• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Strassbruden2016

    Vår hindersprövning har kommit, och är överlämnad till prästen. På söndag går anmälningstiden ut för våra gäster, vi har skrivit att man ska höra av sig oavsett om man kommer eller ej, väntar fortfarande besked från ca 20 st

    Är nästan för lugn inför bröllopet, trots min blivande ej har köpt kläder, eller jag inte beställt min ytterjacka eller en tärnklänning o där är mkt kvar... men paniken kommer väl om en månad

    77 dagar kvar

  • sharkski

    294 dagar kvar tills vi gifter oss nu...
    vi sitter och filar på småsaker, eftersom vi bor i en mindre stad och därmed inte kan kolla på kläder riktigt än...
    psalmer, intåg/uttåg, såna saker
    kyrka, präst och lokal är bokad

  • Allrakäraste

    Börjar bli lite nervös... Mailade vår fotograf för två veckor sedan. Efter en vecka hade jag inte fått något svar så då skickade jag samma mail igen. Det tog någon dag sedan fick jag svar. Jag mailade tillbaka direkt men har sedan dess inte hört av henne... Som det ser ut nu så har vi bokat upp henne men inte betalat in någon bokningsavgift, skrivit avtal eller haft något möte (det var det jag frågade efter när jag mailade henne). Känns lite sådär, nu skulle hon ju lika gärna kunna backa ur och då står vi där 3 månader innan bröllopet utan en fotograf Obestämd

    Hade tänkt skriva kuvert i helgen och skicka iväg inbjudningarna under veckan men då är det den lilla detaljen att alla mina "fina" pennor är nedpackade i någon flyttkartong. Känns lite tråkigt att skriva med vanlig bläckpenna - jag vet superfånigt men har jag nu lagt ner tid på att fixa snygga inbjudningar så... Lösningen är att jag väntar och fixar det nästa helg då jag kan rota igenom flyttkartongerna efter pennorna Glad

  • Tingeling89
    Strassbruden2016 skrev 2015-11-14 00:02:12 följande:

    Vår hindersprövning har kommit, och är överlämnad till prästen. På söndag går anmälningstiden ut för våra gäster, vi har skrivit att man ska höra av sig oavsett om man kommer eller ej, väntar fortfarande besked från ca 20 st

    Är nästan för lugn inför bröllopet, trots min blivande ej har köpt kläder, eller jag inte beställt min ytterjacka eller en tärnklänning o där är mkt kvar... men paniken kommer väl om en månad

    77 dagar kvar


    Åh spännande! Helt sjukt att det är så kort tid klart.

    Ska man lämna över hindersprövningen i förväg? Eller går det bra i samband med vigseln?
  • Strassbruden2016
    Tingeling89 skrev 2015-11-16 08:42:06 följande:

    Åh spännande! Helt sjukt att det är så kort tid klart.

    Ska man lämna över hindersprövningen i förväg? Eller går det bra i samband med vigseln?


    Der går bra i samband med vigseln, men det är ju redan tusen saker att göra på bröllopsdagen så vi lämna in den nu. Hon som ska viga oss är vår arbetskamrat så det var så lätt o bara ge henne den. Glömmer man den så får prästen inte viga en..
  • Allrakäraste

    Tjoho! Nu är inbjudningarna lagda på posten! I helgen åker vi till vår gamla "hemstad" och träffar våra vänner, ska bli så kul att lämna över inbjudan till dem personligen - de vet inte om att vi ska gifta oss. Och nästa vecka ska vi lämna till några till. Det rullar på, snart får vi se hur många som kan komma.

    Fortfarande har jag inte hört från fotografen, börjar undra om det hänt någonting... Rynkar på näsan

  • augusti

    Vad kul att det rullar på folk.

    Har hämtat klänningen från skräddaren nu och det blev braaaa till slut!

    Mannen har äntligen beställt kostym. Självklart den dyraste han kunde hitta måttbeställd hos skräddare, men jaja han ska ju oxå få va fin.

    Vi har fått solister också, en god vän till hans familj är operasångare på stockholmsoperan och han kunde inte för han spelar i la boheme när vi gifter oss så han fråga sin vännina som spelar i kristina från duvemåla om hon kunde köra, så hon tackade ja och tar med sig han som spelar robert i musikalen ( alltså nya uppsättningen, tyvärr inte Peter Jöback som kommer haha) så det är ju verkligen inte fy skam! Vilken trevlig överraskning! Vi ser såååå himla mkt fram emot vårt bröllop! Allta bitar bara faller på plats och ekonomin går ihop till slut. En stressklump har lämnat mig äntligen!

  • Allrakäraste
    augusti skrev 2015-11-25 10:53:23 följande:

    Vad kul att det rullar på folk.

    Har hämtat klänningen från skräddaren nu och det blev braaaa till slut!

    Mannen har äntligen beställt kostym. Självklart den dyraste han kunde hitta måttbeställd hos skräddare, men jaja han ska ju oxå få va fin.

    Vi har fått solister också, en god vän till hans familj är operasångare på stockholmsoperan och han kunde inte för han spelar i la boheme när vi gifter oss så han fråga sin vännina som spelar i kristina från duvemåla om hon kunde köra, så hon tackade ja och tar med sig han som spelar robert i musikalen ( alltså nya uppsättningen, tyvärr inte Peter Jöback som kommer haha) så det är ju verkligen inte fy skam! Vilken trevlig överraskning! Vi ser såååå himla mkt fram emot vårt bröllop! Allta bitar bara faller på plats och ekonomin går ihop till slut. En stressklump har lämnat mig äntligen!


    Åh, såg på nåt av avsnitten av "Moraeus med mera" i helgen och då var han som spelar Robert med. Så fint han sjöng! Gissa om jag är avundsjuk just nu Flört
  • eldima

    Här är klänning fixad (ska måttas och beställas i feb), präst och kapell bokad.
    Har börjat designa inbjudningarna så smått, men de ska inte skickas förrän i april så det borde jag hinna :)
    Det som känns svårast just nu är att hitta mannens kläder...
    Han vill ha lite 30-tals stuk och det är väldigt svårt att hitta... :O Så där lutar det åt att få någon att sy upp hans kostym.

  • augusti
    Allrakäraste skrev 2015-11-25 13:03:11 följande:

    Åh, såg på nåt av avsnitten av "Moraeus med mera" i helgen och då var han som spelar Robert med. Så fint han sjöng! Gissa om jag är avundsjuk just nu


    I know!!! Jag e typ... Avundsjuk på mig själv haha

    Det är hans föräldrars present till oss, vi har haft några svåra år bakom oss så det här lyfter verkligen. Vi älskar musikalen:)
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)