbetar Glad

• Jeanette

Jag hoppar in i tråden jag också!

Vi ska gifta oss den 23 Juli 2016 Oskyldigoch detta har varit bestämt sedan Mars 2015 då vi bokade både kyrka och festplats, så dem två sakerna är klara, maten är också klar då dem på festplatsen står för detta och likaså serveringspersonal. Vi är klara med fotograf, då min kompis som är fotograf ska fotografera, hår och smink är också klart då jag har bokat ett ställe här jag bor som är eftertraktat. Bröllopsnatten är bokad preliminärt, vi vet (tror vi) vart vi vill vara men vi har inte bokat de än. Bröllopsinbjudningarna vet vi hur dem ska se ut och dem har vi beställt av en tjej som gör handgjorda kort, så dem får vi i januari ungefär och kommer att skicka ut dem i Mars, är det för sent då ingen vet att vi ska gifta oss, inte ens våra föräldrar, då vi vill att de ska bli en överraskning då dem får inbjudningarna i postlådan. Så det vi har kvar är köpa brudklänning och kläder till mannen, tärnklänningar och klänning till brudtärnan. Boka en florist som ska fixa blommorna, Beställa bröllopstårta, köpa ringar, och sen är det givetvis småsaker men det är nog detta som är kvar, och så som festprogram,vigselprogram och sånt kommer vi också att beställa utav henne som gör handgjorda kort, så att allt går i samma färgtema och stil. 

Jag läser och hämtar gärna information från er andra, älskar att läsa om bröllopOskyldigKyssSkrattande

Jeanette,22 år. Småland Skrattande

• Brudpar2016

Hej allesammans! 

Har äntligen hittat den låt jag vill ha under min utgångsmarsch, nu återstår bara ett problem jag vet inte vart jag kan hitta noter som går att skriva ut och ge till vår kantor. Någon som möjligtvis sitter på noter till en helt ny värld (aladdinsången) :P ? 

Vore evigt tacksam om du som ev har kunde dela med dig ! 

Längtar så mycket nu, ha det bäst allihop! :D

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)